بررسی ابعاد آموزشی و روانشناسی در کودکان دو زبانه

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
دو زبانه بودن یا چند زبانه بودن پدیده ای است که تقریباً در همه کشورهای جهان وجود دارد این پدیده بیشتر ماهیت میان رشته ای دارد و مورد توجه جامعه شناسنان روانشناسنان و متخصان تعلیم و تربیت است دو زبانگی عبارتست از موقعیتی که در آن شخص برای برقراری ارتباط با دیگران به طور متناوب ) بسته به موقعیت های خاص از دو یا چند زبان استفاده می کند. اهداف زبان آموزی در مناطق دو زبانه بر اساس ملاک زبان شناسی جامعه شناختی و روانشناسی انجام شده است. بهره مندی از یک زبان دوم برای برقراری ارتباط بین سایر هم وطنان یک حق برای آنان است. مسیر رشد در فراگیران زبان دوم در دو زبانه ها همانند یک زبانه هاست. همچنین در تحقیقات انجام شده فراگیری دو زبانه منجر به تاخیر زبانی نمیشود یادگیری دو زبان نیز موجب اختلال در یک دیگر نمی شود. عوامل دخیل در فراگیری زبان دوم نیز در دو گروه روانشناختی و اجتماعی قرار میگیرند کودکان دو زبانه نسبت به کودکان یک زبانه توجه بیشتری نسبت به پدیده ها دارند زبان بلوچی مهمترین زبان جنوب شرقی ایران است .که سابقه تاریخی طولانی را دارد و از لحاظ ،آوای واژگان و دستوری تفاوت هایی را با زبان فارسی دارد. از جمله مشکلات یادگیری زبان بلوچی میتوان به کم بودن زبان آموزش، نامناسب بودن کتب درسی عدم وجود امکانات کافی بی سوادی اولیاء مسئله وجود خجالت و ... اشاره کرد. روش انجام این تحقیق از طریق مطالعه ی منابع کتابخانه ای و دیجیتال و تجزیه تحلیل آن ها است.
کلمات کلیدی دوزبانگی - مشکلات زبان آموزی زبان بلوچی زبان فارسی
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 1440 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:655 کیلوبایت

 قیمت: 70,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    چکیده
    مقدمه
    بیان مسئله
    پیشینه
    بررسی مشکلات
    راه کار
    نتیجه
    منابع



بررسی ابعاد آموزشی و روانشناسی در کودکان دو زبانه

بررسی ابعاد آموزشی و روانشناسی در کودکان دو زبانه

قیمت : 70,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل