پاورپوینت”بازاریابی به سبک شرکت هیوندای با رویکرد تامین نیاز خودروبرای مشتریان امروز وآینده”

دسته بندي : بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی

خودروسازی پرتلاش به نام هیوندای
داستان موفقت هیوندای
خودروسازی پرتلاش به نام هیوندای

شاید ۴۰ سال پیش در کشور نامی از خودروسازان کره ای نمیشنیدیم و برندهایی به نام کیا یا هیواندای برای همه ناشناس بودند. در واقع کارخانه خودروسازی هیوندای چند سالی است که در بازارهای جهانی به خودروسازی مطرح تبدیل شده و تا قبل از این موفقیت چشمگیر خود شاید وضعیتی بهتر از خودروسازان ایرانی نداشت. آنچه که در مورد هیوندای بسیار حائز اهمیت است، کیفیت خودروهای تولیدی یا قرار گرفتن بین ۵ خودروساز برتر دنیا نیست، بلکه رشد ناگهانی این شرکت و پیوستن به بازار جهانی در کمتر از ۳ دهه برای بسیاری از افراد غیر قابل باور می باشد. شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح شود که چشم بادامی های خاور دور چطور یک شبه ره ۱۰۰ ساله را پیمودند و توانستند محصولاتی تولید کنند که هم اکنون با امثال بنز، فورد و بی ام و رقابت می کند. شاید بد نباشد قدری به گذشته بازگردیم و با هیوندای ۴۰ سال پیش کمی بیشتر آشنا شویم.

دهه ۷۰ میلادی زمانیکه خودروسازان ژاپنی با تولید خودروهای کم مصرف خود شک بزرگی به بازار امریکا و اروپا وارد کردند، هیوندای کارخانه ای بود که حتی قادر نبود اتوموبیلی را به تنهایی طراحی کند. حمایتهای دولت تنها دلیل زنده ماندن این خودروساز کره ای بود. طی این سالها بود که دولت کره آشوبی (crisis) بین خودروسازان خود ایجاد کرد. خودروسازان تنها ۲ سال دیگر میتوانستند از حمایتهای دولتی استفاده کنند و پس از آن با هجوم واردات خودروهای خارجی مواجه میشدند. آشوبی که دولت ایجاد کرده بود قدری بی رحمانه بود ولی هیواندای ترجیح داد تا کارمندان خود را در این آشوب سهیم کند و با ایجاد یک آشوب داخلی همه سیستم خود را برای تحولی عظیم تحریک کرد.

نقشه راه کاملا مشخص بود. باید از خودروسازان خارجی کمک گرفته میشد. فازبندی پروژه به دقت انجام گرفت و در فاز اول خودروی فورد کورتینا با کمک کارخانه فورد مونتاژ شد. نکته جالب توجه در این فاز میزان کار کارمندان هیوندای بود. شرکت یک گروه از مهندسان را به فورد فرستاده بود تا از نزدیک با تکنولوژی آشنا شوند. این گروه روزانه ۱۶ ساعت مشغول یادگیری بوده و پس از بازگشت به هتل قبل از خواب تمامی آموخته های خود را مستندسازی میکردند. این روند برای ۶ ماه ادامه داشت.

هیوندای به این سطح از دانش اکتفا نکرد و در فاز دوم به دنبال طراحی اولیه خودرو رفت. در این فاز با برخی شرکتهای طراحی خودرو همکاری کرد و پس از ۱۲ سال تلاش بالاخره در سال ۱۹۸۵ خودروی پونی را به بازار معرفی کرد.

دانش طراحی اولیه برای رسیدن به ۵ خودروساز برتر جهان کافی نبود، همین امر هیواندای را به سمت فاز ۳ حرکت داد. در این فاز دانش طراحی به صورت عمیقتر آموخته شد و پس از ۱۴ سال خودروی اکسل که با طراحی خود هیوندای تولید شده بود روانه بازار شد. طی این سالها خودروسازان مطرح دنیا خطر ورود یک رقیب کره ای را حس کرده و از همکاری با هیواندای سرباز زدند. حتی این عدم همکاری هم مانع پیشرفت هیوندای نشد و پس از رایزنی های فراوان و با اعطای برخی امتیازها بالاخره میتسوبیشی حاضر به همکاری با هیوندای و کمک به یادگیری دانش طراحی شد.

در فاز چهارم پروژه، هیوندای توانست خود را به جمع خودروسازان برتر جهان نزدیک کرده و دانش طراحی مختص خود را توسعه دهد. پس از اجرای این فاز در سال ۱۹۹۵ خودروی اکسنت (که چند سالی است که شاهد حضور مدلهای جدید این خودرو در بازار هستیم) به عنوان نخستین خودروی هیواندای با دانش طراحی مختص به خود تولید شد.

پس از پایان این پروژه هیواندای پله های ترقی را سریعتر از گذشته طی کرد و امروز به عنوان یکی از برترین خودروسازان جهان مطرح شده است. شاید مهمترین رمز موفقیت این شرکت کره ای، تلاش بی وقفه تمامی کارمندان و مدیران ارشد بوده است. جایگاه هیواندای ۴۰ سال پیش با جایگاه امروزی خودروسازان ایرانی تفاوت زیادی نداشت و شاید در برهه ای خودروسازان وطنی وضعیت بهتری نسبت به همتای کره ای خود داشته اند. امید است بتوانیم با الگو گرفتن از این داستانهای موفقیت، روزی شاهد حضور تولیدات ایرانی در بازارهای بین المللی باشیم.

فهرست

خودروسازی پرتلاش به نام هیوندای

آغاز به کار شیائومی

نقشه راه

دانش طراحی اولیه برای رسیدن به ۵ خودروساز برتر جهان

فازچهارم پروژه، هیوندای ونزدیک شدن به جمع خودروسازان برتر جهان

هیوندایی.یکی از برترین خودروسازان جهانی

نگاهی به تغییر نسل و طراحی خودروهای پرفروش آسیایی

تغییر نسل یک مدل برای خودروساز فواید وخطرات زیادی دارد

هفت مدل خودروی پرطرفدار آسیایی

روندتغییرنسلی هوندا

نسل جدیدکامیونت های اکسشنت دربازارهای جهانی

فناوری پیل سوختنی درکامیونت های اکسشنت

خودرواکسشنت و آینده خودروهای پیلی

نگاه عمیق به هیوندای نکسو، جادوی هیدروژنی

استراتژی هیوندای برای ورود به بازار خودرو های لوکس

سبک بازاریابی و فروش اختصاصی و خاص

قطب جدید خودروسازی جهان از شرق طلوع می کند

مطالعه موردی طراحی لوگو هیوندا

توضیحات لوگوی یوندای تولید کننده جوان با استانداردهای صنعت خودرو

رنگ لوگوی هیوندای

استفاده از بلاک‌چین برای اتصال خودروی هوشمند به گوشی موبایل

عملکرد و کارآیی

خودروهای هبیریدی و الکتریکی

توسعه استراتژیک در بازارهای بازار نوظهور

برونسپاری هیوندای، ششمین خودروساز بزرگ دنیا

رشد فروش هیوندای

تمایل خریداران به هیوندای برقی

تلاش هیوندای برای آرامش مشتریان

اسکن اثر‌انگشت در محصولات هیوندای

چشم امید هیوندای به مهندسان غربی

تحقیق و توسعه

تاکید بر طراحی

برند هیوندای الگویی برای استراتژی بازاریابی و تبلیغات

استراتژی تبلیغات موفق هیوندای

تبلیغ ویژه برای مسابقات سوپربال توسط هیوندای

رتبه بندی و ارزش برند ۱۰ شرکت برتر خودروسازی در سال ۲۰۱۷ /حفظ جایگاه هیوندای در میان برترین برندهای جهانی

ارزش برندهیوندای

عامل کلیدی رشد برند هیوندای

حفظ جایگاه هیوندای در میان برترین برندهای جهانی

هیوندای بزرگترین خودروساز برقی اروپا می‌شود

برنامه گسترده هیوندای برای عرضه خودروهای برقی در اروپا

خودور های آینده هیوندای

تحلیل سوات شرکت هیوندای

تجزیه و تحلیل در صنعت خودرو و شرکت موتور هیوندای

تفاوت هزینه های بین المللی

دیجیتالی سازی محصولات و خدمات

نیازهای مشتری

تفاوت های فرهنگی

تولید و کپی دانش در شبکه های تابعه جهانی

سرمایه گذاری خارجی بالا با هماهنگی گسترده در شرکت های تابعه

تجزیه و تحلیل پاسخگویی محلی – ادغام جهانی

جهانی شدن تولیدات

پاسخگویی محلی/واگرایی مشتری

خط مشی های مدیریت میزبان

تجزیه و تحلیل بازار_صنعت در حال ظهور

بازار درحال ظهور_شرکت تجزیه و تحلیل داده شده است

تقاضای پایداری از رشد اقتصادی

بازار خاورمیانه ، آفریقا و آمریکای لاتین

تحلیل صنعت –انواع اتومبیل

ایجاد تقاضای مختلف در بازارها
دسته بندی: بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی

تعداد مشاهده: 1618 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 107

حجم فایل:3,074 کیلوبایت

 قیمت: 98,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    107اسلاید



پاورپوینت”بازاریابی به سبک شرکت هیوندای با رویکرد تامین نیاز خودروبرای مشتریان امروز وآینده”

هیوندای موتور بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ سود، چهارمین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ تعداد فروش و نخستین خودروساز دنیا از لحاظ سرعت رشد است

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.تحلیل محیط بازاریابی درشرکت آئودی با رویکرد روابط وفادارانه بلند مدت بامشتریان

فلسفه لوگوی چهار حلقه‌ای آئودی نیز جالب توجه است؛ این نماد در سال ۱۹۲۸ و بعد از ادغام چهار شرکت dkw ، واندر، هورش و آئودی پدید آمد که نشان از اتحاد این چهار شرکت داشت.

قیمت : 38,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت، بازاریابی به سبک مرسدس بنزبارویکرد مدیریت آگاهانه نیازهای عاطفی مشتریان

کمپانی دایملر- بنز ، با نام رسمی مرسدس بنز  در سال ۱۹۲۶ پایه گذاری شد. این کمپانی نتیجه ی تلفیق دو شرکت خودرو سازی که خود از اولین شرکت های خودرو سازی بنزینی در جهان به حساب می آیند یعنی شرکت دایملر- موتورن – گیزلشافت یا به اختصار دی ام جی و شرکت بنزاند سی است.

قیمت : 28,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت تویوتا بارویکردتسخیرقلوب مشتریان وتبدیل شدن به موفق ترین خودروسازج

یکی از شرکت های مطرح جهان که درطول ۷۵سال فعالیت خویش توانسته است با شناخت بازارهای جهانی و مدیریت ذائقه مشتریان خویش و به ویژه با شعار احترام به مشتریان ،بقا و دوام خویش به صورت مستمر رقم بزند،شرکت تویوتا است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل