کارآفرینی سازمان مديريت صنعتي نمايندگي شرق 22 ص
دسته بندي :
کسب و کار »
پروژه کارآفرینی و طرح توجیهی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
سازمان مديريت صنعتي نمايندگي شرق
دوره کارآفريني
عنوان طرح کسب و کار: کارخانه توليد گچ
ابعاد و مساحت محل اجراي طرح: کارخانه زمين به وسعت 25 هزار مترمربع مستمرخواهد شد بخشي از ماشين آلات خدا توليد در محوله روباز و بخشي آسياب و سرند نهايي ريه پوشش قرار خواهد گرفت.
نزديکتري شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار:
فاصله ما بين تربيت و مشهد به فاصله 50 کيلومتر
فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلي، نوع راه و جاده مربوطه
از طريق جاده مرعي به فاصله به جاده اصلي(آسيايي) متصل مي شود. 200
امکانات تامين مواد و لوازم در محل هزينه و سرمايه
1. چشم اند از
چه دورنمايي يا آرماني را براي آينده کسب و کارتان متصور هستيد؟
با توجه به افزايش جمعيت و نياز جامعه براي مسکن و با اين دورنما را از احدث اين کارخانه داريم که توسعه پيشرفت چشم گيري را در کار خود شاهد باشيم.
2
2- بيان ماموريت کسب و کار
شما، به اين سوال که چرا مشتري اين کالا را خريداري مي کند جواب دهيد:
دسترسي آسان مشتري با توجه به نمايندگي هاي نسبتا زياد در شهر و شهرستانها کيفيت و مناسب کالا نسبت به کالاهاي ديگر و کالا هاي مشابه.
خلاصه مديريتي
به زبان ساده بگوييد در چه کسب وکاري هستيد؟ (خدمات، صنعت، کشاورزي، توليدي و بازرگاني و ...)؟ توليدي
دقيقا مشخص کنيد چه ارزشي را براي مشتري فراهم مي کنيد؟(به عنوان فرصت شغلي چه نيازي از مشتري را پاسخ مي دهيد؟) اصولا مشتري بر 3 اصل کيفيت، قيمت ودسترسي آسان به کالا پايبند مي باشد و ما سعي و تلاش داريم که اين 3 اصل مجمع را به مشتري نمود ارائه دهيم.
ويژگي خاص محصول يا خدمت شما چيست که در محصول ديگر وجود ندارد؟ (مزيت محصول خود را بيان کنيد؟)
با توجه به تازه تاسيس بودن کارخانه و با توجه به انيکه از علم و دانش جديد در صنعت گچ بهره مي گيريم خاصيت گچ را ارتقا داده و باعث مي شود که مشتري رضايت بالايي از اين محصول داشته باشد.
مشتريان شما چه کساني و در کجا هستند؟(جمعيت شناسي مشتريان را توصيف کنيد؟)
اصولا مشتريان ما کارگاه هاي ساختماني انبوه سازان و تمامي کساني هستند که در حال اجرا و تاسيس يک بناي ساختماني هستند.
رقباي شما چه کساني هستند و شما چه مزيني نسبت به آنها داريد؟
کارخانجات توليد گچ که تعداد آنها به 58 کارخانه در سطح کشور مي باشد. از تجهيزات مناسب با روز دنيا استفاده شده و گچي مرغوب و بدون ناخالصي بوده است.
آينده بازار خود را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ سهم شما در بازار چقدر خواهد بود؟ آينده بازار کار ما ارتباط مستقيمي با افزايش جمعيت و درخواست بناهاي ساختماني براي مردم مي باشد و سعي و تلاش ما در اين است که بتوانيم جايگاه ويژه اي نسبت به ديگر رقبا داشته باشيم.
4
موانع و مسائل حقوقي و قانوني(اعم از اخذ مجوز و ...) مرتبط با کسب و کار خود را بيان کنيد:
موانع: نبود و ندادن وام هاي بانکي با بهره کم و استراحت وام
ميزان آگاهي خود را با وضعيت گذشته/ حال و آينده صنعت/ خدم مورد نظرتان را در ايران و جهان بيان کنيد؟
يکي از اين موارد که مي توان در اين زمينه گفت از گچ بيشتر مورد استفاده قرار مي گرفت و با توجه به اينکه با علم روز دنيا موارد جديدي در صنعتي ساختمان سازي ياد شده است مقداري از استفاده گچ کمتر شده ولي با توجه به اينکه در کشور ما از اين نوع موارد تازه وارد ايران شده و قيمت بالايي نسبت به گچ دارد هنوز گچ سفيد جايگاه خود را همچون حفظ کرده است.
تيم مديريتي خود را مشخص کنيد؟(شرح وظايف و مهارت را ذکر کنيد.)
شيفت اول
مدير فني 1 نفر
تکنيسين 1 نفر(سرپرست شخصيت)
کارگر ماهر 5 نفر (سرپرس بخش هاي سنگ شکن و کوره)
4 کارگر ساده 7 نفر(سنگ شکن فکي، سنگ شکن چکشي، سيلوها) و آسياب و کارگرهاي متفرقه
- شيفت دوم
تکنسين فني 1 نفر (سرپرست شخصيت)
کارگر ماهر 3 نفر (سرپرست کوره ها و سوخت و سرپرست تعميرات و آسياب)
کارگر ساده 4 نفر (سيلوها و کوزه و کارهاي متفرقه)
شيفت سوم تکنسين 1 نفر
کارگر ماهر 2 نفر (کوره ها و تعميرات)
کارگر ساده 3 نفر (کوره ها، سيلوها و کارهاي متفرقه)
برنامه شما براي توسعه محصول تداوم تخقيق و توسعه چيست؟
با توجه به توسعه بازارهاي جهاني و فرار بودن اين محصول در آينده اي نزديک نياز مبرمي به تامين و تجهيز توليد مواد للولوزي را قابل لمس و ملموس مي دانيم.
توصيف کسب کار
شکل و کسب و کارتان را توصيف کنيد؟ (شخص حقيقي يا حقوقي، سهامداران ونحوه مشارکت) اين پروژه از شحص حقيقي آغاز شده و مهمترين آينده آن افزايش جمع
4
يت و توليد منازل و ساختمان مي باشد. همچنيني اين پروژه مشارکتي است و با استفاده از سهام و فروش سهام به سهام داران واگذار مي شود.
نوع کسب و کارتان را بيان کنيد؟ (توليدي يا خدماتي) توليدات يا خدمات شما چيست؟
توليد گچ سفيد و گچ فوق العاده(آج) مي باشد.
فرصت هاي رشد و پيشرفت شما در کسب و کارتان چيست؟
با توجه به اينکه حتما توضيح داده شده پيشرفت کار ما در گرو افزايش ساختمان سازي مي باشد.
تحليل بازار و ارزيابي ريسک
الف: تحليل محيطي: اين بخش خلاصه از از صنعت و اقتصاد عمومي که کسب و کار شما مي خواهد در آن فعاليت کند ازدراهم مي کند. بررسي مي کنيم تغييرات اجتماعي افزايش قدرت، افزايش توقعات، توجه بيشتر مردم به مسائل آموزشي و فرهنگي و از اين قبيل تغييرات در کسب و کار شما چگونه تاثير گذار مي باشد.
1. موانع ورود به اين صنعتي چيست؟ گرفتن مجوز ندادن وام هاي بلند مدت و مکان
2. تغييرات و پيشرفت تکنولوژي چگونه در کسب و کار شما تاثير گذار مي باشد؟
استفاده از موارد جديد سلولوزي که فروش گچ و صنعت گچ را به مخاطره مي اندازد.
3. بسترهاي قانوني يا سياسي مرتبط با کسب و کار شما چيست؟
مجوز بايد بگيريم از طريق ارشاد، اتحاديه و ...
4. تغييرات جمعيتي چگونه بر کسب و کار شما اثر گذار است؟وقتي جمعيت بيشتر باشد فروش گچ بيشتر است زيرا ناز به ساختمان سازي پيدا ميکند و همچنين تقاضا زياد ميشود.
5-تغييرات اقتصادي(قدرت خريد،ماليات،نرخ سود،جذاب و ...)در کسب و کار شما چگونه است؟ تغييرات اقتصادي که در کشور همراه با واکنش سياسي و اقتصادي مي باشد اثر مهمي در تمام سطوووح مخصوصا در بازار مي گذارد مردم بجاي خريد مغازه پولي پس انداز ميکنند و با توجه به اينکه گچ يکي از مصالح نسبتا ارزان قيمت در توليد ساختمان ميباشد لذا عوامل مختلف زياد تاثير گذار نميباشد به روي اين صنعت.
6- تحليل خود را از محيط کسب و کارتان ينويسيد؟ (دسترسي به مواد اوليه،الودگي محيط زيست و...)با توجه به وجود معادن گچ در نزديکي محل احداث کارخانه و با توجه به بررسي هاي بعمل آمده و نزديک بودن به جاده اصلي يا اسيايي محل احداث کارخانه محل مناسبي شناخته شده است.