دانلود مقاله موتور هاي احتراق داخلي
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
1
موتور هاي احتراق داخلي
سيکل کاري اين موتورها اولين بار توسط مهندس نيکلاس اتو آلماني مطرح شد و به مرحله توليد رسيد.
انقلاب بعدي ۱۶سال بعد در سال ۱۸۵۸بدست مهندس رودلف کريستين کارل ديزل صورت گرفت.موتور اتو را حجم ثابت و موتور ديزل را فشار ثابت گويند بهاين دليل که در موتورهاي اتو(بنزيني و گازي )نيرو از احتراق سوخت و هوا در حجم ثابت بدست مي يد ولي در موتورهاي ديزلي از احتراق در فشار ثابت در سر پيستون توليد مي شود.
مو تورهاي دوار (روتوري)
نسل بعدي انجين با سيکل اتو بودکه در سال ۱۹۶۴ توسط مهندس فيلکس وانکل آلماني ساخته شد و از آن زمان همواره به همراه برادرهاي ديزلي و بنزيني خود دچار تکامل بوده و هست.
اساس کار وانکل (دوار-روتوري ) همانند ساير موتورهاي احتراق داخلي بر مبني تبديل انرژي است.يعني انرژي شيمييائي=>سوخت ابتدا بهانرژي مکانيکي تبديل مي شود.
اجزاي يک خودرو:
هر خودرو از هفت جز تشکيل ميشود.
۱ـتوليد قدرت (موتور) ـ که درموتورهاي امروزي بيش از ۱۵۰ متحرک وظيفه تبديل انرژي را بر عهده دارد.
2
۲ـانتقال قدرت (گير کبس و ديفرانسيل) ـ کار انتقال نيرو از موتور به چرخ ها را ب عهده دارد.
۳ـ گروه فنر بندي و تغليق ـ که بايد آسايش سرنشينان و تسلط راننده بر خودرو راافزايش دهد.
۴ـ ترمز و چرخ بندي ـ جالب است که بدانيدهنگامي که سرعت به ۹۰km/h مي رسد گرمي توليد شده در چرخها هنگام ترمز،به علت اصطحکاک بوجود آمده به بيش از 90 درجه سانتي گراد مي رسد.
۵ـ اتاق و شاسي ـ در ساخت بدنه يک اتومبيل سواري( مثل پيکان)حدود ۴۰متر مربع ورق فولادي وآلياژي با ضخامت حدود ۴/۰ تا۲/۱ بکار ميرود!
۶ـ مدرات الکتريکي ـ که بيچيده ترين و دقيق ترن محاسبات را دارا مي با شد.
۷ ـ گروه هدايت و فرمان ـ متوسط نيروي وارده از طرف دست راننده بر قربالک فرمان حدود ۵ تا۱۰ kgاست که با بهره گيري از سيستم هاي فشار قوي(هايدروليک و...) به ۳۰ گرم مي رسد!
كار موتور :
موتور دستگهاي است كه بامصرف سوخت انرژي حركتي توليد ميكند و خودرو را به حركت در مي آورد
نحوه عملکرد
امروزه موتورهاي مختلفي ساخته شده و هركدام از اين موتورها به روشي كار مي كنند .
1.موتورهاي روتاري
2.موتورهاي توربيني