پاورپوینت.تحلیل استراتژیک بندر چابهار با نگاه به مزیت های رقابتی جمهوری اسلامی ایران

دسته بندي : انسانی » اقتصاد
نقش کلیدی بندر چابهار

بندر چابهار یک مورد کلیدی در همکاری و رقابت بین المللی است و می‌تواند یک انقلاب تجاری در منطقه ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند رقابت‌های منطقه ای را تشدید کند.

بندر چابهار در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این بندر دارای ویژگی متمایز است که آن را از نظر داخلی و بین المللی جذاب می‌کند. این بندر در حاشیه اقیانوس هند واقع شده و تنها بندر عمیق ایران است که دسترسی مستقیم به اقیانوس دارد. مجاورت جغرافیایی آن با کشورهایی مانند افغانستان ، پاکستان و هند و همچنین موقعیت آن به عنوان یک مرکز ترانزیتی کلیدی در رو به رشد کریدور بین المللی حمل و نقل شمال به جنوب، به آن این پتانسیل را می‌دهد که به یکی از مهمترین قطب‌های تجاری در جهان تبدیل شود. منطقه چابهار همچنین یکی از معدود نقاط ایران است که از تحریم‌های آمریکا معاف است و این امر به طور قابل ملاحظه‌ای روند تجارت با سایر کشورها را ساده کرده است.

بندر چابهار دارای ظرفیت تغییر تجارت در آسیای جنوبی و مرکزی است. راههای تجاری پیشنهادی زمینی متصل به بندر دسترسی بیشتر به بازارهای افغانستان و آسیای میانه را تسهیل می کند. تأثیر این افزایش ارتباطات، پیامدهای عظیمی به ویژه برای افغانستان دارد ، اگرچه پیامدهای تسلط سریع طالبان بر این کشور می تواند این برنامه ها را برای پیشبرد به خطر بیندازد. در حال حاضر، افغانستان بیشتر تجارت خود را از طریق پاکستان انجام می دهد. بندر چابهار می‌تواند یک منبع تجاری جایگزین برای کشور فراهم کند. به نوبه خود ، چابهار این پتانسیل را دارد که رشد اقتصادی عظیمی را در افغانستان ایجاد کند، زیرا به کالاهای دیگر کشورها اجازه می دهد به راحتی وارد افغانستان شوند و پتانسیل صادراتی آن را تقویت کنند.

نقش چابهار در تقابل با تحریم‌ها

بسیاری از تحلیلگران مسائل بین‌المللی ایران را بر اساس معیارهایی مانند ثروت منابع طبیعی، قدرت نظامی و جمعیت قوی، به عنوان یک قدرت منطقه‌ای با پتانسیل ابرقدرت جهانی طبقه بندی می‌کنند. با این حال، ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی مشکلاتی دارد. برای دور زدن این محدودیت‌ها، ایران به دنبال ایجاد روابط قوی‌تر با کشورهای آسیایی بوده است که روابط خصمانه کمتری با آن دارند.

در این زمینه، بندر چابهار نمایانگر وسیله‌ای است که نه تنها با افغانستان و آسیای میانه، بلکه با هند و چین ارتباط برقرار می کند. با توجه به اینکه بودجه توسعه ایران برای بندر از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۲۲۰۰ درصد افزایش یافته است ، واضح است که چابهار بخشی جدایی ناپذیر از راهبرد مشارکت شرق ایران خواهد بود.

در همین حال، هند و چین برنامه‌هایی برای چابهار و روابط دوجانبه با ایران دارند. هند سابقه همکاری گسترده‌ای با بندر چابهار دارد، زیرا دهلی نو این بندر را فرصتی برای تقویت موقعیت خود به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و جهانی می‌داند. هند، با دارا بودن دومین جمعیت بزرگ در جهان، ششمین اقتصاد بزرگ در جهان و تلاش طولانی مدت برای عضویت دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، یکی از مدعیان اصلی برای ابرقدرت جهانی در آینده است. این کشور تلاش کرده است تا بازار خود را در آسیای غربی و مرکزی گسترش دهد تا این پتانسیل را بیشتر تثبیت کند.

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه روابط ایران، هند و افغانستان

بندر چابهار به دلیل موقعیت استراتژیک خود می‌تواند نقش مهمی در توسعه مناسبات سیاسی-اقتصادی کشورمان با شبه‌قاره و آسیای مرکزی ایفا کند.

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران، یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان بوده و در کریدور شمال – جنوب جایگاه مهمی دارد. این بندر در مسیر ترانزیتی شرق – غرب قرارگرفته و فوریت‌های مختلف اقتصادی و جغرافیایی در زمینه ترانزیت و ترانشیب دارد.

این بندر به یک نقطه ارتباطی و حیاتی برای ارسال کالاهای هندی به افغانستان و فراتر از آن در آسیای مرکزی تبدیل‌شده است. دولت هند بودجه پیشنهادی خود در سال ۲۱-۲۰۲۰ برای توسعه بندر چابهار را حدود ۱۴ میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش‌یافته است.

افزایش بودجه بندر چابهار نشان‌دهنده تعهد هند برای توسعه این بندر و همچنین قاطعیت دهلی‌نو برای تبدیل آن به یک گزینه مناسب ارتباطی است. بندر چابهار به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات تجاری کشورمان با سایر کشورهای منطقه دارد. این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر هند، افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، از جایگاه ویژه‌ای در ترانزیت کالا به این کشورها برخوردار است.

بندر چابهار و اهمیت آن برای هندی‌ها

کارشناسان مسائل منطقه بر این باورند که بندر چابهار از نظر مبادلات اقتصادی برای هند اهمیت زیادی دارد و مهم‌ترین علت آن موقعیت راهبردی این بندر است. با ادامه اختلافات هند با کشورهای همسایه خود از جمله پاکستان و چین، این کشور تصمیم گرفته است تا یک مسیر جدید برای دسترسی به کشورهای غرب و آسیای مرکزی ایجاد کند. بندر چابهار دسترسی هند به افغانستان از طریق دریا آزاد را آسان می‌کند.

بندر چابهار ایران، رقیب بندر گوادر واقع در استان بلوچستان پاکستان به شمار می‌رود و از نگاه هندی ها تا حدی می تواند به موازنه دریایی با پاکستان در منطقه کمک کند. بندر گوادر که تقریباً ۴۰۰ کیلومتر از طریق خشکی و ۱۰۰ کیلومتر از مسیر دریا با بندر چابهار فاصله دارد، در همکاری مشترک پاکستان و چین ساخته‌شده و ازآنجاکه این دو قدرت هسته‌ای رقبای اصلی هند در قاره آسیا به شمار می‌آیند، وجود چنین بندری در شمال دریای عمان و به فاصله اندکی از شهرهای مهم گوجرات و بمبئی در غرب هند نگرانی‌های جدی امنیتی و ژئوپلیتیکی برای دهلی ایجاد کرده است.

به لحاظ استراتژیک و از منظر رهبران دهلی نو، بندر چابهار به‌عنوان وزنه تعادلی برای تنظیم روابط سیاسی-امنیتی دو رقیب هسته‌ای جنوب آسیا، یعنی هند و پاکستان است. دسترسی هند به بندر چابهار نه‌تنها دهلی را قادر می‌سازد حضور نظامی پاکستان در دریای عمان و شمال اقیانوس هند را خنثی کرده و محاصره استراتژیک دو متحد رقیبش یعنی چین و پاکستان را بشکند، بلکه با دور زدن قلمرو سرزمینی پاکستان مسیری امن‌تر از طریق ایران به افغانستان برای آن می‌گشاید. با توجه به عضویت هند در کریدور بین‌المللی شمال-جنوب، این مسیر برای دهلی این امکان را فراهم خواهد می‌کند که به بازار کشورهای آسیای میانه مانند تاجیکستان و ترکمنستان و ازبکستان و ذخایر انرژی آن‌ها و نیز ترکیه، روسیه و درنهایت شمال اروپا دسترسی پیدا کند.

تحلیلگران بر این باورند که هند، به‌عنوان یکی از قدرت‌های نوظهور اقتصادی در جنوب آسیا با طرح استراتژی بلندمدت در راستای توسعه بازارهای داخلی، دسترسی به بازار افغانستان و آسیای میانه و رقابت با چین و پاکستان، تلاش دارد با سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، به نفوذ اقتصادی و سیاسی‌اش در منطقه بیافزاید و جایگزینی برای بندر گوادر، مسیر ترانزیتی چین و پاکستان ایجاد کند. چابهار، برای هند از اهمیت فوق‌العاده استراتژیک و حیاتی برخوردار است.

تمایل ایران برای راه‌اندازی بندر چابهار با توجه به منافع استراتژیک کشورمان قابل‌درک است. بخش اعظم سرمایه‌گذاری برای ساخت بندر چابهار از سوی دولت هند انجام می‌گیرد. تکمیل و بهره‌برداری با کمک سرمایه خارجی فشار اقتصادی چندانی به ایران وارد نمی‌کند.

بندر چابهار و مسیرهای ارتباطی منتهی به آن – به‌ویژه راه‌آهن چابهار-زاهدان با هزینه تخمینی یک میلیارد و ششصد میلیون دلار در استان سیستان و بلوچستان که دولت هند بخشی از سرمایه‌گذاری احداث آن را به عهده گرفته است به شکوفایی اقتصادی و رونق کسب‌وکار در کشورمان کمک می‌کند.

بندر چابهار همچنین می‌تواند به‌واسطه تقویت همکاری‌های نظامی میان ایران و هند قدرت تأثیرگذاری و چانه‌زنی تهران را در قبال تحولات افغانستان را افزایش دهد. هند به دنبال توسعه این بندر جنوبی ایران است. درواقع توسعه پروژه چابهار برای این کشور بسیار فراتر از افزایش مناسبات بازرگانی و صادرات به ایران اهمیت دارد، زیرا با بندر چابهار، هند نه‌فقط به ایران و افغانستان بلکه به آسیای مرکزی و چه‌بسا روزی به اروپا دسترسی پیدا خواهد داشت. سیاست خارجی عمل‌گرایانه و ضرورت توسعه اقتصادی، مواضع سه کشور افغانستان، هند و ایران را در مورد توسعه بندر چابهار به یکدیگر نزدیک کرده است.

نقش چابهار در توسعه روابط تهران- کابل

افغانستان سال‌ها صحنه رقابت‌های سیاسی و ژئوپلیتیکی هند، پاکستان، روسیه و آمریکا است و اتصال این کشور به دریای عمان و اقیانوس هند از راه بندر چابهار نقش ایران را در میدان اقتصادی و دیپلماسی منطقه تقویت می‌کند. بندر چابهار به‌عنوان مهم‌ترین بندر در مسیر ترانزیتی محور شرق ایران مطرح است. این بندر برای افغانستان اهمیت راهبردی دارد، زیرا افغانستان یک کشور محصور در خشکی است و برای رشد اقتصادی خود به دسترسی به آب‌های آزاد نیاز دارد.

این کشور می‌تواند با ترانزیت کالا در بندر چابهار زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد خود را فراهم کند. بی‌شک بندر چابهار درر توسعه مبادلات اقتصادی ایران و افغانستان تأثیر عمده‌ای دارد. با توجه به اینکه بیش از سه میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند توسعه مبادلات تجاری نیز باعث حل شدن مشکلات مهاجران شده و به تعمیق روابط دو ملت و کشور کمک شایانی می‌کند.

چابهار با توجه به موقعیت راهبردی در جهان و نزدیک بودنش به افغانستان بهترین مکان برای فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری برای تاجران افغانستان است. بطور مثال حمل کانتینرهای تاجران افغان از بندر کراچی تا قندهار ۱۸ ساعت زمان را دربر می‌گیرد. درحالی‌که این محموله‌ها از بندر چابهار ۱۲ ساعت زمان نیاز دارد، که از لحاظ فاصله، چابهار می‌تواند ارزان‌تر و امن‌تر نسبت به بندر کراچی برای افغانستان باشد. این موضوع بیانگر فرصت‌یابی آسان و راحت‌تر از بندر کراچی برای تاجران افغان خواهد بود. دو کشور باید تلاش بیشتری جهت سرمایه‌گذاری در این بندر برای توسعه اقتصادی انجام دهند.

درمجموع می‌توان گفت افغانستان به یک بندر و نفت نیاز دارد. ایران خواهان فروش نفت خود در شرایط تحریم است. هند می‌خواهد برای کالاهای خود در آسیای میانه بازار پیدا کند و نفت موردنیاز خود را نیز به‌راحتی تأمین کند. وابستگی‌های متقابل و انکارناپذیر سه کشور نکته‌ای ضرورت توسعه و رونق این بندر مهم در جنوب کشورمان را برجسته می سازد.

فهرست

چین و هند به دنبال استفاده از بندر چابهار برای منافع استراتژیک خود هستند. ایران می تواند از آن رقابت به نفع خود استفاده کند.

چابهار

بندر چابهار و تاثیرات آن بر سیاست‌های منطقه‌ای

نیاز به بندر چابهار

بندر چابهار در بلوچستان، استانی در جنوب شرقی ایران قرار دارد.

تحلیل محیط درونی و بیرونی بندر چابهار از دیدگاه مشتریان

اهمیت حمل و نقل

نقش کلیدی بندر چابهار

ظرفیت تغییرتجارت درآسیای جنوبی ومرکزی

نقش چابهار در تقابل با تحریم‌ها

بندر چابهار دارای یک موقعیت ژئو­­­­­­­­­استراتژیک منحصر به فرد و کم نظیر

مأموریت و اهداف بندر چابهار

موقعیت بندر چابهار

دلایل استراتژیک بودن بند چابهار

چابهار قلب ترانزیت خاورمیانه است

اهمیت استراتژیک مرزهای جنوبی ایران

اهمیت بندر چابهار برای هند

آینده‌ای که انتظار بندر چابهار را می‌کشد

ضرورت توجه به بندر چابهار
موقعیت استراتژیک چابهار ن
بندر چابهار، سرآغاز انقلابی ژئوپلیتیک در آسیا
اهمیت استراتژیک بندر چابهار

نقش چابهار درترانزیت کالا بین ایران و افغانستان

کریدور اقتصادی چین پاکستان

هدف AICS درچابهار

چابهار،متعادل سازی وزنه سناریوهای دوجبهه

پتانسیل های افزایش ظرفیت چابهار

عرصه ای برای رقابت ژئوپلیتیک

رقابت ژئوپلیتیک بر فراز بندر چابهار

مشارکت هند با بندر چابهار به عنوان یک استراتژی کلیدی برای تقویت وضعیت ابرقدرتی خود

چابهار و ادامه همکاری ۲۵ساله ایران وچین

قانون متعادل سازی ایران

الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای بارویکرد ائتلاف علیه هژمونی غرب

موقعیت استراتژیک ،ژئوپلیتیک وژئواکونومیک ایران

روابط تجاری با ایران یک هدف کلیدی برای هند است

دور زدن چین

ایجاد یک مسیر تجاری امن از کشورهای محصور در خشکی منطقه به کشورهای آسیای میانه و اروپای غربی

موقعیت استراتژیک ایران در چابهار

پیچیدگی روابط کشورها در مشارکت برای توسعه چابهار

چابهار و هاب استراتژیک برای تراتزیت

موقعیت استراتژیک و دست برتر ایران درچابهار

راه رو به جلو (و برخی موانع)

ظرفیت استراتژیک هند درسرمایه گذاری برای چابهار

نگرانی هندوستان درپروژه چابهار

نقش گره گشایی منابع مالی مسدودشده ایران

چرا چابهار؟ ایجاد پیوندهای تجاری جدید

چین، پاکستان و بندر گوادر

کریدور بین المللی حمل و نقل شمال جنوب

اهمیت INSTC و بندر چابهار برای هند

طرح استراتژیک یک کمربند یک جاده

BRI نسخه مدرنیزه شده از جاده ابریشم باستانی

ایران پل ارتباطی آسیا و اروپا،جهان نمی تواند ایران را نادیده بگیرد

اهمیت مسیرهای مواصلاتی ایران برای شبه قاره هند و اوراسیا

جایگاه ممتازی ژئوپلیتیکی ایران در نظام منطقه‌ای آسیای مرکزی

هند بدنبال تجارت و نفوذ در اوراسیا

تسهیل گری در تجارت جهانی میان شرق وغرب

مسیر روسیه

راههای مواصلاتی مسیر ایران

کریدور شمال – جنوب

هزینه های انتقال کالا از مسیر ایران به کشورهای مشترک المنافع حدود ۴۰ درصد کمتر از کانال سوئز است.

اهمیت حضورهند در آسیای میانه

چالش ها ورقابت هاب هند وچین در منطقه

چالش منطقه ای هند

اهمیت ژئوپلتیک و ژئواقتصادی سواحل مکران و چابهار

سواحل مکران

اهمیت جایگاه ژئوپلیتیک سواحل مکران

ارزش‌های دفاعی سواحل مکران

فرصت‌ها و تهدیدهای منطقه

توسعه اقتصادی بندر چابهار

چابهار فرصتی طلایی برای هند

نیازمندی هند به منابع نفت و گاز

وابستگی شدیدهند به نفت

رشد تقاضای انرژی در هند

فرصت‌های پیش رو در روابط دوجانبه ایران و هند

مهم‌ترین محورهای همکاری هند و ایران

فرصت بی‌نظیر جغرافیایی ایران برای هند

کریدور ایران، هند و روسیه رقیبی برای کانال سوئز

**ایران، هند و روسیه در مقابل کانال سوئز مصر

نقشه راه مسیر شمال به جنوب

چالش‌های هند برای روابط راهبردی با ایران، افغانستان و آسیای مرکزی

نقطه کانونی مناسبات اقتصادی ایران و هند

تصویر بزرگ‌تر

مناسبات اقتصادی ایران با هند، چین، روسیه، ترکیه

منافع هند در آسیای مرکزی

منافع راهبردی هند در هر یک از ۵ کشور آسیای مرکزی

اهمیت توسعه بندر چابهار

پروژه ای که اهمیت ایران را صدچندان می کند

کریدور شمال- جنوب به عنوان یک شبکه چند حالته دریایی، ریلی و جاده ای

منافع استراتژیک هند، روسیه و ایران در کریدور شمال- جنوب

اهمیت ترانزیتی ایران

مزیتهای ترانزیت ازطریق ایران:

مزیتهای ترانزیت از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران

چابهار؛ بندری با مزیت‌های استراتژیک

پیامدهای استراتژیک بندر چابهار

چابهار دروازه هند به افغانستان و آسیای مرکزی

مزایای و قابلیت‌های بندر چابهار

چشم انداز چابهار

چابهار غنی تر از دوبی

موقعیت استراتژیک بندر چابهار

نگاهی اجمالی بر طرح توسعه محور شرق

اهمیت استراتژیک (بندر شهید بهشتی)

ظرفیت اسکله های موجود بندر

پیش بینی ترافیک کالای بندر در آینده

پتانسیل تجاری استراتژیک چابهار

بندر چابهار در فرآیند توسعه

راهکارهایی در جهت تعالی مستمر بندر چابهار



با۱۴۸اسلاید تخصصی
دسته بندی: انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 2165 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 148

حجم فایل:41,915 کیلوبایت

 قیمت: 95,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    148اسلاید تخصصی



پاورپوینت"گردشگری شهری ومزیت رقابتی سوغات ایران درنگاه استارتاپ ها وگردشگران خارجی

هر شهری در ایران سوغاتی های مخصوص خودش را دارد. مشهور ترین سوغاتی های ایران زمین که معمولا گردشگران خارجی خریداری می کنند، صنایع دستی هنری هستند که با عشق و علاقه خالقان آن ها و با زحمت بسیار ساخته شده اند

قیمت : 75,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.تحلیل استراتژیک بندر چابهار با نگاه به مزیت های رقابتی جمهوری اسلامی ایران

بندر چابهار یک مورد کلیدی در همکاری و رقابت بین المللی است و می‌تواند یک انقلاب تجاری در منطقه ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند رقابت‌های منطقه ای را تشدید کند.

قیمت : 95,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.تحلیل استراتژیک بندر چابهار با نگاه به مزیت های رقابتی جمهوری اسلامی ایران

بندر چابهار یک مورد کلیدی در همکاری و رقابت بین المللی است و می‌تواند یک انقلاب تجاری در منطقه ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند رقابت‌های منطقه ای را تشدید کند.

قیمت : 95,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت سامسونگ ،بزرگترین استارتاپ جهانی که بازاریابی محتوا را مزیت رقابتی

اغلب سامسونگ را به عنوان یکی از بهترین برندهای جهانی تلفن همراه می شناسند. برندی که همچنان برای تداوم حیاتش تلاش می کند و به دنبال سهم بازار بیشتری در بازار گوشی های تلفن هوشمند است. چیزی که سامسونگ را به رهبر صنعت تبدیل کرده است، استراتژی بازاریابی موفق این شرکت است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.دیپلماسی اقتصادی ایران در بازاراوراسیا با رویکرد مزیت های رقابتی و فرصت های پیش رو

همکاری ایران با این بلوک اقتصادی با ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار، نوید بخش توسعه تعاملات اقتصادی متقابل کشورمان با کشورهای مختلف دنیا و به خصوص همسایگان است؛ به ویژه در شرایطی که دشمنان به‌ دنبال منزوی کردن ایران و قطع ارتباط اقتصادی و تجاری آن با دنیا هستند.

قیمت : 120,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله مسیر ترانزیت سیگارت به جمهوری اسلامی ایران و عراق

دانلود مقاله مسیر ترانزیت سیگارت به جمهوری اسلامی ایران و عراق - ‏1 ‏سازمان بهداشت جهانی EM/TF/011/E/G ‏دسته بندی : عمومی ‏مسیر ترانزیت سیگارت...

قیمت : 14,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

بررسی آمار عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران

بررسی آمار عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود پاورپوینت بررسی روند تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه

دانلود پاورپوینت بررسی روند تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه - بررسی روند تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه ویژگیهای جغرافیایی کشو...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود پاورپوینت منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران

دانلود پاورپوینت منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران - بنام خدا منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران تعریف کارگر براساس ماده 2 قانون ک...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود ساختار اجرائي دولت در قانون اساسي جمهوری اسلامی ایران

دانلود ساختار اجراي دولت در قانون اساسي جمهوری اسلامی ایران - ساختار اجرائي دولت در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مقدمه تعريف قانون قاعده ح...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد طالبان و امنیت جمهوری اسلامی ایران 23 ص

دانلود مقاله در مورد طالبان و امنیت جمهوری اسلامی ایران 23 ص - ‏14 ‏دانشگاه آزاد اسلامی ‏دانشکده حقوق و علوم سیاسی و زبانهای خارجه ‏طرح پژوهش ...

قیمت : رایگان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تحليل شاه و کارت و جمهوری اسلامی ایران

تحقیق تحليل شاه و کارت و جمهوری اسلامی ایران - ‏تحليل‏ ‏کنت پولاک:   ‏شاه   ‏کارتر   ‏و روز جمهوری اسلامی   ‏تخيل يا تحليل ‏پولاک، پاسخ به اين ...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت آشنایی با تشکیلات دولت جمهوری اسلامی ایران (با کیفیت)

پاورپوینت آشنایی با تشکیلات دولت جمهوری اسلامی ایران (با کیفیت) - آشنایی با تشکیلات دولت جمهوری اسلامی ایران سازمان سازمان تشریک مساعی و همکار...

قیمت : 14,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت برنامه مدارس مروج سلامت جمهوری اسلامی ایران (با کیفیت)

پاورپوینت برنامه مدارس مروج سلامت جمهوری اسلامی ایران (با کیفیت) - برنامه مدارس مروج سلامت جمهوری اسلامی ایران Health Promoting Schools (HPS) ...

قیمت : 14,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت دورهآشنایی با تشکیلات دولت جمهوری اسلامی ایران (⭐⭐⭐)

پاورپوینت دورهآشنایی با تشکیلات دولت جمهوری اسلامی ایران (⭐⭐⭐) - عنوان دوره:آشنایی با تشکیلات دولت جمهوری اسلامی ایران سازمان سازمان تشریک مساع...

قیمت : 15,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جمهوری اسلامی ایران ( ورد)

تحقیق جمهوری اسلامی ایران ( ورد) - 2 ‏حکومت جمهوری اسلامی ایران ‏جمهوری اسلامی ایران‏ نام رسمی نظام حکومتی ‏ایران‏ است. برای تشکیل این حکومت در ت...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران

پاورپوینت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران - بسم الله الرحمن الرحیم فصل اول قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران 1 - تعار...

قیمت : 7,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی بین کارگران ,کارفرمایان (پاورپوینت )

منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی بین کارگران کارفرمایان (پاورپوینت ) - بنام خدا منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران و هم...

قیمت : 7,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی بین کارکنان (پاورپوینت )

منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی بین کارکنان (پاورپوینت ) - بنام خدا منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی بین کا...

قیمت : 7,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مزیت رقابتی در سطح بنگاه مفهوم و تئوری (پاورپوینت )

مزیت رقابتی در سطح بنگاه مفهوم و توری (پاورپوینت ) - مزیت رقابتی در سطح بنگاه: مفهوم و تئوری مقدمه رقابت پذیری بین المللی( IC ) برای تمامی کش...

قیمت : 7,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل