دانلود مقاله در مورد دولت الکترونیک و راهکار های ان 62 ص
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 64 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
* پیشگفتار :
ای همه هستی ز تو پیدا شده خاک ضعیف از تو توانا شده
زیر نشین علمت کائنات ما به تو قائم چو تو قائم به ذات
نبوغ و استعداد ذاتی بشر که ازسوی پروردگار هستی بخش به او عطا گردیده است و در طی اعصارو قرون متمادی سبب اکتشافات و اختراعات گوناگونی گردیده است که از ان جمله میتوان ا بداع کامپیوتر را نام برد..
کامپیوتر نیروی محرکه ی انتقال انسان به یک جامعه اطلاعاتی می باشد. کامپیوتر و جامعه ی اطلاعاتی پدید امده از ان اثری شگرف بر جامعه اداری و تجاری دارند.در این روند تجارت الکترونیکی از طریق اینترنت جامه ی عمل به خو پوشیده است.
با توجه به انچه که بیان گردید ایجاب می نماید در زمینه دولت الکترونیک و راهکار های ان مطالعات بیشتری انجام داد...
من این تحقیق را تقدیم به تمام دانشجویانی که تمایل به مطالعه علم الکترونیک وتجارت الکترونیکی دارند تقدیم میکنم.. با ارزوی موفقیت روز افزون...
با سپاس فراوان :
از استاد ارجمند و فرزانه ام جناب اقای عمادی برای دانش فراوان و دلسوزی وراهنمایهایشان و دیگر اساتید محترم که در این دوره اموزشی بر دانش و اگاهی ام افزوده اند.
2
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه .4
وجوه و راهکارهای دولت الکترونیک .5
تحقق دولت الکترونیک 6
پیاده سازی دولت الکترونیک .7
مشکلات دولت الکترونیک. 8
اشنایی با راهکارهای پیاده سازی .9
شهر الکترونیک 10
پیاده سازی شهر الکترونیک. .12
مدلهای پیاده سازی دولت الکترونیک ..14
جامعه اطلاعاتی دولت الکترونیک. 19
دولت الکترونیک در ایران 20
استقرارو نماد دولت الکترونیک 21
استراتژي استقرار دولت الكترونيك ..23
حکومت داری مطلوب ..24
خدمات تامین اجتماعي الکترونیکی 25
محدودیت های بیمه الکترونیک 26
3
اشنایی با e-insurance 28
بیمه سنتی و مدرن الکترونیکی ..30
بزرگترین مراکز الکترونيكی در جهان 31
شیوه استاندارد رمز دار SSL .32
مقاله ایرج نظافتی . 33
چشم انداز دولت الکترونیک در مالزی .35
نمودار .38
راهبرد های دولت الکترونیک .39
جایگاه دولت الکترونیک در جهان با تاکید بر ایران .41
ضرورت پیدایش دولت الکترونیک .42
تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه 44
فرصت ها و موانع با رسم نمودار 47
منابع .50
*مقدّمه:
دولت الکترونيکي چيست ؟
دولت الکترونيکي را مي توان چنين تعريف کرد : به کارگيري فناوري اطلاعات در بخش هاي مختلف دولت به منظور افزايش بهره وري و ارتقا سطح خدمات رساني . مهم ترين نتيجه اين امر ، افزايش رضايت مردم خواهد بود به شرطي که پياده سازي دولت الکترونيکي به طور صحيح و با موفقيت صورت گيرد . به عبارت ديگر ، دولت الکترونيکي با اين که مي تواند يک گام اساسي براي دولت ها باشد ، چالش برانگيز نيز است . اگر دولت ها نتوانند خدمات الکترونيکي را به صورت يکنواخت و قابل دسترس ، در اختيار عموم افراد جامعه قرار دهند ، دولت الکترونيکي منجر به شکاف طبقاتي بيش تر در جامعه و در نهايت نارضايتي مردم ، و افزايش مشکلات خواهدشد . البته اين به مفهوم انکار دولت الکترونيکي نيست بلکه تاکيدي است بر برنامه ريزي دقيق تر براي اين امر مهم ، که در عصر ديجيتال اجتناب ناپذير به نظر مي رسد . در اين نوشتار سعي شده است که مباني دولت الکترونيکي و اهميت آن به بحث گذارده شود..
*تعريف دولت الکترونيکي:
دولت الکترونيکي به معناي اطلاع رساني و خدمات رساني به موقع ، دقيق و کارا در ۲۴ ساعت شبانه روز ، ۷ روز هفته و تمامي روزهاي سال از طريق وسايل ارتباطي گوناگون مانند تلفن و اينترنت است.
4
*وجوه دولت الکترونيکي:
در مباني دولت الکترونيکي وجه هاي مختلفي براي آن قايل شده اند و از يک نقطه نظر مي توان سه وجه کلي را براي آن در نظر گرفت:
( Government to Government ) G۲G
( Government to business ) G۲B
( Government to citizen ) G۲C
Government to Supplier
Government to Employee
از ديگر وجوهي هستند که مي توان آنها را در ارتباط با بخش هاي فوق در نظر گرفت . در عموم کشورها با وجود اين که وجه G۲G ، زير ساختار دولت الکترونيکي را تشکيل مي دهد و به عبارت ديگر نقش back office را ايفا مي کند ، به دليل اهميت يافتن خدمات مشتري مدار ، دو وجه G۲B و G۲C که به عبارتي نقش front office را ايفا مي کنند ، اهميت بيش تري در پياده سازي يافته اند..
*راهکارهاي دولت الکترونيکي:
در هر يک از اين وجوه ، دولت الکترونيکي بايد کمک رسان و اهرمي براي ارتقاي سطح خدمات باشد . به همين دليل در کليه فعاليت هايي که در اين راستا صورت مي گيرد ، بايد راهکارهاي زير در نظر گرفته شود :
1- ساده سازي نحوه ارايه خدمات به مشتريان و تسهيل دسترسي به آنها
2- بهبود کارآيي و اثربخشي دولت از طريق حذف لايه ها و سطوح مديريتي
3- تسهيل دسترسي مشتريان به اطلاعات از اين طريق که مشتري مداري جايگزين بوروکراسي اداري شود..
4- بهبود وضعيت پاسخگويي به مشتريان و تضمين پاسخگويي در خصوص نيازهاي آنان
ساده سازي فرآيندهاي کسب و کار موسسات ، کاهش هزينه ها از طريق يکپارچه سازي و حذف سيستم هاي زايد
5- ايجاد بينش نتيجه گرايي در دولت
6-افزايش ميزان خلاقيت از طريق به کارگيري روند بخش خصوصي در امور دولت در اين بحث ، مشتري مي تواند هر يک از مردم ، بخش خصوصي و يا حتي ديگر سازمان هاي دولتي باشد..