پاورپوینت،ورشکستگی کسب و کارها و مدیرانی که شناخت دقیقی از محیط بازار ندارند.

دسته بندي : انسانی » مدیریت
در دنیای کسب و کار تا این حد رقابتی امروز، غفلت موجب پشیمانی است. غفلت از وضعیت بازار و ذائقه مشتری و عدم اتخاذ راهبرد های مدیریتی در وضعیت های بحرانی، حتی شرکت هایی را که زمانی در عرصه فعالیت خود صاحب نام بودند تا مرز سقوط پیش می راند. شاید دور از ذهن باشد که شرکت هایی تا این حد بزرگ و معروف از اشتباهات مدیریتی، عدم پیش بینی وضعیت بازار و عملکرد رقبا ضربه بخورند، چرا که این شرکت ها با داشتن نیروی انسانی با تجربه، حمایت های مالی هنگفت و مهم تر از همه تاریخچه درخشان توان رقابت با بازار را از دست می دهند.
استعاره آب و کسب وکاردرحقیقت نگرش سیستمی به کسب و کارهایی است که شروع نکرده ورشکست می شوند.همچنانکه آب علیرغم مایه حیات بودن،می تواند حتی در استخری که ازهمه طرف محدود شده برای افرادی که شنا بلد نیستند،خطرناک بوده و حتی می تواند جان آن ها را بگیرد،در بحث راه اندازی کسب و کار نیز علیرغم شفاف بودن همه مولفه های کسب و کارو متاسفانه در اکثر موارد خود شیفتگی مدیران و صاحبان کسب وکار ،منجر به انحلال و نابودن کسب و کارو حتی از بین رفتن سرمایه آنان گردد.
در کسب و کار های امروزی مدیران و صاحبان کسب و کاری موفق خواهند شدکه توانایی بهره گیری از کلیه قابلیت هاو تبدیل آنها به مجموعهد گسترده ای از اطلاعات و دانش را داشته باشند.ومهم تر اینکه مهارت لازم در تبدیل داده ها از شکل اویه به تصمیات تجاری را داشته باشند.که این امر بدون شناخت عناصر و مولفه های تاثیر گذار درپایداری و توسعه کسب و کارها امکان پذیر نمی باشد.
امروزه موفقیت مدیران درکسب و کارها مرهون فانوس دریایی کسب و کار آنهاست که بصورت شبانه روزی فعال است و حرکت هر جنبده ای را رصد می کند؛زیرا که اگر این امر اتفاق نیفتد ،موج های غول پیکر حاصل از سونامی بحران اقتصادی،کسب و کار آنها را ویران خواهندکرد ودرآن هنگام دیگر تفسیر شکست هیچ سودی بر مدیران نخواهد داشت ،بایستی موارد بحرانی را از قبل پیش بینی می کردند.
دلایل شکست یک کسب و کار چیست؟
منبع:https://fixon.ir
دلایل شکست کسب و کار

شکست یک کسب و کار هیچگاه بصورت اتفاقی و براساس شانس نیست و اصولا به نحوه سازماندهی و بصیرت فرد راه انداز کسب و کار بستگی دارد و دلیل دیگری برای آن وجود ندارد.
شروع یک کسب و کار همیشه ریسک پذیر است وشانس موفقیت اندک می باشد.بنابر گزارش سازمان کسب و کارهای کوچک در آمریکا بیش از ۵۰ درصد کسب وکارهای کوچک در سال های اول با شکست مواجه شده و ۹۰درصد آن ها در ۵ سال اول ازبین می روند.
چرا یک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟

Michael Ames درکتاب خود به نام “کنترل کسب وکارهای کوچک” دلایل زیر را برای شکست یک کسب و کار بیان کرده است:
۱- عدم وجود تجربه در کسب و کار
۲- نداشتن سرمایه کافی برای شروع کسب و کار
۳- عدم وجود کنترل قوی بر کسب و کار خود
۴- سرمایه گذاری بیش از اندازه در دارایی های ثابت
۵- قردادهای اعتباری ضعیف
۶- استفاده شخصی از سرمایه های تجاری
۷- رشد بدون انتظار کسب و کار

Gustave Berle دو دلیل دیگر برای شکست یک کسب و کار در کتاب خود بنام “کسب و کار خود را برعهده بگیرید” به این دلایل اضافه می کند:
۱- رقابت
۲- فروش پایین
یک عامل دیگر در خصوص شکست یک کسب و کار:

با بیان این موارد قصد ترساندن شما را نداریم بلکه می خواهیم شما را برای مسیر پرفراز و نشیبی که در پیش دارید آماده کنیم.ناچیز پنداشتن مشکلات شروع یک کسب و کار یکی از بزرگترین موانع کارآفرینی است.درهر صورت اگر صبور باشید و به سختی کار کنید به موفقیت دست می یابید.
هیچ گاه فکر نکنید که به تنهایی قادرید همه کارها را انجام دهید.یکی از بهترین روشها برای مصون ماندن در برابر هرگونه شکست داشتن یک راهنما است.شخصی که دارای تجربیات مرتبط با کسب و کار است،می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند.
چگونه می توانیم از کسب و کاری که شکست خورده خارج شویم؟

خروج از کسب وکار

خارج شدن از کسب و کار واقعیتی است که باید از همان مراحل اولیه کار در نظر گرفته شود.چنین پیش بینی نیازمند توسعه طرح های احتمالی برای رویدادهایی است که حتی ممکن است هرگز اتفاق نیافتد.داشتن طرح برای خارج شدن از یک کسب و کار به اندازه برنامه ریزی برای شروع یک کار مهم است .خروج به موقع از یک کسب و کار شکست خورده به معنای عدم صرف هزینه،زمان و جلوگیری از ناامیدی در آینده است.
اگر تاکنون نسبت به این مسئله جدی فکر نکرده اید،اکنون زمان آن است.در خصوص بیشتر کسب وکار ها ، این امر یک فرایند چند مرحله ای است که ممکن است با توجه به اندازه سازمان ودلایل خاتمه کار هفته ها یا سالها به طول انجامد.در بیشتر موارد،هدف نهایی خروج از کسب کار به حداقل رساندن ضرر و زیان و تبدیل آن به نقدینگی است.
دلایل رایج ورشکستگی در کسب و کار

بسیاری از شرکت‌ها در همان روزهای آغازین فعالیت خود ورشکسته می‌شوند. بسیاری هم طاقت می‌آورند و با شناسایی و رفع عوامل عامل شکست، خود را از دام ورشکستگی کسب و کار نجات می‌دهند.

کسب و کار

تمام شرکت‌های با رشد بالا عاقبت گرفتار حداقل یکی از موانع رایج در رشد سریع می‌شوند. این نحوه مدیریت و برخورد شما است که تعیین‌کننده موفقیت یا تصادم با موانع خواهد بود.

بعضی از شرکت‌ها در همان مراحل آغازین رشد به مشکل برمی‌خورند. نمونه بارز این حالت، اکثریت صاحبان شرکت‌های لیست شده در ماهنامه اینک است. وقتی شما با چنین سرعت بالایی در حرکت هستید، برخورد با هر مانعی می‌تواند قطعا دردناک و حتی مهلک باشد.
چه موانعی بر سر راه شرکت‌های با رشد بالا وجود دارد؟ گری کانکل، اقتصاددان و محقق موسسه ادوارد لو (Edward Lowe Foundation) تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام داده است. کانکل برای فهم بهتر عوامل موثر در موفقیت یا عدم موفقیت کسب‌ و کار ها، یک پایگاه داده بزرگ که دربرگیرنده ۴۵ میلیون کسب‌ و کار است ایجاد کرده است.

در این راستا، او اخیرا تحقیق خود را از ۴ هزار شرکت با رشد بالا در پنسیلوانیا به پایان رسانده است. در این بررسی، از ۶۰۰ شرکت از نزدیک بازدید به‌عمل آورده و با مدیران ارشد آنها گفت‌وگو کرده است. نکته جالب توجه این است که این شرکت‌ها (دارای رشد بالا) نقاط مشترک زیادی با یکدیگر داشتند تا با شرکت‌های هم صنف خود. حقیقت این است که شرکت‌های پیشرو با چالش‌های مشابهی دست و پنجه نرم می‌کنند. کانکل اظهار می‌دارد: «این مشکلات از چنان اهمیتی در کسب‌ و کار مربوطه برخوردار می‌شوند که عوامل تاثیرگذار دیگر (از جمله حوزه فعالیت، محل فعالیت، اندازه کسب‌ و کار و غیره) را کمرنگ می‌کنند.»

در ادامه به شرح موانع موجود بر سر راه شرکت‌های با رشد سریع و نحوه رفع آنها توسط بعضی از همین شرکت‌ها می‌پردازیم.
دلیل رایج ورشکستگی کسب و کار ۱:
توان نیروی انسانی موجود، برای رشد کسب‌ و کار شما کافی نیست.

در سال ۲۰۰۸، شرکت انرژی بلک الک موفق به انعقاد نخستین قرارداد خود برای توسعه میدان گازی در خلیج مکزیک شد. مدیر تدارکات و پشتیبانی شرکت بسیار موفق عمل کرد. سال بعد، شرکت قرارداد دوم خود را بست. این بار توسعه ۳۰ میدان نفت و گاز به عهده شرکت گذاشته شد. وظایف مدیر تدارکات تغییر کرده بود. وظایف او شامل تهیه و ارسال تجهیزات و نفرات بخش بود(که قسمت ساده کار بود) و همچنین استفاده بهینه از هلی کوپترها، قایق‌ها و منابع دیگر و تخصیص آنها در پروژه‌های مختلف که کار بسیار سختی بود.

در اینجا بود که مدیر شرکت آنچه را که بسیاری از صاحبان کسب وکارها امروزه در پیش می‌گیرند، به کار گرفت: «همچنان که کسب‌ و کار رشد می‌کند و چالش‌های آن پیچیده‌تر می‌شود، استفاده از منابع انسانی جدید ضروری است.» با بررسی عملکرد این شرکت متوجه شدیم همه کارکنان موجود این شرکت از جمله مدیر تدارکات از نظر تاکتیکی بسیار خوب عمل می‌کردند. اما، فاقد مهارت‌های استراتژیک بالا بودند؛ زیرا مدیر شرکت علاقه‌ای به از دست دادن کارکنان قدیمی خویش نداشت.

چرا که آنها با ترک شغل‌های خود و جذب در یک شرکت نوپا خدمت بزرگی به شرکت بلک الک کرده بودند. بنابراین او با برگزاری گفت‌وگوهای صادقانه رودررو با کارکنان، آنها را در مورد نیازهای جدید و مهارت‌های لازم برای رفع این نیازها آگاه کرد. اکثریت کارکنان موضوع را درک کرده و خود را با موقعیت جدید وفق دادند. همچنین با توجه به رشد شرکت، تقریبا برای تمام قسمت‌های سازمان مدیران ارشد جدید به کار گرفته شد. درحال‌حاضر، این شرکت ۹۸ میدان گازی را اداره می‌کند و ۳۴۰ میلیون دلار درآمد سالانه دارد. در بخش تدارکات و پشتیبانی ۶ مدیر به همراه یک مدیر ارشد مشغول به کار هستند.

Bankruptcy2.jpg
دلیل رایج ورشکستگی کسب و کار ۲:
خیلی دیر استخدام می‌کنید.

عموما طبیعی است که کارکنان تازه‌استخدام شده با مقدار محدودی از فشار کاری مواجه شوند. اما، مدیران جدید حسابداری در شرکت تعمیرات و نگهداری تاسیسات اف ام تحت فشار زیادی قرار داشتند. مدیر شرکت دریافته بود که این مشکلات در حال انتقال به مشتریان است.

او مشکل را در روش استخدام انفعالی خویش می‌دانست. اما راه‌حلی برای آن پیدا کرد. او حالا مدیران حسابداری جدید را حدود ۴ ماه زودتر از موعد مورد نیاز استخدام می‌کند. به این ترتیب، کارکنان جدید زمان کافی برای جذب و درک فرهنگ و دیگر امور سازمان مربوطه را خواهند داشت.
با اشاره به نتایج تحقیقات کانکل، اکثریت شرکت‌های با رشد سریع از به‌کارگیری راه‌حل مشابه شرکت اف ام سود خواهند برد. البته، به‌کارگیری این استراتژی کار ساده‌ای نیست. زیرا، استخدام نیروهای جدید بر اساس نیازهای پیش‌بینی شده است؛ این آینده‌نگری‌ها می‌تواند به هر علتی محقق نشود.

به عقیده کانکل، یکی از راه‌حل‌های این مشکل استفاده از شیوه‌ای است که آن‌را روش چاک نل (Chuck Noll) می‌نامد. نل همیشه به جای انتخاب بهترین بازیکنان برای پست‌های مشخص، از بازیکنانی استفاده می‌کرد که در مجموع عملکردی موفق داشتند. او اعتقاد داشت که بازیکن خوب کسی است که با آموزش صحیح قادر باشد در پست‌های مختلف بازی کند. این اصل در کسب‌ و کار ها نیز کاربرد دارد. در اغلب موارد، قبل از آنکه دقیقا بدانیم کی و چگونه از افراد جدید استفاده خواهیم کرد، مبادرت به استخدام آنها می‌کنیم. با توجه به شرایط همیشه در حال تغییر کار، تا مدیران سازمان دریابند که چه کارهایی باید انجام شود و سپس به دنبال افرادی بگردند که آنها را انجام دهند، غالبا دیر شده است. بنابراین، با به‌کارگیری افراد با قابلیت بالا سازمان خود را برای تغییرات احتمالی آماده می‌سازیم.

Bankruptcy3.jpg

مدیر شرکت اف ام بهترین کارکنان سازمان را از میان افراد با سابقه نظامی انتخاب می‌کند. آنها از آموزش‌های فرماندهی و نظارت بالایی برخوردارند. در شرایط غیرمعمول، کنترل خود را از دست نداده و تمامی توان خود را بر انجام وظایف تعیین شده متمرکز می‌کنند. از سال ۲۰۰۸، درآمد شرکت از ۳۷ میلیون دلار به ۳۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. مدیر شرکت بخش اعظمی از موفقیت سازمانش را مدیون نیروهای تازه استخدام شده می‌داند.
دلیل رایج ورشکستگی کسب و کار ۳:
کسب‌ و کار شما فاقد رویکردی صحیح است.

برای شرکت آترباکس (OtterBox)، تولیدکننده انواع کیف تلفن‌های همراه و کامپیوترهای کوچک، راه‌اندازی یک خط محصول جدید فرصت بزرگی است. در ماه مه‌ جاری، وقتی شرکت سامسونگ جدیدترین مدل تلفن هوشمند گلکسی خود را به بازار عرضه کرد، شرکت آترباکس موقعیت بزرگی را از دست داد. اگرچه آترباکس مدت‌ها قبل برای محصول جدید سامسونگ برنامه‌ریزی کرده بود، اما با دو هفته تاخیر کیف تلفن مذکور را وارد بازار کرد. مدیر آترباکس عقیده دارد شرکتش در نتیجه این تاخیر، بالغ بر ۱۰ میلیون دلار از دست داد.
شرکت آترباکس در ۹۰ درصد مواقع هماهنگ با محصولات دیگر شرکت‌ها عمل کرده است. اما، مدیر شرکت از این عملکرد راضی نبوده و سال‌ها است که درصدد بهبود روند اداره سازمان خویش است.

وضعیت کنونی آترباکس مطلوب نیست. مشکل این شرکت استفاده از روش‌های اصولی‌تر در طراحی، تولید و حمل نیست؛ این شرکت در کل به سیستمی احتیاج دارد که همپا با رشد بی‌نظیر آن حرکت کند. تعیین و اجرای چنین روندی برای شرکت‌ها بسیار حیاتی خواهد بود. چهار سال قبل، درآمد شرکت ۱۰ میلیون دلار بود. در سال ۲۰۱۱، فروش از مرز ۳۴۸ میلیون دلار نیز گذشت. مدیر شرکت اظهار می‌دارد: «وقتی شما با این شتاب در حال رشد هستید، مطمئنا روند کنونی اداره کردن کسب‌ و کار تان، شش ماه دیگر پاسخگوی نیازهایتان نخواهد بود. شما هر طور شده باید از رشدتان جلو بزنید.»

در سال ۲۰۰۹، آترباکس تصمیم گرفت از فناوری جدیدی برای مکانیزه کردن توزیع محصولات خود استفاده کند. مدیر شرکت در این رابطه بیان می‌دارد: «سیستم جدید فاجعه بزرگی بود. از یک طرف، شرکت طرف قرارداد در همان مراحل اولیه کار با شرکت دیگری ادغام شد که باعث بروز مشکلاتی از جمله تاخیر در عرضه کالاها شد. از سوی دیگر، زمانی که سیستم جدید نصب شد، رشد بالای شرکت به‌زودی باعث ناکارآمدی آن شد.» در کل، اگرچه شرکت توانسته بود به رشد خود ادامه دهد، رشد مطلوب مورد نظر در تمام زمینه‌ها تامین نشده بود.

آترباکس قصد دارد از ژانویه بعد سیستم جدیدی برای اداره کسب‌ و کار خود به کار گیرد. مدیر شرکت امیدوار است که حادثه گلکسی سامسونگ دیگر تکرار نشود.
دلیل رایج ورشکستگی کسب و کار ۴:
غفلت در مدیریت جریان نقدینگی شرکت.

شاید کمی بعید به نظر برسد که شرکت مایکروتک، ارائه دهنده خدمات آی‌تی، با داشتن ۵۰۰ هزار دلار اعتبار بانکی و دو شریک تجاری متمول، باید نگران جریان نقدینگی خویش ‌بود. اما، مدیر شرکت دریافت که حتی بهترین سازمان‌ها نیز فارغ از نگرانی‌های جریان نقدینگی نیستند و باید سرمایه نقد خود را مدیریت کنند. کانکل در تحقیقات خود بارها به این موضوع برخورده است. همچنان که شرکت‌ها وارد قراردادهای بزرگ‌تر می‌شوند، مدت‌ها قبل از اینکه درآمدی از آن معاملات کسب کنند، باید مقدار زیادی وجه نقد صرف تجهیزات و نفرات کنند. کانکل بیان می‌دارد: «اغلب، شرکت‌ها به نسبت هرآنچه بزرگ‌تر می‌شوند، وجه نقدشان کمتر می‌شود. یعنی آنها به سمت ورشکستگی رشد می‌کنند!»
این دقیقا همان چیزی است که برای مایکروتک اتفاق افتاد. این شرکت کمی بعد از تاسیس در سال ۲۰۰۴، قرارداد بزرگی با وزارت دفاع برای انتقال داده‌های این وزارتخانه به امضا رساند. شرکت ۴۰ نیروی جدید استخدام کرد. بعد از مدتی، نقدینگی به سرعت کاهش یافت. نهایتا، ۳۰ نفر از نیروهای جدید از شرکت اخراج شدند.

مدیر شرکت آنچه را که باید، آموخت. اکنون، با ۳۰ میلیون دلار اعتبار بانکی و ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار از شرکت دل، این شرکت لحظه‌ای از مدیریت جریان نقدینگی خود غافل نمی‌شود.

Bankruptcy4.jpg
دلیل رایج ورشکستگی کسب و کار ۵:
نمی‌توانید همگام با رشد تقاضا پیش بروید.

شرکت چوبانی (Chobani) تولید‌کننده ماست در امریکا با درآمد ۶۳۴ میلیون دلار، از آغاز فعالیت خود درگیر ظرفیت تولید بوده است. در ابتدا یعنی در سال ۲۰۰۵ این شرکت با مشکل تولید مازاد درگیر بود. اما بعد از شناخته شدن محصول در بازار مشکل آنها دیگر تامین تقاضا بازار بود. شرکت تا سال ۲۰۰۹، هفته‌ای ۲۰۰ هزار عدد می‌فروخت. اما مدیر شرکت قصد داشت که ظرفیت تولید را تا ۴/۱ میلیون در هفته افزایش دهد. سرمایه مورد نیازبرای این اقدام ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شد.

کانکل در این باره اظهار می‌دارد: «این یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌ها برای شرکت‌های با رشد سریع است. آنها احتیاج دارند که کار را توسعه دهند و برای این امر، اغلب مجبورند که قرض کنند. در این صورت اگر تقاضا مطابق پیش‌بینی رشد نکند، خطر ورشکستگی آنها را تهدید خواهد کرد.» به عقیده کانکل بهترین استراتژی مدیریت رشد است به شکلی که به جای رشد بسیار سریع، با کنترل آن مرحله به مرحله تمامی روند کسب‌ و کار را همگام با رشد پیش برد.

چوبانی ساخت خطوط جدید تولید خود را آغاز کرد. برنامه آنها برای تامین مالی پروژه استفاده از درآمد روبه رشد شرکت و اعتبارات بانکی بود. تا سال ۲۰۱۲، ظرفیت تولید به ۴/۱ میلیون عدد در هفته رسید. اما، تقاضای بازار ۶/۱ میلیون عدد بود.
دلیل رایج ورشکستگی کسب و کار ۶:
عدم وجود مهارت‌های مدیریتی در مدیران.

جسیکا هرین نخستین شرکت خود را به نام «ودینگ چنل» که ارائه دهنده خدمات عروسی است در زمان شکوفایی کسب‌ و کار های اینترنتی به راه انداخت. او در ابتدا کارمندانی بسیار باهوش و پرکار استخدام کرد. اما پس از مدتی تک تک آنها به علت خستگی شدید ناشی از کار زیاد و عدم مدیریت صحیح شرکت را ترک کردند.

Bankruptcy5.jpg

او پس از مدتی در سال ۲۰۰۴، تصمیم به تاسیس شرکت استلا در حوزه طراحی جواهرات گرفت. این بار مصمم بود که شرکتی بین‌المللی و پایدار بسازد. او این بار به خوبی می‌دانست که باید مهارت‌های مدیریتی خود را افزایش دهد. بنابراین از مشاوران و متخصصان گوناگون در حوزه‌های مالی و بهداشتی بهره گرفت. کانکل عقیده دارد که او هوشمندانه عمل کرده است. بسیاری از شرکت‌های با رشد بالا، فاقد مهارت‌های لازم برای اداره سازمان خود هستند.

۱٫ بررسی مفهوم “ورشکستگی” و راه های مقابله با آن
۲٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های نوپا
۳٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های نوپا-فقدان سرمایه کافی
۴٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های نوپا- به جریان انداختن ضعیف نقدینگی
۵٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های نوپا- برنامه ریزی نامناسب و ناکافی
۶٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های نوپا- در نظر نگرفتن رقابت
۷٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های-بازاریابی ضعیف
۸٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های نوپا-نداشتن انعطاف پذیری لازم
۹٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های-نادیده گرفتن قدم بعدی
۱۰٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های نوپا ـ سعی در انجام دادن تمام امور بطور کامل و بی عیب و نقص
۱۱٫ ۱۰دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | ورشکستگی شرکت های نوپا- رئیس در حد عالی، کارمندان در حد معمولی
۱۲٫ رشد کنترل نشده
۱۳٫ عدم درک صحیح و اهمیت ندادن به مقررات دولتی
۱۴٫ ۵ علت از دست رفتن پادشاهی نوکیا در دنیای موبایل
۱۵٫ ۵ علت از دست رفتن پادشاهی نوکیا در دنیای موبایل –نوکیا بسیار کندعمل کرد.
۱۶٫ اندروید (برای سامسونگ) رایگان است و ویندوز فون (برای نوکیا) پولی
۱۷٫ عدم جلب رضایت هیچ یک از طبقه های بازار
۱۸٫ نوکیا با کلاس نیست
۱۹٫ نوکیا مرد عمل نبود
۲۰٫ مزیت های رقابتی که می تواند بازار ازدست رفته نوکیارا برگرداند
۲۱٫ ۱۰شرکت بزرگ ورشکسته جهان -شرکت مخابراتی مکس ول
۲۲٫ ۱۰شرکت بزرگ ورشکسته جهان -پولی پک
۲۳٫ ۱۰شرکت بزرگ ورشکسته جهان-مارسونی
۲۴٫ (BC) 10شرکت بزرگ ورشکسته جهان-شرکت های مشترک المنافع
۲۵٫ ۱۰شرکت بزرگ ورشکسته جهان –کالورول
۲۶٫ ۱۰شرکت بزرگ ورشکسته جهان- انرون
۲۷٫ (Boocom10شرکت بزرگ ورشکسته جهان-بو دات کام(
۲۸٫ ۱۰شرکت بزرگ ورشکسته جهان-راک شمالی
۲۹٫ ۱۰شرکت بزرگ ورشکسته جهان- جارویس
۳۰٫ ۱۰شرکت بزرگ ورشکسته جهان-میلوال
۳۱٫ ورشکستگی و مشتری مداری
۳۲٫ ورشکستگی از منظر عامه مردم
۳۳٫ نوع نگرش به ورشکستگی در صنعت بیمه
۳۴٫ تعریف ورشکستگی
۳۵٫ دلایل ورشکستگی
۳۶٫ دلایل ورشکستگی- برون سازمانی
۳۷٫ عوامل درون سازمانی ورشکستگی واحدهای تجاری
۳۸٫ عوامل درون سازمانی ورشکستگی واحدهای تجاری- ایجاد و توسعه بیش از اندازه اعتبار
۳۹٫ عوامل درون سازمانی ورشکستگی واحدهای تجاری- مدیریت ناکارآمد
۴۰٫ عوامل تاثیرگذاردرمدیریت ناکارکه منجر به ورشکستگی می شوند
۴۱٫ شاخص های نشاندهنده ورشکستگی (وضع وخیم مالی)
۴۲٫ مراحل ورشکستگی
۴۳٫ بهترین پیش فرض های مراحل ورشکستگی
۴۴٫ سیاست های قانون ورشکستگی درآمریکا
۴۵٫ تئوری جدید ورشکستگی
۴۶٫ مکانیسم تئوری کنترل
۴۷٫ مکانیسم تئوری کنترل-سهامداران
۴۸٫ مکانیسم تئوری کنترل-بستانکاران
۴۹٫ مکانیسم تئوری کنترل-مشتریان
۵۰٫ مکانیسم تئوری کنترل-کارمندان
۵۱٫ مکانیسم تئوری کنترل-عرضه کنندگان
۵۲٫ مکانیسم تئوری کنترل- مدیران
۵۳٫ مکانیسم تئوری کنترل- دولت مردان
۵۴٫ بررسی قانون ورشکستگی در برخی کشورها
۵۵٫ تاریخچه ورشکستگی در ایران قبل از تصویب قانون تجارت
۵۶٫ بررسی قانون ورشکستگی ایران
۵۷٫ ورشکستگی در صنعت بیمه
۵۸٫ زیان شرکتها از بیمه شخص ثالث:
۵۹٫ آزادسازی تعرفه ها و نرخ شکنی
۶۰٫ کژمنشی، کژگزینی و شکست بازار بیمه
۶۱٫ دلایل کژمنشی، کژگزینی
۶۲٫ دو سیاست بیمه ای که لازم است با توجه دقیق به پدیده کژمنشی و کژگزینی و آثار به جای مانده از آن وضع گردند
۶۳٫ علل موثر در افت رتبه ایران
۶۴٫ نقش بیمه مرکزی در حمایت از مشتری در زمان ورشکستگی
۶۵٫ صندوق تامین خسارت بدنی
۶۶٫ قوانین مربوط به مشتری در زمان ورشکستگی شرکت بیمه
۶۷٫ بازسازی اعتماد از دست رفته مشتریان در بیمه
۶۸٫ برقراری و حفظ اعتماد در مشتری
۶۹٫ قول ها و وعده های شکسته شده:
۷۰٫ رفع مشتاقانه مشکلات
۷۱٫ راهکارهایی برای جلوگیری از ورشکستگی شرکتهای بیمه
۷۲٫ بررسی علل و ابعاد حقوقی ورشکستگی شرکت انرون آمریکا با تأکید بر حقوق شرکتهای آمریکایی
۷۳٫ ظهور و سقوط شرکت انرون در یک نگاه
۷۴٫ مراحل ورشکستگی انرون
۷۵٫ علل ورشکستگی شرکت انرون
۷۶٫ عدم رعایت قواعد، اصول و قوانین مربوط به بازار سرمایه
۷۷٫ نقش موسسه آرتور اندرسن در ورشکستگی شرکت انرون
۷۸٫ نقش روابط ناسالم سیاسی در ورشکستگی و سرمایه گذاری انرون
۷۹٫ اشتباه های بزرگ برندهای معروف ؛بی اعتمادی مشتری به برند و اعتماد سازی با شبکه های اجتماعی
۸۰٫ اختلال در خدمات رسانی و عدم پیشرفت در کسب مشتریان جدید
۸۱٫ یک تغییر نام عمدی باعث کاهش اصالت می شود.
۸۲٫ ساختن شهرت و شخصیت برای یک برند ۲۰ سال طول می کشد اما برای تخریب آن تنها به ۵ دقیقه نیاز است.
۸۳٫ ۵ اشتباه استراتژیک نوکیا ازمنظرمدیریتی
۸۴٫ ۵ اشتباه استراتژیک نوکیا ازمنظرمدیریتی-کندی
۸۵٫ ۵ اشتباه استراتژیک نوکیا ازمنظرمدیریتی- انتخاب بازارهدف اشتباه
۸۶٫ ۵ اشتباه استراتژیک نوکیا ازمنظرمدیریتی- تاکید زیاد بر نوستالژی
۸۷٫ ۵اشتباه استراتژیک نوکیاازمنظرمدیریتی- ناتوانی در ارائه گوشی های سری وار
۸۸٫ ۵اشتباه استراتژیک نوکیا ازمنظرمدیریت- اشتباه در انتخاب سیستم های عامل
۸۹٫ مقصر ورشکستگی جنرال موتورز کیست؟
۹۰٫ “جنرال موتورز ” به تاریخ پیوست
۹۱٫ آغاز بحران در صنعت خودروی امریکا
۹۲٫ تلاش جنرال موتورز برای نجات کرایسلر از بحران
۹۳٫ فروش جنرال موتورز ۴۵ درصد کاهش یافت
۹۴٫ درخواست کمک ۵۰ میلیارد دلاری برای جنرال موتورز و دو شرکت دیگر
۹۵٫ سقوط ارزش سهام جنرال موتورز به پایین ترین حد طی ۶۰ سال گذشته
۹۶٫ کاهش اجباری تولید به دلیل کاهش تقاضا
۹۷٫ جنرال موتورز در آستانه ورشکستگی قرار گرفت
۹۸٫ کمک ۱۰ میلیارد دلاری دولت به جنرال موتورز
۹۹٫ پایان استیلای ۷۷ ساله جنرال موتورز بر صنعت خودروسازی جهان
۱۰۰٫ جنرال موتورز دست به دامان ۵ دولت خارجی شد
۱۰۱٫ رئیس جدید جنرال موتورز هم نا امید است
۱۰۲٫ نماد صنعت امریکا از حرکت ایستاد
۱۰۳٫ ورشکستگی جنرال‌موتورز شکست سیاستهای اوباما
۱۰۴٫ جنرال موتورز سربلند از بحران بیرون آمد
۱۰۵٫ تاریخچه درخشان
۱۰۶٫ چتر حمایت دولت
۱۰۷٫ داستان کسب و کار-چرا نوکیا سقوط کرد؟
۱۰۸٫ دوران حکمرانی نوکیا
۱۰۹٫ آغاز سقوط-استیو جابز با معرفی نسل اول آیفون، میخ اول را بر تابوت نوکیا کوبید
۱۱۰٫ خواب زمستانی نوکیا طولانی بود
۱۱۱٫ اژدها وارد می شود…
۱۱۲٫ کجای کار نوکیا اشتباه بود؟؟
۱۱۳٫ از یکی از بزرگترین شکست های تاریخ کسب و کار درس بگیریم
۱۱۴٫ تصور غلط مبنی بر اینکه وقتی یک محصول فروش خوبی دارد نیازی به تغییر در آن نیست، شالوده نوکیا را بر باد داد
۱۱۵٫ درس های مدیریتی از غول های شکست خورده
۱۱۶٫ یاهو-برندی که قربانی اشتباهات مدیریتی شد
۱۱۷٫ مدیریت ناکارآمد، سونی را به باد داد
۱۱۸٫ تصمیمات اشتباه، چراغ بلک بری را خاموش کرد
۱۱۹٫ کاربردهایی برای مدیران
۱۲۰٫ مطالعه موردی:(پیش بینی) نتیجه یک بررسی علمی؛ تیم های لیگ برتر انگلیس به زودی ورشکست می شوند
۱۲۱٫ عوامل شکست شرکت های بزرگ فناوری دنیا
۱۲۲٫ تله هایی که در کمین شرکت های موفق هستند
۱۲۳٫ در زیر شرکت های بزرگ که روزهای اوج خود را برای همیشه از دست داده اند. بلاک باستر Blockbuster video
۱۲۴٫ شرکت های بزرگ که روزهای اوج خود را برای همیشه از دست داده اند-دل Dell
۱۲۵٫ شرکت های بزرگ که روزهای اوج خود را برای همیشه از دست داده اند-کداک Kodak
۱۲۶٫
۱۲۷٫ علت و نحوه شکست خوردن برند های بزرگ
۱۲۸٫ اختلال در خدمات رسانی و عدم پیشرفت در کسب مشتریان جدید
۱۲۹٫ پیام های ترکیبی باعث گیج شدن مشتریان می شود
۱۳۰٫ بی اعتمادی مشتری به برند و اعتماد سازی با شبکه های اجتماعی
۱۳۱٫ یک تغییر نام عمدی باعث کاهش اصالت می شود.
۱۳۲٫ شرکتهای خودروسازی ورشکسته از سال ۲۰۰۰
۱۳۳٫ ارزیابی شرکتهای خودروسازی ورشکسته از سال -۲۰۰۰ -سال ۲۰۰۱- پلیموت
۱۳۴٫ ارزیابی شرکتهای خودروسازی ورشکسته از سال -۲۰۰۰ -سال ۲۰۰۴ – الدزمبیل
۱۳۵٫ ارزیابی شرکتهای خودروسازی ورشکسته از سال -۲۰۰۰ ،سال ۲۰۰۹ – ساترن
۱۳۶٫ ارزیابی شرکتهای خودروسازی ورشکسته از سال -۲۰۰۰ ،سال ۲۰۱۰ – پونتیاک
۱۳۷٫ ارزیابی شرکتهای خودروسازی ورشکسته از سال -۲۰۰۰ ،سال ۲۰۱۰ – هامر
۱۳۸٫ ارزیابی شرکتهای خودروسازی ورشکسته از سال -۲۰۰۰ ،سال ۲۰۱۱ – ساب
۱۳۹٫ ارزیابی شرکتهای خودروسازی ورشکسته از سال -۲۰۰۰ ،سال ۲۰۱۲ – میباخ
دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1979 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 139

حجم فایل:21,500 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    139اسلاید



پاورپوینت،ورشکستگی کسب و کارها و مدیرانی که شناخت دقیقی از محیط بازار ندارند.

شکست یک کسب و کار هیچگاه بصورت اتفاقی و براساس شانس نیست و اصولا به نحوه سازماندهی و بصیرت فرد راه انداز کسب و کار بستگی دارد و دلیل دیگری برای آن وجود ندارد.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل