تحقیق چنداستان 30 ص ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..Doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 50 صفحه

 قسمتی از متن word (..Doc) : 
 

‏استان تهران
‏استان تهران با 28225 كيلومتر مربع وسعت، يكي از كوچكترين استانهاي كشور مي‏‌‏باشد. اين استان با داشتن 9 شهرستان بيشترين تعداد جمعيت را نسبت به ديگر استانها در خود جاي داده است. استان تهران در جنوب بخش مركزي رشته كوههاي البرز قرار گرفته و از ناحية فيروزكوه در شرق تا هشتگرد در غرب وسعت دارد. همچنين در قسمت جنوبي، شهرستان قم را نيز در بر ميگيرد.
‏در مجموع سه عامل جغرافيايي در ساخت كلي اقليم استان تهران مؤثر است. اين سه عامل عبارتند از:
‏وجود دست كوير در جنوب شرقي استان،
‏رشته گوههاي البرز در شمال،
‏بادهاي مرطوب و بارانزاي غربي.
‏بطور كلي آب و هواي اين استان در مناطق كوهستاني از نوع آب و هواي كوهستاني معتدل و در دشتهاي آن از نوع نيمه صحرايي با ويژگيهاي خاص خود مي باشد. آبهاي سطح الارضي استان شامل رودخانه هاي كرج، جاجرود، حبله رود، رودشور، رود لار، طالقان رود، قره چاي، هزار و سولقان مي باشد. و آبهاي تحت الارضي كه در واقع چشمه هاي آب معدني هستند، عبارتند از:چشمه آبعلي (بين دو روستاي آبعلي و مبارك آباد)، چشمه آب البرز (جنوب شرقي آبعلي)، چشمه علي (شهر ري) و چشمه اعلاء (شمال شهر دماوند).
‏استان تهران بزرگترين قطب اقتصادي كشور و داراي ويژگيهاي اقتصادي بسيار پيچيده و گوناگون است. در طي دو دهة اخير جنبه هاي صنعتي و تجاري اقتصاد اين منطقه آنچنان توسعه پيدا كرد كه در واقع اين دوره را مي توان دورة تغييرات بنيادي از يك اقتصاد كشاورزي نسبتاً خود كفا به اقتصاد صنعتي و تجاري وابسته ناميد.
‏استان تهران با داشتن بيشترين تعداد كارگاه بزرگ و كوچك صنعتي بخصوص در حاشيه شهري تهران، بالاترين ميزان سرمايه گذاري را بخود اختصاص داده است. اين صنايع بيشتر در امتداد راههاي ورودي تهران، و خصوصاً مسير تهران- كرج، تهران-دماوند، تهران- ساوه و تهران قم تمركز يافته است.
‏طبق آمار راههاي كشور در سال 1369، بيش از نيمي از آزاد راههاي كشور (260 كيلومتر) در اين استان قرار دارد. همچنين 767 كيلومتر خط آهن كه 435 كيلومتر آن اصلي است، ارتباط آن را با ديگر استانهاي كشور از طريق قطار ممكن مي سازد.

‏استان اصفهان
‏استان اصفهان با مساحتي در حدود 104650 كيلومتر مربع در مركز فلات ايران واقع شده است. در 17 شهرستان اين استان مجموعاً 3751245 نفر (آمار سال 1370) زندگي مي كنند.
‏استان اصفهان به علت گستردگي شامل بخشهاي متعدد كوهستاني و جلگه اي مي‏‌‏باشد، چنان كه دامنه هاي شرقي كوهستان زاگرس، قسمتي از ارتفاعات مركزي و در قسمتهاي شرقي و جنوب شرقي نواحي پست كويري را در بر مي گيرد.
‏آب و هواي استان بطور كلي معتدل خشك است و مي توان آب و هواي آن را به بخش تقسيم كرد. آب و هواي صحرايي، آب و هواي نيمه صحرايي و آب و هواي نيمه مرطوب سرد. در اين استان فصول چهارگانه كاملاً مشخص است. تابستانها ملايم و زمستانها سرد و پر برف است. بيشترين ميزان بارندگي در فصل زمستان و كمترين آن در فصل پاييز است. هرچه ار اصفهان به مشرق و جنوب شرقي يعني حوضه گاوخوني نزديك شويم از مقدار رطوبت هوا كاسته مي شود.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 2923 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .Doc

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:22 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


تحقیق چنداستان 30 ص ( ورد)

تحقیق چنداستان 30 ص ( ورد) - ‏استان تهران ‏استان تهران با 28225 كيلومتر مربع وسعت، يكي از كوچكترين استانهاي كشور مي‏‌‏باشد. اين استان با داشتن 9 ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل