تحقیق بررسی سطح نمرات فیزیک دو کلاس تجربی در یک دبیرستان

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏مقدمه
‏هدف از انجام این پروژه بررسی سطح نمرات فیزیک دو کلاس تجربی در یک دبیرستان است می خواهیم بدانیم سطح نمرات کدام کلاس بالاتر بوده برای این کار ابتدا لیست نمرات فیزیک را از دبیر مربوطه تهیه کرده و بعد از انجام عملیات آماری لازم شامل :
‏الف ‏–‏ کشیدن جدول فراوانی :
‏ب- رسم نمودارها (میله ای ‏–‏ مستطیلی ‏–‏ چند بر ‏–‏ دایره ای ‏–‏ ساقه وبرگ و جعبه ای )
‏ج- شاخص های مرکزی (مد ،میانه ، میانگین وزن دار، میانگین جدول فراوانی ، واریانس ، انحراف معیار و ضریب تغییرات)
‏به بررسی سطح نمرات دو کلاس پرداختیم.
‏در اینجا، جا دارد از استاد فیزیک سرکار خانم الهامی کمال تشکر را داشته باشیم که بدون همکاری ایشان به پایان رساندن این پروژه م‏ی‏سر نبود.

‏الف- جدول فراوانی :
‏برای کشیدن جدول فراوانی جمعاً 24 نفر را از هر دو کلاس به طور تصادفی انتخاب کرده و آن را در سه دسته طبقه بندی نموده و عملیات آماری لازم را انجام دادیم :
‏دادهای کلاس سوم تجربی (1)
‏11-14-14-14-16-17-17-17-18-18-18-19
‏داده های کلاس سوم تجربی (2)
‏9-9-10-11-12-15-16-16-16-17-18-18
‏جدول فراوانی 1= ‏ ‏
‏به پایین جدول مراجعه شده
‏فراوانی تجمعی
‏درصد فراوانی نسبی
‏فراوانی نسبی
‏مرکز دسته
‏فراوانی مطلق
‏خط ونشان
‏دسته ها
2
‏1
‏1
‏1

‏4
‏3
‏111
‏12
‏8
‏1111
‏111
‏12
‏جمع کل

‏لطفاً این مورد را به بالا‏ی‏ جدول اضافه کنید‏ ‏
‏ کوچکترین‏
‏ ‏ ‏ ‏ ‏دامنه ‏تغییرات
‏ بزرگترین داده ها
‏ تعداد طبقات
‏ طول دسته
‏دسته ما :
‏برای چگونگی دسته بندی باید ابتدا از فرمول ‏ استفاده کرده و دامنه تغییرات را بدس‏ت‏ آوریم بعد از بدست آوردن دامنه ی تغییرات باید بفهمیم که داده‏ ها‏ یمان را ‏ در ‏چند دسته طبقه بندی کرده و طول طبقات را چگونه بدست آوریم برای پیدا کردن طول طبقات از فرمول ‏ استفاده کرد طول طبقات به ما نشان می دهد که هر دسته باید چند تا چند تا بالا رود . تعداد دسته ها را هم همان طور که قبلاً ذکر شده در نظر گرفتیم .
‏خط و نشان :
‏خط و نشان در جدول فراوانی نشان دهنده میزان داده های آن دسته در کل داده هاست که با ‏خطوطی ‏ مشخص می شود در کشیدن خط و نشان برای هر‏ عدد‏ یک خط گذاشته می شود تنها موردی که قابل تذکر است در‏ عدد‏ پنج خط پنجم چهار خط اولیه را قطع می کند (1111) این علامت عدد 5 را نشان می دهد)
3
‏فراوانی مطلق ‏ : فراو‏ا‏نی مطلق در واقع همان خط و نشان است که میزان ‏فراوانی ‏ داده های دسته ی مورد نظر را در کل داده ها به ما نشان می دهد با این تفاوت که در فراوانی مطلق میزان با عدد مشخص می شود.
‏مرکز دسته ‏:
‏برای بدست آوردن مرکز دسته از فرمول ‏ استفاده می کنیم ‏طریقه ی ‏ استفاده کرده به این صورتی است که کران بالایی و پایینی هر دسته را باهم جمع و بر دو تقسیم می کنیم .
‏فراو‏ا‏نی نسبی و درصد آن ‏ برای بدست آوردن فراوانی نسبی از فرمول‏ استفاده می کنیم همان طور که فرمول نشان می دهد باید فراوانی مطلق را به کل فراوانی ها ( جمع همه فراوانی یا میزان کل داده ها) تقسیم نموده و برای بدست آوردن درصد آن کافی است عدد به دست آمده از فراوانی نسبی ‏×‏ 100 کنیم
‏فراونی تجمعی :
‏فراوانی تجمعی
‏درصد فراوانی نسبی
‏فراوانی نسبی
‏مرکز دسته
‏فراوانی مطلق
‏خط ونشان
‏دسته ها
‏4
‏4
‏1111
‏5
‏1
‏1
‏12
‏7
‏1111
‏11
‏فراوانی تجمعی هر دسته برابر با مجموع فراوانی های دسته های قبل و فراوانی آن دسته است که نکته ی قابل ذکر است که فراوانی تجمعی دسته ی اول با فراوانی مطلق آن دسته و فراوانی تجمعی دسته ی آخر با جمع کل فراوانی ما برابر است .
4
‏جدول فراوانی 2
‏ ‏
‏نتیجه :
‏پس از مقایسه دو جدول فراوانی این نتیجه بدست می آید که بیشتر نمرات کلاس دوم بین بازه ‏ بوده است در حالی که بیشتر نمرات کلاس اول بین بازه ‏ بوده است و این نشان دهنده است که کلاس (1) از نمرات بالاتری نسبت به کلاس دوم برخور دار بوده است .
‏ نمودار میله ای 1

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3971 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .DOC

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:111 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


تحقیق بررسی عدم استقبال سوادآموزان از کلاسهای نهضت سوادآموزی در شهرستان نیشابور

تحقیق بررسی عدم استقبال سوادآموزان از کلاسهای نهضت سوادآموزی در شهرستان نیشابور - 1 ‏ ‏«‏ ‏فصل اول‏ ‏» ‏مقدمه 3 ‏چکیده تحقیق ‏بی سوادی یکی از م...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم وبنویسیم 25 ص

تحقیق بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم وبنویسیم 25 ص - ‏2 ‏بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم وبنو...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم وبنویسیم 25 ص

تحقیق بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم وبنویسیم 25 ص - ‏2 ‏بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم وبنو...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسی عدم استقبال سوادآموزان از کلاسهای نهضت سوادآموزی در شهرستان نیشابور

تحقیق بررسی عدم استقبال سوادآموزان از کلاسهای نهضت سوادآموزی در شهرستان نیشابور - 1 ‏ ‏«‏ ‏فصل اول‏ ‏» ‏مقدمه 3 ‏چکیده تحقیق ‏بی سوادی یکی از م...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسی سطح نمرات فیزیک دو کلاس تجربی در یک دبیرستان

تحقیق بررسی سطح نمرات فیزیک دو کلاس تجربی در یک دبیرستان - 1 ‏مقدمه ‏هدف از انجام این پروژه بررسی سطح نمرات فیزیک دو کلاس تجربی در یک دبیرستان ...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسی خصوصیات فیزیکی دانه‌ی آفتابگردان ارقام روغنی استان گلستان 11 ص

تحقیق بررسی خصوصیات فیزیکی دانه‌ی آفتابگردان ارقام روغنی استان گلستان 11 ص - 1 ‏بررسی خصوصیات فیزیکی دانه‏‌‏ی آفتابگردان ارقام روغنی استان گلست...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسی تاثیر کلاسهای کنکور در موفقیت دانش آموزان 18 ص

تحقیق بررسی تاثیر کلاسهای کنکور در موفقیت دانش آموزان 18 ص - ‏مقدمه : ‏- امروزه در اکثر کشورهای دنیا، انسان ها برای رسیدن به منزلت های اجتماعی ...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تأثیر عوامل فیزیکی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

تحقیق تأثیر عوامل فیزیکی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان - ‏● چکیده:‏ ‏ این مقاله به عنوان گزارشی از یافته‌های یک پژوهش گسترده، درصدد است راب...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل