پاورپوینت مدل الماس در مزیت رقابتی ملل

دسته بندي : علوم پایه » دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

مدل الماس در مزیت رقابتی ملل
1
تا اواخر دهۀ 80 نظریه‌ی جامعی که بتواند رقابت در سطح ملی را تشریح کند وجود نداشت.
پورتر بعنوان مشاور عالی استراتژيك دولتي در سطح بین الملل؛تدوین‌گر برنامه‌هاي استراتژيك کشورهای متعددی بوده (مثل ايالات متحده، كانادا، نيوزيلند، كره، سنگاپور، اس پ انيا و ...).
او بر اساس تحقيقاتي که طي دهۀ 80 در 10 کشور منتخب داشت، در کتاب "مزیت‌های رقابتی ملل" الگویي تحلیلی جهت ارزيابي و رتبه بندي مزیت‌های رقابتی ملل ارائه كرد و آن را الماس ناميد
پورتر در كتاب مزيت‌هاي رقابتي ملل درسال 1990 بيان مي‌كد كه پايداري مزيت‌هاي رقابتي كشورها در سطح صنايع توسط 6 عامل با ديگر كشورها قابل مقايسه است و آن را الماس ناميد.
اين مدل ابتدا در 10 كشور ؛ 8 کشور توسعه یافته و 2 کشور در حال توسعه مورد بررسی قرار گرفت(دانمارك، آلمان، ايتاليا، ژاپن ، كره، سنگاپور، سوئد، سوئيس، انگلستان و ايالات متحده) .
2
پورتر در اين مدل ، رقابت‌پذيري را حاصل تعامل و بر همکنش چهار عامل اصلي مي‌داند : 1- فاکتورهاي دروني؛ 2- شرايط تقاضاي داخلي؛ 3 - صنايع مرتبط و حمايت کننده؛ 4 - استراتژي، ساختار و رقابت . به اعتقاد «پورتر»، اين فاكتورهاي چهارگانه به صورت متقابل بر يکديگر تاثير دارند و تغييرات در هر کدام از آنها مي‌تواند بر شرايط بقيه فاکتورها مؤثر باشد. علاوه بر آن، دو عامل بيروني دولت و اتفاقات پيش‌بيني نشده نيز بر عوامل چهارگانه تأثير غير مستقيم دارند و از طريق تاثير بر آنها مي‌توانند در رقابت‌پذيري نيز تاثير گذار باشند .
3
4
الف - فاکتورهاي دروني : مجموعه‌اي از عوامل مؤثر در توليد کالا يا خدمات، مانند مواد اوليه، کيفيت و ميزان دسترسي به آن، نيروي انساني بدون مهارت و يا ماهر و آموزش ديده، بهره وري و خلاقيت و نوآوري نيروي انساني، زير ساختها، مسائل تکنولوژيک، ميزان سرمايه و دسترسي به آن، توانمنديها و قابليتهاي مديريتي و ... که براي رقابت در عرصه بازارهاي رقابتي ضروري است، فاکتور‌هاي دروني را تشکيل مي‌دهند. پورتر فاکتورهاي دروني را در دو دسته تقسيم بندي مي‌کند - فاکتورهاي عمومي شامل مواردي مانند منابع طبيعي، مواد اوليه، انرژي، نيروي انساني بدون مهارت خاص . - فاکتورهاي تخصصي شامل مواردي مانند زيرساختهاي ارتباط، نيروي انساني ماهر و متخصص، دانش فني پيشرفته و فناوري پيشرفته . فاکتورهاي تخصصي در مقايسه با فاکتورهاي عمومي مزيت رقابتي پايدارتري را ايجاد مي كند .
5

 
دسته بندی: علوم پایه » دانلود پاورپوینت های علمی

تعداد مشاهده: 4104 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:339 کیلوبایت

 قیمت: 7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


پاورپوینت"گردشگری شهری ومزیت رقابتی سوغات ایران درنگاه استارتاپ ها وگردشگران خارجی

هر شهری در ایران سوغاتی های مخصوص خودش را دارد. مشهور ترین سوغاتی های ایران زمین که معمولا گردشگران خارجی خریداری می کنند، صنایع دستی هنری هستند که با عشق و علاقه خالقان آن ها و با زحمت بسیار ساخته شده اند

قیمت : 75,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.تحلیل استراتژیک بندر چابهار با نگاه به مزیت های رقابتی جمهوری اسلامی ایران

بندر چابهار یک مورد کلیدی در همکاری و رقابت بین المللی است و می‌تواند یک انقلاب تجاری در منطقه ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند رقابت‌های منطقه ای را تشدید کند.

قیمت : 95,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.تحلیل استراتژیک بندر چابهار با نگاه به مزیت های رقابتی جمهوری اسلامی ایران

بندر چابهار یک مورد کلیدی در همکاری و رقابت بین المللی است و می‌تواند یک انقلاب تجاری در منطقه ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند رقابت‌های منطقه ای را تشدید کند.

قیمت : 95,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت سامسونگ ،بزرگترین استارتاپ جهانی که بازاریابی محتوا را مزیت رقابتی

اغلب سامسونگ را به عنوان یکی از بهترین برندهای جهانی تلفن همراه می شناسند. برندی که همچنان برای تداوم حیاتش تلاش می کند و به دنبال سهم بازار بیشتری در بازار گوشی های تلفن هوشمند است. چیزی که سامسونگ را به رهبر صنعت تبدیل کرده است، استراتژی بازاریابی موفق این شرکت است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت.دیپلماسی اقتصادی ایران در بازاراوراسیا با رویکرد مزیت های رقابتی و فرصت های پیش رو

همکاری ایران با این بلوک اقتصادی با ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار، نوید بخش توسعه تعاملات اقتصادی متقابل کشورمان با کشورهای مختلف دنیا و به خصوص همسایگان است؛ به ویژه در شرایطی که دشمنان به‌ دنبال منزوی کردن ایران و قطع ارتباط اقتصادی و تجاری آن با دنیا هستند.

قیمت : 120,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدل الماس در مزیت رقابتی ملل

پاورپوینت مدل الماس در مزیت رقابتی ملل - مدل الماس در مزیت رقابتی ملل 1 تا اواخر دهۀ 80 نظریه‌ی جامعی که بتواند رقابت در سطح ملی را تشریح کن...

قیمت : 7,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مزیت رقابتی در سطح بنگاه مفهوم و تئوری (پاورپوینت )

مزیت رقابتی در سطح بنگاه مفهوم و توری (پاورپوینت ) - مزیت رقابتی در سطح بنگاه: مفهوم و تئوری مقدمه رقابت پذیری بین المللی( IC ) برای تمامی کش...

قیمت : 7,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی

پاورپوینت بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی - بنام خدا عنوان درس: مدیریت استراتژیک عنوان مقاله تدوین شده: بررسی رابطه بین ...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل