کارآموزی شرکت كوير گرافيك پارس
دسته بندي :
گزارش کارآموزی »
نمونه گزارش کارآموزی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 24 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
پيشگفتار
اينجانب جلال مختاري پروژه كارآموزي خود را در شركت كوير گرافيك پارس گذرانده ام .
این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در شركت كوير گرافيك پارس به مدت 240 ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پايان از زحمات مسئولين شركت كوير گرافيك پارس كمال تشكر رادارم .
مقدمه
يكي از اهداف اساسي و بسيار مهم سياستگذاران ايجاد ارتباط منطقي و هماهنگ صنعت و محيط كار با دانشگاه و دانشجو مي با شد كه هم در شكوفائي ورشد صنايع موثر بوده و هم دانشجويان را از يادگيري دروس تئوري محظ رهايي داده و علم آنها را كاربردي تر كرده و باعث مي شود آن را در عرصه عمل ، آزموده و به مشكلات و نا بسامانيهاي علمي و عملي محيط كار آشنا شده و سرمايه وقت خويش را در جهت رفع آنها مصرف نمايند ، كه براي جامعه در حال توسعه ما از ضروريات مي با شد .
2
با اين مقدمه شايد اهميت و جايگاه درس دو واحدي كارآموزي براي ما روشنتر شده و با نگاهي ديگر به آن بپردازيم .
ميزان رضايت دانشجو از اين دوره
اين دوره بسيار مفيد و براي دانشجوحاعز اهميت مي باشد وهدف آشنايي با محيط كارگاهي ، كسب تجربه ، ايجاد و درك روابط بين مفاهيم و اندوخته هاي تئوري با روشها و كاربردهاي عملي و اجرايي ، ايجاد ارتباط با محيط كار و تعيين ميزان كاربرد تئوري در عمل بوده است.
گزارش كار كارآموز
ما براي بدست آوردن اين اطلاعات در قسمت امور مالي شركت كوير گرافيك پارس حضور پيدا كرده ایم و با نحوه كار مالي و حسابداري اين شرکت آشنا شده و با حضور در كنار كاركنان اين بخش به فعاليتهاي مالي و حسابداري پرداخته ایم ودر پايان گزارشي از كارهاي انجام شده توسط خود در اين سازمان كه با آنها آشنايي پيدا كرده ایم را ارائه داده ایم .
شركت كوير گرافيك پارس يك نمونه شركت سهامي خاص مي باشد طراحي سيستم اطلاعاتي خود را به ما واگذار مينمايد و از ما خواسته ميشود كه با توجه به طبيعت فعاليت شركت موردنظر (شركت در زمينه توليد و فروش فرش ماشيني به فعاليت خواهد پرداخت) و حجم معاملات مختلف، تعداد كارمندان و ظرفيت شركت سيستمي طراحي شود كه با توجه به اصل فزوني منافع جو مخارج وظايف زير را به نحو احسن انجام دهد:
3
1ـ كليه اطلاعات مورد نياز مديران را براي انجام امور شركت فراهم نمايد. 2ـ گزارش نتايج عمليات شركت را براي ذينفع (سهامداران، بستانكاران، بانكها و … ) تأمين كرده و در اختيار آنان قرار دهد.
3ـ نحوه و ترتيب ثبت و گزارش اطلاعات به طور كارآ و مؤثر باشد.
4ـ اندازهگيري و سنجش اشكال مختلف عمليات سازمان را در برگيرد.
5ـ كنترلهاي داخلي را فراهم نايد تا به بهترين نحو از اشتباهات، سوءاستفادهها و تقلبات جلوگيري نمايد. بطور كلي سلسله مراتب ويژگيهاي كيفي اطلاعات حسابداري خواسته شده را به شكل نمودار صفحة 2 نشان ميدهيم.از آنجايي كه چارت (نمودار) سازماني از نكات قابل توجه در طراحي سيستم حسابداري ميباشد (به منظور اعمال كنترلهاي داخلي لازم و توسعه هماهنگ و روابط متقابل تشكيلات مختلف شركت)
طراحي سيستم حسابداري شركت سهامي خاص ( شركت كوير گرافيك پارس )
الف) نحوه پردازش اطلاعات
با توجه به محاسن استفاده از كامپيوترها در سيستم حسابداري (پايين آمدن هزينه پردازش اطلاعات، پردازش سريع، به موقع بودن گزارشها، صحت زياد و …) نحوه پردازش اطلاعات در اين سيستم با استفاده از نرمافزارهاي تهيه شده جهت سيستم بر اساس سيستم كامپيوتري طراحي گرديده است (پردازش كامپيوتري تركيبي از افراد، ماشين، برنامهها و رويههاي است كه براي كارآيي و اثربخشي سيستم حسابداري طراحي گرديده است)
همانطور كه ميدانيم در هر سيستم حسابداري و به منظور اعمال كنترلهاي داخلي لازم و يا مثلاً وارد كردن ارقام و ثبتها در دفاتر روزنامه و كل (كه از سوي مراجع ذيصلاح پلمپ بوده) و يا پرنمودن و تكميل اظهارنامه مالياتي و … بايد از سيستم دستي در كنار سيستم اصلي پردازش اطلاعات استفاده كرد.
ب) طراحي زير سيستمهاي حسابداري
با توجه به حجم و عمليات شركت و همچنين اعمال رويههاي كنترل داخلي و تفكيك وظايف و نيز انعطافپذير بودن سيستم (جوابگوي تغييرات و تعديلات احتمالي آتي به علت افزايش در حجم اطلاعات، تغييرات در روشهاي عملياتي و روشهاي پردازشهاي اطلاعات و
5
… باشد)سيستم اطلاعاتي (حسابداري) شركت بصورت زير تقسيمبندي ميشود كه ما به طور مجزا هر زير سيستم را تعريف كرده و نقش و وظايف آن در سيستم كلي حسابداري و ارتباط متقابل يا ديگر زير سيستمها و همچنين فرمهاي مورد استفاده در هر زير سيستم را شرح ميدهيم:
1ـ مديرت مالي
2ـ حسابداري خريد
3ـ حسابداري فروش
4ـ حسابداري اموال
5ـ حسابداري حقوق و دستمزد
6ـ حسابداري صنعتي و انبارها
7ـ حسابرسي داخلي
1ـ مديريت مالي
مديريت مالي شركت تشكيل شده است از واحد مدير مالي و ساير زيرسيستمها واحد مدير مالي شركت افراد زير را شامل ميشود:
1ـ رئيس (مدير) امور مالي
2ـ معاون مدير مالي
3ـ منشي واحد
وظايف مدير امور مالي به شرح زير ميباشد.
1ـ وظيفه اصلي مدير مالي اين است كه با استفاده و كنترل از گزارشهاي مالي اطلاعات اقتصادي و مالي در خصوص كاركنان، وجه نقد، ماشينآلات و مواد و … زير سيستمهاي مالي و هماهنگ نمودن فعاليت كاركنان تحت امر خود مديريت شركت را در زمينه برنامهريزي و كنترل ياري دهد.
2ـ به منظور اعمال كنترل داخلي لازم هر گونه دريافت وجه، پرداخت وجه، كليه قراردادها و وامهاي دريافتي و يا وامهاي پرداختي به كاركنان بايد با نظر مدير مالي انجام گيرد.
3ـ به منظور اعمال كنترل لازم امضاي چكهاي حساب شركت فقط با امضاي مدير عامل شركت و مدير امور مالي انجام ميگيرد.