طرح درس هديه هاي آسماني 4

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس ( هدیه های آسمان پنجم )
‏به نام خدا طرح درس روزانه
‏نام درس : ‏هدیه های آسمان‏ موضوع درس : ‏میراث پیامبر‏ کلاس : ‏پنجم ‏ شماره طرح درس :‏ ‏10‏ تعداد دانش آموزان : ‏40 نفر
‏نام معلم : ‏مصطفی نوری‏ تاریخ اجرا : ‏25/10/‏88 ‏ ‏ نام مدرسه : ‏شهید اندرزگو پسران‏ زمان : ‏50 دقیقه ‏
‏اهداف کلی
‏دانش آموزان در پایان درس :
‏1- با ویژگی های حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر آشنا شوند .
‏2- عید غدیر را به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان بشناسند .
‏اهداف جزئی ورفتاری
‏1- با عید غدیر آشنا شوند .
‏2- ویژگی های اخلاقی ومذهبی حضرت علی (ع) را بر شمارند .
‏3- با مفهوم جانشین اشنا شوند و حضرت علی (ع) را به عنوان جاشین پیامبر بدانند .
‏4- درمراسم جشن عید غدیر که در محل زندگی یا تحصیل برگزار می گردد ، شرکت نمایند .
‏5- مراسم عید غدیر را به نحو مطلوب برگزار نمایند .
‏وسایل مورد نیاز
‏کتاب ، تصاویری از مراسم جشن عید غدیر ، قرآن کریم ، و . . .
‏روش تدریس
‏سخنرانی ، نمایشی ، پرسش و پاسخ ، ایفای نقش
‏زمان
‏قبل از شروع تدریس
‏سلام واحوال پرسی ، حضور وغیاب ،‌بررسی وضع روحی وجسمی دانش آموزان ، بررسی کتاب کار
‏3 دقیقه
‏ارزشیابی تشخیصی
‏1- ویژگی های جانشین معلم را بیان کنید .
‏2- چرا پیامبر (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود برگزید ؟
‏3 دقیقه
‏ارائه درس جدید
‏فعالیت های معلم
‏ابتدا یکی از دانش آموزان متن درس را یک بار می خواند
‏ سپس ازدانش آموزان پرسیده می شود که :
‏ فعالیت های نوآموزان
‏- میلاد : فرشته ی خدا ،‌جبرئیل
‏- عرفان : حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین معرفی کند
‏35 دقیقه
‏- در سفر حج چه کسی برای پیامبر از طرف خدا پیام آورد ؟
‏- پیام جبرئیل برای پیامبر چه بود ؟
‏- پیامبر ویارانش در کدام محل گرد هم جمع شدند ؟
‏- در غیر خم ابتدا پیامبر ویارانش چه کاری را انجام دادند ؟
‏- پس از برگزاری نماز ظهر چه اتفاقی افتاد ؟
‏- پیامبر در بالای منبر از مسلمانان چه پرسید ؟
‏- مسلملنان چه پاسخی به پیامبر دادند ؟
‏- پس از آن پیامبر چه کرد ؟
‏- چرا پیامبر پس از این عمل خوش حال و خشنود شد ؟
‏- مسلمانان بعد از اعلام حضرت علی (ع) به عنوان جانشین چه عکس العملی نشان دادند ؟
‏- چرا واقعه ی غدیر برای ما مهم است ؟
‏- بیعت کرن یعنی چه ؟
‏- وظیفه ما به عنوان یک مسلمان در روز عید غدیر چیست ؟
‏- ما چگونه می توانیم در جشن غدیر شرکت کنیم ؟
‏سپس از دانش آموزانی که نمایش مورد نظر را آماده
‏کرده اند می خواهیم که آن را در کلاس اجرا کنند .
‏- محمد : در محلی به نام غدیر خم
‏- علی : نماز ظهر را به جماعت خواندند
‏- رضا : از جهاز شتران منبری ساختند
‏- رسول : آیا من رهبر وپیشوای شما نیستم ؟
‏- احسان : شما رهبر وصاحب اختیار ما هستید
‏- محمود : دست حضرت علی (ع ) را باالا برد و او را به عنوان جانشین خود معرفی کرد
‏- فرهاد : برای این که وظیفه خود را به خوبی انجام داده بئد
‏- پیمان : به او تبریک گفتند وبا او بیعت نمودند
‏- امین : چون در این روز حضرت علی (ع) به امامت رسید
‏- وحید : یعنی پیمان بستن
‏- حسین : این روز را گرامی بداریم وبه سخنان خداو پیامبر و امامان گوش دهیم
‏- جابر : با تزیین کلاس ، کوچه ها و خیابان ها ،‌پخش شیرینی وشکلات
‏گروه نمایش ، نمایش مربوطه را در 10 دقیقه انجام می هند

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس

تعداد مشاهده: 4829 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 3

حجم فایل:11 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل