تحقیق تاملی بر اصول و فرایند بازار یابی و مدیریت ارتباط با مشتری

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

2
‏تاملی بر اصول و فرایند بازار یابی و مدیریت ارتباط با مشتری
‏چکیده:
‏هدف از نگارش این مقاله بررسی و مطالعه بازار یابی و مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. ‏در این مقاله سعی شده است تا به بررسی مفاهیم اصلی مرتبط با بازاریابی و عوامل موثر بران پرداخته شود.‏ علاوه بر این در تحقیق حاضر به بررسی انواع استراتژی های بازاریابی و نیز نقش استراتژی رشد بر بازارگرایی رابطه مند مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی است که به روش کتابخانه ای و مروری نگارش یافته است. ابزار گرداوری اطلاعات فیش برداری بوده و بر اساس چکیده های جزوات دوره اموزشی بازاریابی تدوین و تنظیم شده است.
‏کلید واژه ها: بازاریابی ، بازار گرایی رابطه مند، مشتری ، مدیریت ارتباط با مشتری ، استراتژی رشد
‏مقدمه :
‏اساساً تحقیق بازار مشاهده عملکرد مشتریان به منظور درک این که چیزی توجه آنها راجلب می کند و نهایتاً نتیجه گیری کردن از این مشاهدات است. ‏با بیانی رسمی تر تحقیق بازار را اینگونه تعریف می کند: “تحقیق
3
‏ ‏بازار، جمع آوری، ثبت وتحلیل سیستماتیک و هدفمند داده ها درباره مشکلات مرتبط با‏ ‏بازاریابی کالاها و خدمات است.”
‏تحقیقات بازاریابی چیست؟
‏در تعریفی ساده، تحقیقات بازاریابی‏ ‏فرایندی است که سازمان را به بازار از طریق جمع آوری اطلاعات مرتبط می کند. اطلاعات‏ ‏حاصله از تحقیقات بازار در کنار تجربه، شم و دانش مدیران، راهنمای ایشان در اخذتصمیم‏ ‏های درست به شمار می آید‏.
‏آنچه در ادامه می آید هفت قدم عمده فرآیند تحقیق بازار است که مستقل از میزان پیچیدگی آن معمولاً رعایت می شوند. (کارآفرینانی که توانایی هدایت چنین تحلیلی را ندارند باید برای انجام اینکار از مؤسسات حرفه ای کمک بگیرند.)
‏* گام اول: تعریف مشکلات و فرصت‌های بازاریابی
‏* گام دوم: تعیین هدف‌ها، بودجه، زمان‌بندی
‏* گام سوم: تعریف بازار
‏* گام چهارم: جمع‌آوری اطلاعات از منابع ثانویه
‏* گام پنجم: جمع‌آوری اطلاعات از منابع اولیه
‏* گام ششم: سازماندهی و تحلیل داده‌ها
‏گام اول: تعریف مشکلات و فرصتهای بازاریابی
‏هر سازمانی در بستری از عوامل خارجی (سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏…‏) فعالیت می کند و در نتیجه از تغییرات آنها متأثر می شود. تغییرات عوامل محیطی می تواند برای سازمان اثرات مثبت یا منفی داشته باشد. در صورتی که این تغییرات در جهت منافع سازمان باشد به نوعی فرصتی برای سازمان محسوب می شود و در صورتی که برای سازمان پیامدهای منفی داشته باشد تهدید یا مشکل محسوب می شود. برای مثال بیشتر علاقه مند شدن خانمها برای کار در خارج از منزل می تواند برای تولید کنندگان غذای آماده و یا مهد کودک ها فرصت به شمار آید. (تعریف مشکلات یا فرصتها «گام نخستین فرآیند بازار» به قدری روشن است که اغلب از قلم می افتد. تعریف مشکلات و فرصتها مهمترین گام فرآیند تحقیق بازار به شمار می رود.
‏گام دوم: تعیین هدفها، بودجه، زمان بندی
‏پس از تعریف فرصت یا مشکل، قدم بعدی تعیین هدف برای فعالیتهای تحقیق بازار است هدف باید به‏گونه‏ای تعریف شود که با رسیدن به آن طبیعت مشکل را کاملاّ بتوان شناسایی کرد. هدف شما باید قابلیت بررسی و آزمایش روابط علی و معلولی ممکن را داشته باشد. به عنوان مثال شما می‏خواهید بررسی کنید چند نفر محصول ارائه‏شده توسط شما به بازار را با شرایط معین و با یک قیمت مشخص خریداری می‏کنند. در اینجا همچنین شما باید بتوانید پیش‏بینی کنید که اگر قیمت محصول را ده درصد کاهش دهید حجم فروش شما چقدر افزایش خواهد یافت؟ تأثیراتخاذ این استراتژی بر سود شما به چه صورت خواهد بود؟
3
‏گام سوم: تعریف بازار
‏کارآفرین باید بازار خود را هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر مشتریانی که قصد جذب آنها را دارد تعریف نماید. برای بیشتر راه اندازیها، یک بخش یا بخش از شهر محدوده جغرافیایی بازار موردنظر را مشخص می کند، به هرحال، بعضی راه اندازیها انتظار دارند که محدوده بزرگتری از مشتریان را پوشش دهند مثلاً یک بخش یا استان یا حتی چندین استان.
‏اشتباهی که بعضی کارآفرینان در ابتدای فعالیت خود مرتکب می شوند این است که محدوده جغرافیایی بزرگی را برای بازار خود تعریف می کنند. عاقلانه تر این است که کسب و کار با دامنه کوچکی شروع شود و بعد گسترش یابد.
‏بعد از اینکه محدوده جغرافیایی بازار مشخص شد، گام بعدی مشخص کردن مشتریان موردنظر است. کارآفرینان مشتاق معمولاً ادعا می کنند: «مشتریهای من همه هستند». این رویکرد به بازار خطرناک است و معمولاً به شکست در کسب و کار منجر می شود.
‏به منظور انجام تحقیقات بازاریابی ، روش های متعددی وجود دارد که از ان میان می توان به روش تحقیقات اکتشافی و تحقیقات قطعی اشاره نمود. در روش تحقیقات اکتشافی ، هدف ازمون فرضیه ها و بررسی رابطه ها می باشد. اما در روش تحقیقات اکتشافی ، هدف کسب اگاهی بیشتر پیرامون فرایند بازار و مشتری می باشد. در هر دو روش برای گرداوری اطلاعات از ابزارهای مختلفی استفاده می شود که در این میان می توان به مصاحبه های عمیق اشاره نمود. مهمترین تکنیک ها در مصاحبه های عمقی عبارتند از :
‏تکنیک مصاحبه نردبانی
‏تکنیک سوال برای کشف مسایل پنهان
‏تکنیک تجزیه و تحلیل نمادین
‏در تحقیقات بازاریابی از روش های تحقیق مختلف و متنوعی استفاده می شود . در این میان روش تحقیق توصیفی از جملع متداولترین انها می باشد. ‏ در این روش از دو تکنیک موثر یعنی پرسشنامه و مشاهده به منظور گرداوری اطلاعات استفاده می گردد.
‏الف) پرسشنامه :
5
‏پرسشنامه ها انواع مختلفی داشته و به صورت مصاحبه تلفنی ، حضوری و یا از طریق پست انجام می گردد.
‏ب) مشاهده
‏روش های مختلفی برای مشاهده وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:
‏مشاهده شخصی
‏مشاهده مکانیکی
‏ممیزی
‏تجزیه و تحلیل محتوا
‏تجزیه و تحلیل اثر
‏به طور کلی برای تجزیه و تحلیل اماری در تحقیقات بازار یابی از روش های امارتوصیفی و استنباطی استفاده می شود. در بخش امار توصیفی هدف ارایه شاخص های مرکزی به خواننده نظیر میانگین ، نما ، مد و انحراف معیار می باشد. در بعد امار استنباطی ، هدف استفاده از ازمونهای اماری نظیرتحلیل واریانس ، همبستگی و رگرسیون و ازمونهای دیگر استفاده نمود. نکته مهم دیگر در تحقیقات بازاریابی ، اخلاق تحقیقاتی می باشد. ‏ به طور کلی ر‏ع‏ایت ملاحظات اخلاقی در تحقیقات بازاریابی به عنوان یک اصل تلقی می گردد.‏ برای فروش در حوزه تجارت نیازمند به فروشنده های حرفه ای هستیم که از تکنیکهای حرفه ای و علمی برخوردار باشند که در ادامه مقاله به ان اشاره شده است.
‏2- ‏تکنیکهای فروش ‏حرفه ای:
‏به طور کلی مهمترین راهبردهایی که می بایستی یک فروشنده حرفه ای مد نظر قرار دهد در سه مرحله قابل مطالعه است که عبارتند از :
‏احترام پیش از فروش
‏اعتماد حین فروش
‏لذت بعد از فروش
‏فروش یک کالا به طور کلی دارای 4 مرحله است:
‏الف) درک نیازهای تصریحی و تلویحی مشتری
‏ب) یافتن راه حل برای رفع این نیازها با کمک مشتری
‏ج) کسب توانایی قلبی مشتری
‏د) مراقبت از مشتری
‏برای رسیدن به این مهم فروشندگان حرفه ای و موفق معمولا دارای ویژگی های خاصی هستند که می توان به موارد زیر اشاره نمود:
‏۱- ‏استقامت. فروش خوب به پیگیری و سرسختی فروشنده نیاز دارد . زیرا در پروسه فروش مشکلات گوناگون پدید می آیند که نحوه برخورد با این موانع سطح موفقیت فروشنده خوب را تعیین می کند

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3187 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .docx

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:54 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


پاورپوینت تحقیقات بازاریابی با رویکرد حل مشکلات مدیریتی و استراتژیک برندهای جهانی

مطالعه موردی مطالعه موردی (Case Study) یک روش پژوهش علمی است که به صورت باز، ژرف و جزئی‌نگر به مطالعه یک مورد خاص می‌پردازد. در دسته‌بندی انواع روش تحقیق علمی این روش یکی از انواع تحقیق توصیفی محسوب می‌شود.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت هواپیمایی دلتا با رویکردبازاریابی رابطه مند و احترام به زمان مشتری

دلتا ایرلاینز (به انگلیسی: Delta Air Lines ) شرکت هواپیمایی آمریکایی است، که هم‌اکنون پس از شرکت‌های لوفت‌هانزا، امریکن ایرلاینز و یونایتد کنتیننتال در رتبه چهارم از فهرست بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان قرار دارد.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت”بازاریابی بین المللی ورزش ،شناخت دقیق ذائقه مشتریان جهانی درنگاه مدیران تیز بین”

جام‌جهانی فوتبال یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای ورزشی در جهان است که هر چهار سال یکبار حدود یک میلیارد نفر را در سراسر دنیا برای یک ماه درگیر خود می‌کند.

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مجموعه کامل تحقیقات بازاریابی و استراتژی فروش درشرکت هوندا

شرکت هوندا ،یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می‌شود.

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت"استراتژِی بازاریابی ورمزموفقیت شرکت مایکروسافت درپیش بینی و مدیریت تقاضای مشتریان "

مایکروسافت، نامی است که هر کاربر کامپیوتری با آن آشنا است. این شرکت با عرضه‌ی ویندوز توانست خود را به فرمانروای بی چون و چرای صنعت کامپیوترهای شخصی تبدیل کند.

قیمت : 92,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت"بازاریابی درتوییتر با رویکرد قدرتمندترین شبکه اجتماعی برای مدیریت ذهن مخاطبان"

توییتر یکی از بزرگترین و مهمترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست که ماهیت و کاربران خاصی دارد و به عنوان یک بستر تبلیغاتی نیز می‌توان به خوبی از آن استفاده کرد.

قیمت : 95,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.تحقیقات بازاریابی درکمپانی فولکس واگن بارویکرد مدیریت ارتباط با مشتریان جهانی

فولکس واگن حالا در جایگاه سومین خودروساز بزرگ دنیا ایستاده است. با توجه به فهرست فوربس شامل ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان در سال ۲۰۱۳، فولکس واگن دومین سهم از بازار اروپا را به خود اختصاص داده و نهمین شرکت بزرگ خودروساز در دنیا است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت"هوش هیجانی،مدیریت هیجان مشتریان در بازاریابی استراتژیک"

هوش هیجانی و هوش اجتماعی ما را توانمند می کنند تا هیجانات و رفتار خود، دیگران، مشکلات و تعارضات را مدیریت و با سایر افراد و مسائل محیطی، ارتباط موثر برقرار کنیم.

قیمت : 45,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت، بازاریابی به سبک مرسدس بنزبارویکرد مدیریت آگاهانه نیازهای عاطفی مشتریان

کمپانی دایملر- بنز ، با نام رسمی مرسدس بنز  در سال ۱۹۲۶ پایه گذاری شد. این کمپانی نتیجه ی تلفیق دو شرکت خودرو سازی که خود از اولین شرکت های خودرو سازی بنزینی در جهان به حساب می آیند یعنی شرکت دایملر- موتورن – گیزلشافت یا به اختصار دی ام جی و شرکت بنزاند سی است.

قیمت : 28,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت ،بازاریابی به سبک شیائومی بارویکردشناخت بازارومدیریت ذائقه مشتریان

شیائومی به معنی Little Rice یا «برنج کوچک» است. این نام الهام گرفته شده از یکی از مفاهیم آیین بودا است. این شرکت به دلیل اینکه قصد داشته از صفر و با تولید خرده محصولات به رقابت با بزرگترین تولیدکنندگان دنیا بپردازد، این نام را برای خود انتخاب کرده است.

قیمت : 36,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بازاریابی تک به تک 36ص

تحقیق بازاریابی تک به تک 36ص - ‏1 ‏در بازاریابی سنتی شاخص موفقیت,‏ > است,‏ ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت,‏ <<سهم از مشتری...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بازار یابی شبکه ای 45 ص

تحقیق بازار یابی شبکه ای 45 ص - ‏0 ‏موضوع تحقیق : ‏بازار یابی شبکه ای ‏و بررسی اثرات مخرب آن بر اقتصاد کشور ‏فهرست مطالب ‏1 ‏عنوان ‏صفحه ‏مقدمه...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آسيب شناسی مدیریت بازاریابی

تحقیق آسيب شناسی مدیریت بازاریابی - ‏آسيب‌شناسي‌ مديريت‌ بازاريابي‌ ‏تخصص‌ در قرون‌ جديد، ابزارها و شرايط‌ جديد پديد آورده‌ است. ‏وظيفه‌ بازاري...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

تحقیق بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری - ‏1 ‏بررسي نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگري ‏1- ‏شيما مردان‏:‏ دانشجوي كارشنا‏ ‏سي رشته مدير...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تاملی بر اصول و فرایند بازار یابی و مدیریت ارتباط با مشتری

تحقیق تاملی بر اصول و فرایند بازار یابی و مدیریت ارتباط با مشتری - 2 ‏تاملی بر اصول و فرایند بازار یابی و مدیریت ارتباط با مشتری ‏چکیده: ‏هدف ا...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق چالش ها و تنگنا های مدیریت و بازیابی اطلاعات 9ص ( ورد)

تحقیق چالش ها و تنگنا های مدیریت و بازیابی اطلاعات 9ص ( ورد) - 1 ‏چالش ها و تنگنا ها‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ و باز‏ی‏اب‏ی‏ اطلاعات ‏چک‏ی‏ده ‏سرعت‏ سرسام آ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری ( ppt )

تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری ( ppt ) - تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری تعریف :...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت بازاریابی

پاورپوینت مدیریت بازاریابی - مدیریت بازاریابی Marketing Mgt . ...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار

پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - بنام خدا 1 2 نام درس : بازاریابی و مدیریت بازار ...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود پاورپوینت معیارهای مدیریت و افزایش کارایی بازاریابی (قابل ویرایش)

دانلود پاورپوینت معیارهای مدیریت و افزایش کارایی بازاریابی (قابل ویرایش) - 1 ‏معیارهای مدیریت و افزایش کارایی بازاریابی ‏بدون داشتن معیارهایی بر...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل