تحقیق پيشرفت ترافيك در روستاهاي آمريكا 34 ص (قابل ویرایش)
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 45 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
پيشرفت ترافيك در روستاهاي آمريكا
رقابت ايمني ٫ تحرك و اقتصاد
در مركز آمريكا
خلاصه اجراي
جاده هاي روستايي كشور يك حلقه بحراني در سيستم حمل و نقل كشور هستند٫ مشروط بر اينكه دسترسي از ناحيه هاي شهري به منطقه مركزي كشور . اين جاده ها همچنين حمل و نقل از روستا به بازار را فراهم مي كنند و مسير هاي اوليه از سفر هستند و تجارت براي تقريبا" 60 ميليون جمعيت كه در روستاي آمريكا زندگي مي كنند . اما جاده هاي روستايي در حمل ونقل ميزاني از ترافيك و تجارت در منطقه مركزي كشورها پيشرفت مي كنند . اغلب نبود ايمني خيلي مطلوب نشان دهنده اين است كه تجربه در تصادفات ترافيك جاده ها و بزرگراهها ٫ ميزان خيلي بالا از همه موارد مهم است . اين گزارش نگريست در وضعيت ٫ استفاده وايمني از جاده هاي روستايي كشورهاي بين ايالتي و تا حدي مبني بر يك آناليز جديد از همه تصادفات كشنده ترافيك روستاي در مدت بالاي پنج سال از 1999 تا 2003 . مسيرهاي روستايي بين ايالتي از آناليز ايمني در اين گزارش مانع شدند زيرا آنها از استانداردهاي ايمني خيلي بالا ساخته شده اند
2
٫ و نداشتن مشكلات عادي مهم ايمني ترافيك در بسياري از جاده هاي روستايي . همچنين گزارش به اقدامات بعضي ايالتها در بهبودي ايمني ترافيك روستايي مي نگرد و به پايان رساندن به وسيله نظريه كاهش تلفات ترافيك در جاده هاي روستايي كشور .
راهنماي يافته هاي گزارش :
استفاده از جاده هاي روستايي در حال افزايش است در نتيجه جمعيت روستا افزايش مي يابد و بستگي به افزايش جاده ها در ناحيه هاي روستاي دارد .
• سفر در جاده هاي روستايي با 27 درصد بين سالهاي 1990 تا 2002 به وسيله همه وسايل نقليه و با 32 درصد به وسيله معامله تجاري وسيع افزايش يافت .
• تقريبا" 60 ميليون جمعيت – 21 درصد از جمعيت كشور – در جامعه هاي روستايي ايالات متحده ( آمريكا ) زندگي مي كنند ٫ تقريبا" 11 درصد پس از سال 1990 افزايش يافت .
• ميزان جمعيت روستايي در سال 1990 افزايش يافت كه تقريبا" سه برابر ميزان افزايش جمعيت روستايي در سال 1980 بود .
• جمعيت در ناحيه هاي روستايي به طور ناهموار افزايش يافت ٫ با افزايش قويتر درشمال و غرب ٫ وناحيه هاي روستايي در قسمت بالايي و مركز ايالت افت زياد جمعيت را متحمل شد .
3
• 64 درصد از بخش هاي روستايي كشور ٫ جمعيت زياد خود را در اولين ودومين نيمه هاي سال 1990 بدست آورد .
• 18 درصد از جمعيت زياد بخش هاي روستايي كشور ٫ در هر دو نيمه سال 1990 كاهش يافت .
• يك بررسي اخير نشان داد در بخش هاي روستايي كه سازگاري هاي طبيعي بالايي دارند – آب و هواي ملايم ٫ عوارض زميني گوناگون يا دسترسي به سطح آب – از سال 1970 تا 1996 به طور متوسط 120 درصد افزايش جمعيت داشتند ٫ در حاليكه ناحيه هاي روستايي كه سازگاري هاي طبيعي كمي دارند در همين مدت به طور متوسط فقط يك درصد افزايش جمعيت داشتند .
• مخصوصا" ناحيه هاي روستايي در جنوب و غرب افزايش يافتند ٫ سوخت گيري عمده به وسيله مصارف خانگي شده بود و مهاجرت بين المللي به ناحيه هايي كه براي تهييه خانه به هزينه كم نياز دارند ٫ كيفيت شهر هاي كوچك درباره زندگي ٫ اما ناحيه هاي وابسته به پايتخت فاصله هاي مسافرت زيادي دارند .
• آمار 2000 معلوم كرد كه 30 درصد از روستاي آمريكايي ها روزانه يك راه براي مسافرت 30 دقيقه اي يا طولاني تر دارند .
• حركت بازنشسته ها به داخل جامعه هاي روستايي در سال 1990 آهسته شد و اين كاهش ميزان تولد در طي عصر تنزل را نتيجه داد ٫ با هجوم آمريكايي هاي پير به روستاي آمريكا ميتوان توقع داشت كه توليد نسل كاهش بيابد .
4
سيستم پخش خوراك كشورها به طور افزايشي متكي به حمل ونقل توليدات كشاورزي است ٫ شامل غلات ٫ گندم ٫ ذرت و ميوه ها وسبزيجات . مي توان انتظار داشت به افزايش تجارت براي انتقال كالا به وسيله بخش كشاورزي .
• حمل ونقل مناسب شبكه توزيع خوراك يك بخش بحراني بيشمار است همچنين توزيع خوراك بيشتر در بخش اقتصاد ٫ در يك زمان پراكنده مي شود كه تقاضاي خوراك بيشتر در ناحيه هاي شهري متمركز مي شود .
• يك گزارش اخير به وسيله انجمن همكاري اقتصادي اقيانوس آرام توصيه كرد كه دولت ها در كيفيت خدمات سيستم حمل و نقل كالا ها از روستا به ناحيه هاي شهري بهبود يافتند همچنين يك استراتژي در كم كردن هزينه هاي خوراك و افزايش رونق اقتصادي وجود دارد .
• وزارت كشاورزي ايالات متحده ( USDA ) گزارش داده كه 90 درصد از كالاهاي فاسد شدني يخچالي از قبيل ميوه ها و سبزيجات ٫ به وسيله معامله تحويل داده شده .
• از سال 1990 تا 2000 سهم همه غلات كه شامل ذرت ٫ گندم وسبوس لوبيا ٫ به وسيله معامله تحويل داده شده ٫ از 36 درصد به 50 درصد افزايش داشته كه 32 درصد به وسيله راه آهن و 18 درصد باقيمانده به وسيله قايق تحويل داده شده بود .