استراتژی بازاریابی نت فلکس با رویکردتمرکز برنیاز مشتری و گسترش دایره مخاطب(پاورپوینت)

دسته بندي : انسانی » مدیریت

استراتژی بازاریابی نت فلکس با رویکردتمرکز برنیاز مشتری و گسترش دایره مخاطب(پاورپوینت)

مارک راندولف و رید هستینگز نتفلیکس را در ۲۹ اوت ۱۹۹۷ در اسکاتس ولی، کالیفرنیا تأسیس کردند. راندولف به عنوان مدیر بازاریابی در شرکت هاستینگز، Pure Atria کار می‌کرد. راندولف، MicroWarehouse، یک شرکت سفارش نامه رایانه‌ای، را تأسیس کرد. بورلند بعداً او را به عنوان معاون رئیس بازاریابی استخدام کرد.
داستان برند: نتفلیکس؛ انقلابیِ بی‌رحم دنیای رسانه
در روزگاری که گجت‌های موبایل و بالاخص گوشی‌های هوشمند حرف اول را در ارتباطات می‌زنند، نتفلیکس با زیرکی و درک این موضوع، تلویزیون را در قالب سرویس استریم به گجت‌های موبایل آورده است.
نتفلیکس در میان بی‌توجهی غول‌های عرصه‌ی تلویزیون و کانال‌های تلویزیونی پرمخاطب به روش‌های نوین انتقال اطلاعات و جذب مخاطب رشد کرد و امروز به‌عنوان تهدیدی برای تولیدکنندگان سنتی محتوای ویدیویی تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که بسیاری از کانال‌های سنتی انتقال محتوا که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، کانال‌های تلویزیونی هستند، از رشد چشمگیر نتفلیکس اظهار نگرانی می‌کنند. انقلاب گوشی‌های هوشمند که با معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ آغاز شد، روش‌های جدیدی برای انتقال محتوا ایجاد کرد. پیشرفت روزافزون گوشی‌های هوشمند در کنار افزایش ظرفیت شبکه‌های ارتباطی باعث شد نتفلیکس مفهوم Video On Demand را با نیازهای روز پرورش دهد و مفهوم جدیدی را به‌عنوان سرویس استریم ویدیو ارائه کند.
نتفلیکس بر خلاف سرویس‌های تلویزیونی کابلی یا سایر روش‌های انتقال محتوای ویدیویی، با درک اهمیت زمان برای مخاطبانش، دسترسی به برنامه‌های ویدیویی را در هر زمان و با استفاده از هر گجتی در هر مکان فراهم کرده است.
نتفلیکس نزدیک به ۱۱۰ میلیون کاربر دارد
بر اساس آخرین آمارهای ارائه‌شده، نتفلیکس در بیش از ۱۹۰ کشور جهان فعالیت می‌کند و در مجموع موفق شده است بیش از ۱۰۹.۲۵ میلیون نفر مخاطب را به خود جلب کند. نکته‌ی جالب در مورد نتفلیکس این است که تنها ۵۲.۷۷ میلیون نفر از مخاطبان آن را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند. تلاش نتفلیکس برای تولید محتوای اختصاصی از قبیل سریال‌های موفق چند فصلی و ادامه‌دار باعث شده است این کمپانی به تهدیدی جدی برای شبکه‌های تلویزیونی تبدیل شود. نتفلیکس اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کرد برای تولید نیمی از محتوای استریم‌شده در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی کرده است؛ از این‌رو این کمپانی تا دوسال دیگر بیش از ۵۰ درصد برنامه‌هایش را خود تولید خواهد کرد.
نتفلیکس بودجه‌ای ۸ میلیارد دلاری برای تولید محتوای اختصاصی در سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته که بزرگی این رقم لرزه بر تن سایر استودیوها و تولیدکنندگان محتوا انداخته است. سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری برای تولید محتوای اختصاصی به‌شدت باعث نگرانی تولیدکنندگان محتوای ویدیویی شده است؛ چراکه دست و دلبازی این سرویس استریم باعث افزایش بسیار زیاد هزینه‌های تولید می‌شود. همین ولخرجی نتفلیکس باعث شده است تعداد برنامه‌های اختصاصی تولیدشده توسط آن، از ۴ برنامه در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۲۶ برنامه در سال ۲۰۱۶ افزایش یابد که رشد ۳۰۰۰ درصدی نشان می‌دهد. پس از آنکه نگاهی گذرا به وضعیت کنونی نتفلکیس داشتیم، در ادامه به راه‌های طی‌شده توسط نتفلکیس از زمان تأسیس نگاهی خواهیم داشت.
بررسی استراتژی بازاریابی شرکت نتفلیکس
کارآفرینان امروزه به طور مداوم صنایع سنتی را مختل می‌کنند و محصولات و خدمات جدیدی ارائه می‌دهند که نیازهای متغیر مصرف‌کنندگان مدرن را برآورده می‌کند.
با این حال، علیرغم نبوغ پشت این تحولات، صاحبان کسب و کارها اغلب تلاش می‌کنند تا پیشنهادات خود را برای مشتریان خسته از تبلیغات تکراری، به طور موثر بازاریابی کنند. خوشبختانه می‌توانید از برخی از برندهای برتر جهان و استراتژی‌های بازاریابی برجسته آن‌ها الهام بگیرید.

از جمله این پیشگامان، غول پخش ویدئو، نتفلیکس است. این برند در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک سرویس اجاره ویدئو آنلاین تأسیس شد، در سال ۱۹۹۹ یک مدل کسب و کار مبتنی بر اشتراک را در پیش گرفت، و در سال ۲۰۰۷ جدیدترین (و قابل توجه‌ترین) تغییرات را در پخش آنلاین اعمال کرد. این برند در این مدت بارها و بارها مجبور به تنظیم و اصلاح برنامه‌های بازاریابی خود شد.

با این حال، نتفلیکس به جای مقابله با چالش‌هایی که مخاطبان متغیر آن ایجاد می‌کنند، از طریق رویکرد تبلیغاتی منحصر به فرد خود از آن‌ها استفاده کرده است. در نتیجه موفقیت در بازاریابی، این شرکت در حال حاضر دارای ۱۸۳ میلیون عضو پولی در بیش از ۱۹۰ کشور جهان است، که آن را به برجسته‌ترین سرویس سرگرمی و پخش در جهان تبدیل کرده است. ارزش آن در سال جاری بسیار بالا رفته و از آوریل ۲۰۲۰ به ۱۹۶ میلیون دلار رسیده و حتی از دیزنی پیشی گرفته است.
رویکرد بازاریابی نتفلیکس
این سوپربرند از بودجه قابل توجه بازاریابی حدود ۶۵/۲ میلیارد دلار (تا سال ۲۰۱۹) برای اجرای فعالیت‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده و انواع روش‌های آنلاین و آفلاین را برای جذب مخاطبان جدید و موجود به کار می‌گیرد. در قلب این موضوع محتوای اصلی شرکت قرار دارد که شامل صدها نمایش و فیلم است که به طور انحصاری در بستر نتفلیکس در دسترس هستند.
در زمینه‌ای وسیع‌تر، استراتژی بازاریابی دیجیتالی آن بر ایجاد روابط قوی بین برند و بینندگان آن تمرکز دارد، و از طریق پیام‌های طنز و ارجاع به مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های محبوب موجود در نتفلیکس، هویت منحصر به فردی را پرورش می‌دهد. این آشنایی اصالت را به صدای برند می‌افزاید و در نتیجه ارتباط با آن را آسان‌تر می‌کند.
به این ترتیب، نتفلیکس از رقبای خود از جمله Amazon Prime Video ، Google و Hulu که معمولاً رویکرد رسمی‌تری در ارتباطات بازاریابی خود دارند، پیشی می‌گیرد. در همین حال، بازاریابی آفلاین این شرکت، Netflix Originals را با استفاده از بنرهای مناسب و حتی بازاریابی جذاب و غیر منتظره در فضای باز، به مخاطبان جدید معرفی می‌کند.
مشخصات مشتری
مشترکان نتفلیکس به اندازه مساوی زن و مرد هستند و در محدوده سنی وسیعی از ۱۸ تا ۵۴ سال قرار دارند. بینندگان در تمام سطوح آموزشی تحصیل می‌کنند و کاربران در طرف متضاد این طیف غالباً از یک محتوا لذت می‌برند. مشتریان همچنین از نظر درآمد خانوارها در وضعیت مناسبی قرار دارند، هرچند کاربران گروه‌های با درآمد بالاتر اخیرا افزایش اندکی داشته‌اند. این جمعیت‌شناسی بزرگ گواه موفقیت این شرکت در ارائه تنوع چشمگیر محتوا است که برای حجم زیادی از کاربران جذاب می‌باشد.
مشتریان همچنین تمایل دارند به این برند وفادار باشند، زیرا اکثر کاربران مورد بررسی در ایالات متحده ادعا می‌کنند که اشتراک نتفلیکس خود را حفظ می‌کنند حتی اگر قیمت ماهانه افزایش یابد. در واقع، اکثر آن‌ها می‌گویند اگر تبلیغات اضافه شوند، بدون توجه به اینکه هزینه ماهانه کاهش می‌یابد یا ثابت می‌ماند، همچنان از این سرویس استفاده می‌کنند.


این برند داده‌های کمی و کیفی رفتار کاربران خود را از طریق سایت دسکتاپ و برنامه تلفن همراه خود برای حمایت از تحقیقات بازار ثبت می‌کند. سپس از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تنظیم استراتژی تبلیغاتی جهت هدف‌گیری بهتر مشتریان ایده‌آل استفاده می‌شود. این شرکت عمدتا از تحقیقات اولیه برای این منظور استفاده می‌کند، زیرا تیم تحقیقاتی داخلی آن به طور منظم در حال بررسی پیشرفت‌های احتمالی در تولید استودیو، بازاریابی، تحویل محتوا، حوزه برنامه و موارد دیگر است.
فهرست:
داستان نتفلیکس، اولین غول پخش استریم
نتفلیکس چگونه شکل گرفت؟
نقاط عطف و چالش‌های نتفلیکس
مارکتینگ میکس نتفلیکس NetFlix ( آمیخته بازاریابی )
شعار نتفلیکس چیست؟ بازاریابی به شیوه Netflix
دسته بندی مخاطبان بر اساس سلیقه
مزیت رقابتی در بازاریابی Netflix
نتفلیکس اسیر ایده‌های سنتی نشد
تمرکز بر نیاز مشتری و گسترش دایره مخاطب
عقب نشینی در برابر نیاز مشتری
بازاریابی از روش نتفلیکس [تمرکز بر خواسته‌های مشتریان]
تفاوت نتفیلیکس در مبحث بازاریابی از روش نتفلیکس
رویکرد نتفلیکس در مبحث بازاریابی از روش نتفلیکس
روش‌های کسب درآمد از نتفلیکس (Netflix)
آشنایی با نتفلیکس
بررسی استراتژی بازاریابی شرکت نتفلیکس
مشخصات مشتری
تقسیم‌بندی مخاطبان به اجتماع‌ سلیقه
نتفلیکس و درس‌هایی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
نتفلیکس موفقیت خود را اتفاقی به دست نیاورده است.
دو حرکت استراتژیک مهم در موفقیت نتفلیکس
نتفلیکس تلاش نکرد تا یک دفعه وارد همه بازارها شود
تلاش نتفلیکس برای ایجاد روابط برد-برد با شرکت‌های محلی مهم
گسترش قابلیت های اصلی نت فلیکس فراتر ازبازارمحلی
استفاده از ظرفیت استراتژیک موبایل در بازاریابی
همکاری با بازیگران اصلی
داستان‌سرایی عالی از مرزها فراتر می رود
رویکرد برنده -برنده در قراردادهای نتفلیکس
توسعه دانش مختص هر کشور برای موفقیت در بازارهای محلی
نمونه هایی از کسب و کارهای موفق در بکارگیری داده کاوی
نتفلیکس چگونه از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتواهای اختصاصی کمک می‌گیرد؟
مدل کسب و کار نتفلیکس
بررسی لوگو نتفلیکس (Netflix) و تاثیر بی‌نظیر آن در بازاریابی این شرکت
نت‌فلیکس چگونه صنعت تلویزیون را متحول کرد؟
حرکت به سمت محتوای اورجینال
نوآوری برای صدرنشین ماندن
ارزش برند نتفلیکس
تجزیه و تحلیل PESTEL و تجزیه و تحلیل محیط در نتفلیکس
استراتژی بازاریابی در شرکت نت فلکس
دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1439 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 126

حجم فایل:4,139 کیلوبایت

 قیمت: 350,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    126اسلاید قابل ویرایش



مدیریت استراتژیک در شرکت هواپیمایی لوفت ها با رویکرد بازاریابی هدفمند و ارائه پاداش وفاداری به مشتری

هواپیمایی لوفت هانزا بزرگ ترین شرکت هواپیمایی آلمان و یکی از معتبرترین و بهترین ایرلاین های جهان است.

قیمت : 380,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

استراتژی بازاریابی نت فلکس با رویکردتمرکز برنیاز مشتری و گسترش دایره مخاطب(پاورپوینت)

نتفلیکس بر خلاف سرویس‌های تلویزیونی کابلی یا سایر روش‌های انتقال محتوای ویدیویی، با درک اهمیت زمان برای مخاطبانش، دسترسی به برنامه‌های ویدیویی را در هر زمان و با استفاده از هر گجتی در هر مکان فراهم کرده است.

قیمت : 350,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت ساعت سازی سیکو .برندمورد علاقه مشتریان منحصر به فرد جهانی

سیکو یک هلدینگ بزرگ در ژاپن است که با بیش از یک قرن سابقه در زمینه طراحی و ساخت ساعت، دستگاه‌های الکترونیکی، نیمه‌هادی‌ها، جواهرات و تجهیزات اپتیک فعالیت می‌کند.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مگا مارکتینگ استراتژی بازاریابی و روش تأثیرگذار بر ادراک مشتریان

مگا مارکتینگ (Megamarketing) گسترش بازاریابی فراتر از خریدار به اشخاص ثالثی است که معاملات را تحت تأثیر قرار می دهند (یا مسدود می کنند). این احزاب ثالث شامل اتحادیه‌های کارگری، مؤسسات فرهنگی، گروه‌های اصلاح‌طلب، بانک‌ها و – مهم‌تر از همه – دولت‌ها هستند.

قیمت : 95,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت هواپیمایی دلتا با رویکردبازاریابی رابطه مند و احترام به زمان مشتری

دلتا ایرلاینز (به انگلیسی: Delta Air Lines ) شرکت هواپیمایی آمریکایی است، که هم‌اکنون پس از شرکت‌های لوفت‌هانزا، امریکن ایرلاینز و یونایتد کنتیننتال در رتبه چهارم از فهرست بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان قرار دارد.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،استراتژی بازاریابی مشتری محور با رویکرد ایجاد ارزش برای مشتریان هدف

بازاریابی عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده میشود. در حقیقت، عملیات بازاریابی موجب آگاهی بیشتر مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و به منظور جذب و جلب نظر وی به کالا یا خدمت نامبرده در بازار هدف میشود.

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت"هوش هیجانی،مدیریت هیجان مشتریان در بازاریابی استراتژیک"

هوش هیجانی و هوش اجتماعی ما را توانمند می کنند تا هیجانات و رفتار خود، دیگران، مشکلات و تعارضات را مدیریت و با سایر افراد و مسائل محیطی، ارتباط موثر برقرار کنیم.

قیمت : 45,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل