تحقیق جهاني شدن بازار 25 ص ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 45 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏ ?
‏جهاني شدن بازار
‏سير تكاملي بشر و بويژه پيشرفتهاي فن آوري قرن حاضر در زمينه هاي مختلف از جمله ارتباطات و حمل و نقل، دنياي بزرگ ما را جهان كوچك و بهم وابسته اي تبديل كرده است. بارزترين ويژگي جهان امروز كه آن را از زمانهاي گذشته متمايز ساخته، ضرورت ارتباطات و همزيستي در سايه همياري و داشتن روابط با ساير ملل مي باشد. بر اين اساس انتخاب بين حضور در صحنة بين المللي و عدم حضور،جاي نداري بحث ندارد چرا كه وجود يك كشور با يك سرزمين معين و جمعيتي مشخص كافي است كه به عنوان عضوي از اعضاي جامعه بين المللي شناخته شود.
‏يكي از جنبه هاي مهم اربتاطات بين كشورها، روابط اقتصادي ملل مي باشد. اقتصاد بيم الملل از يك سو به عنوان بخشي از روابط خارجي و بين المللي يك كشور از سوي ديگربه صورت ابزري جهت رشد و توسعة اقتصاد داخلي و كوشش در جهت ارتقاي سطح زندگي و رفاه مردم به شمار مي رود. امروزه اقتصاد بين الملل و اقتصاد داخلي آنچنان به هم گره خورده است كه در واقع مكمل و ملزوم يكديگر هستند.
‏امروزه پديدة جهاني شدن به صورت يك امر غالب جهاني شدن در آمده است. اين پديدة كشور هاي در حال توسعه را نيز صرف نظر از تمايل يا عدم تمايل آنها در بر گرفته است. لذا مهم و درك صحيح اين مقوله و اينكه چه تحولاتي براي مشاركت و حضور در اي فرآيند ضروري است، ما را در انتخاب خلاق و گزينش بهتر ياري مي نمايد.
‏3
‏ ?
‏ورود به بازار جهاني شدن
‏يكي از خصوصيات جهان كنوني نزديكي انسانها به يكديگر است. جهاني شدن يعني بي معني شدن مرزها به معني تولد شكل جديدي از تجارت و بازرگاني، در اين مرحلة نوين اقتصادي در دنيا، ديگر خريدار نيست كه به دنبال جنس خود از فروشگاهي به فروشگاه ديگر و از خياباني به خيابان ديگر مي رود، بلكه اين فروشنده است كه به دنبال خريدار شهر به شهر و كشور به كشور جست و جو مي كند. تجارت الكترونيك چنان تحولي ايجاد نموده كه فرصتها و تهديدات بالقوه عظيمي را سبب مي شود. هر كس از تحولات و فن آوريهاي جديد در امر فروش و بازار يابي بي بهره باشد از چرخة رقابتها كنار خواهد رفت و هر كه از اين نوآوريها استفاده نمايد مي تواند اميدي به بقاي خود داشته باشد. امروزه ورود به بازار ساير كشورها نيازمند تعيين يك برنامه ريزي اساسي است. هر شركت بايد برنامة خود را براي گشودن هر بازار معين نمايد.
‏بازار يابي بين المللي
‏بازار يابي بين المللي با همة تفاوتهاي ظاهري، در اصل همان بازار يابي و در تعريف بازار يابي –‏ است. به نظر كاهلر منظور از بازار يابي بين المللي يا بازار يابي چند مليتي، بازار يابي كالا و خدمات در بيش از يك كشور است و مي تواند شامل جهاني صدور كالا از كشوري به كشور ديگر باشد. بازار يابي جهاني عبارت است از فرآيند تمركز بر منابع (نيروي انساني، پول و سرمايه هاي فيزيكي) و اهداف يك سيستم در بازار جهاني. بدين ترتيب مديريت بازار يابي بين المللي عبارت است از0هماهنگي و ادغام چندين برنامة بازار بين المملي به صورت يك برنامة مؤثر بين بين المللي و تعريف بازار بين المللي فقط از آن جهت با تعريف عاو بازار يابي متفاوت اسن كه در آن كالاها و خدمات داراي مرزهاي سياسي بازار يابي مي شوند.
‏3
‏ ?
‏راهبردهاي ورود به بازار هاي جهاني
‏به طور كلي راهبردهاي ورود به بازار هاي جهاني را مي توان به شرح زير طبقه بندي كرد.
‏صادرات 2- اعطاي امتياز 3- مشاركت 4- توليد خارجي
‏صادرات: صادرات به معناي انتقال كالا يا ارسال و فرستادن كالا از جايي به جاي ديگر است. جابجايي در داخل كشور و يا از داخل به خارج هر دو مشمول اين تعريف است. در اصطلاح بازرگاني صادرات يكي از راههاي ورود به بازارهاي ساير كشورهاست. صادرات عبارت است از توليد كالا در يك كشور و مصرف آن در كشور ديگر. اين روش مرسوم بدين شكل ورود به بازارهاي جهاني و شيوه اي كم خرج تلقي مي شود و راهي است كه اغلب براحتي انجام پذير است. علاوه بر اين بدان سبب كه فروش صادراتي به حداقلي از تعهد منابع نياز داشته و كمتر برنامه ريزي خانگي را متاثر مي سازد، كم خطرترين راه رفع نياز به شمار مي رود.
‏4
‏ ?
‏اعطاي امتياز: روش ديگر براي ورود به بازار خارجي، اعطاي امتياز به سك شركت تجاري محلي براي انجام توليد يا توزيع محصولات شركت و يا هر دو مي باشد. اين شيوه معمولا قدم بعدي عمليات صادرات است. البته در صورتي كه شواهد حاكي از آ ن باشد كه بازار مورد نظر براي محصولات شركت بازار سود آوري است. اعطاي امتياز شركت را قادر مي سازد ككه ئامنة فعاليتهايش را بدون هيچ سرمايه گذاري مستقيمي در نيروي انساني يا تجهيزات گسترش دهد.
‏اعطاي امتياز به دو شكل امكان پذير است. روش اول، قرارداد توليد و روش دوم، قرارداد همكاري در مديريت مي باشد. در حالت اول عرضه كنندة امتياز با توليد كنندة محلي در مورد توليد يك كالا قرارداد مي بندد و در حالت دوم شركت، دانش مديريت خود را در اختيار يك سرمايه گذار خارجي قرار مي دهد ككه در اين حالت، شركت به جاي كالا، خدمات مديريت را عرضه مي دارد.
‏مشاركت: در اين استراتژي، سرمايه گذار خارجي و سرمايه گذار داخلي يك فعاليت توليدي يا بازرگاني را با هم انجام مي دهند. در اين حالت ممكن است سرمايه گذار خارجي بخشي از سهام يك شركت محلي را بخرد يا شركت محلي بخشي از سهام شركت خارجي را در كشور خودش خريداري نمايد و يا هر دو فعاليت جديدي را با هم شروع كنند.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3825 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 45

حجم فایل:40 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


تحقیق جهاني شدن و تجارت جهاني در سه كشور بحرين، روسيه و هند (رشته مديريت) ( ورد)

تحقیق جهاني شدن و تجارت جهاني در سه كشور بحرين, روسيه و هند (رشته مديريت) ( ورد) - ‏1 ‏2 ‏استاندارد آمريكايي يك كمپاني 5 بيليون دلاري است كه سيست...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن 102 ص ( ورد)

تحقیق جهاني شدن 102 ص ( ورد) - ‏1 ‏فصل اول ‏جهاني شدن ‏2 ‏مقدمه : ‏ ‏از اواخر هزارة دوم ميلادي و شروع هزارة سوم ، بشر در آستانة دورة تاريخي جديد...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن دنیای اطلاعات 15 ص ( ورد)

تحقیق جهاني شدن دنیای اطلاعات 15 ص ( ورد) - 1 ‏جهاني‌شدن دنياي اطلاعات:‏ احمد شعباني استاديار گروه كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه اصفهان ‏چكيده‏ ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن بازار 25 ص ( ورد)

تحقیق جهاني شدن بازار 25 ص ( ورد) - ‏2 ‏ ? ‏جهاني شدن بازار ‏سير تكاملي بشر و بويژه پيشرفتهاي فن آوري قرن حاضر در زمينه هاي مختلف از جمله ارتباطا...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جنگ جهاني در دوره ظهور 63 ص ( ورد)

تحقیق جنگ جهاني در دوره ظهور 63 ص ( ورد) - ‏در اصل عبارت شده است و شايد معناي المحجه كه در عبارت آمده است محل اجتماع كاروانهاي حج, در زمان اميرمو...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني‌شدن و امنيت ملي ( ورد)

تحقیق جهاني‌شدن و امنيت ملي ( ورد) - ‏1 ‏جهاني‌شدن و امنيت ملي ‏منبع: ماهنامه زمانه شماره30 ‏3 ‏چكيده: ‏جهاني‌شدن فارغ از آن‌كه يك پروژه باشد يا ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن وتعليم و تربيت 35 ص ( ورد)

تحقیق جهاني شدن وتعليم و تربيت 35 ص ( ورد) - ‏موضوع تحقيق ‏: ‏جهاني شدن وتعليم و تربيت ‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏ ‏مفهوم شناسي جهاني شدن : ‏ ‏رون...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن يا جهاني سازي ( ورد)

تحقیق جهاني شدن يا جهاني سازي ( ورد) - ‏جهاني شدن يا جهاني سازي؟ ‏چكيده ‏ ‏جهاني شدن پديده نوظهوري نيست بلكه فرايندي است كه همگام با افزايش ‏ ‏آگ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن و صنعت خودرو ( ورد)

تحقیق جهاني شدن و صنعت خودرو ( ورد) - ‏وضعيت خودروسازان قبل و پس از عضويت در سازمان تجارت جهاني رشد صنعت و ف‏شار رقابت در بازار خودرو ايران ‏چكي...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن و ارتباطات ديني ( ورد)

تحقیق جهاني شدن و ارتباطات ديني ( ورد) - ‏موضوع تحقیق: ‏جهاني شدن و ارتباطات ديني ‏جهاني شدن‏ ‏و ‏ا‏رتباطات ديني‏؛ رسانه هاي سنتي و مدرن ‏مقدمه ‏...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن و توسعه پايدار 22 ص ( ورد)

تحقیق جهاني شدن و توسعه پايدار 22 ص ( ورد) - ‏2 ‏جهاني شدن و توسعه پايدار ‏مقدمه : ‏مديريت منابع انساني شامل دو حيطه بسيار وسيع است : مديريت پ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن و تاثير آن بر پيشرفت يا عدم پيشرفت جوامع ( ورد)

تحقیق جهاني شدن و تاثير آن بر پيشرفت يا عدم پيشرفت جوامع ( ورد) - ‏1 ‏جهاني شدن و تاثير آن بر پيشرفت يا عدم پيشرفت جوامع ‏اشاره : ‏اصطلاح (( جها...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن بازار 26 ص ( ورد)

تحقیق جهاني شدن بازار 26 ص ( ورد) - ‏1 ‏ ? ‏جهاني شدن بازار ‏سير تكاملي بشر و بويژه پيشرفتهاي فن آوري قرن حاضر در زمينه هاي مختلف از جمله ارتباطا...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن ، حقوق بشر وگفتگوي تمدن ها 23ص ( ورد)

تحقیق جهاني شدن , حقوق بشر وگفتگوي تمدن ها 23ص ( ورد) - ‏جهاني شدن ، حقوق بشر وگفتگوي تمدن ها ‏چكيده: ‏ درروند جهاني شدن تغييرات غير قابل اجتنابي...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني شدن ،مديريت و تجارت الكترونيك 24 ص ( ورد)

تحقیق جهاني شدن ,مديريت و تجارت الكترونيك 24 ص ( ورد) - ‏جهاني شدن ،مديريت و تجارت الكترونيك ‏چكيده ‏ يكي از مهمترين پيامدهاي جهاني شدن، افزايش ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جهاني سازي و رابطة عملكرد دولتي ( ورد)

تحقیق جهاني سازي و رابطة عملكرد دولتي ( ورد) - ‏1 ‏47 ‏ج‏هاني سازي و رابطة عملكرد دولتي ‏1 ‏2 ‏ بانك جهاني‏،‏ اعتبار و تجارت ‏مقدمه ‏حمايت فعال...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جنگ جهاني دوم 17 ص ( ورد)

تحقیق جنگ جهاني دوم 17 ص ( ورد) - ‏3 ‏1 ‏ ‏جنگ جهاني دوم ‏آغاز نبرد ‏مردم جهان در قرن بيستم شاهد دو جنگ بزرگ بوده اند . اين دو جنگ از نظر وسعت و...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جنگ جهاني اول ( ورد)

تحقیق جنگ جهاني اول ( ورد) - 1 ‏جنگ جهانی اول ‏جنگ جهان‏ی‏ اول (با نام‌ها‏ی‏ جنگ جهانگ‏ی‏ر‏ ‏ی‏کم،‏ نخست‏ی‏ن‏ جنگ جهان‏ی‏،‏ جنگ بزرگ و جنگ برا‏ی‏...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق توان مختلط مكان بهينه توليد پراكنده در بازار الكتريسيته غير قانون مند 47 ص ( ورد)

تحقیق توان مختلط مكان بهينه توليد پراكنده در بازار الكتريسيته غير قانون مند 47 ص ( ورد) - ‏2 ‏مكان بهينه توليد پراكنده در بازار الكتريسيته غير...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تنظیم بازار موفقیت شغلی ( ورد)

تحقیق تنظیم بازار موفقیت شغلی ( ورد) - ‏تنظیم بازار موفقیت شغلی ‏ب‏ی‏شتر‏ افراد تما‏ی‏ل‏ دارند که در زندگ‏ی‏ به موفق‏ی‏ت‏ دست پ‏ی‏دا‏ کنند. آنها...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل