پاورپوینت روشهاي تبليغ محصول (⭐⭐⭐)
دسته بندي :
علوم پایه »
دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 47 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
روشهاي تبليغ محصول
مقدمه:
با توجه به ازدياد جمعيت ،تنوع سليقه ها ،توليدات،خواسته ها،علايق وبينش هاي فكري ومذهبي متفاوت وتفاوت نظر در سنتها وقبايل مختلف كه حتي در يك كشور داراي گونه هاي متفاوتي مي باشد و براي جمع آوري مسايل ياد شد ه در يك نقطه كه همان نقطه دلخواه ما مي باشد، بايد يكسري مراحل علمي و عملي خاصي را كه نياز به اطلاعات جامعي دارد،طي نمود. در تبليغات اگربه اين موضوع توجه داشته باشيم كه، تبليغ يك منبع كسب اطلاعات و صرفه جويي در وقت براي مصرف كننده وراهي براي رسيدن به هدف نهايي پيام دهنده مي باشد به اهميت آن پي مي بريم. از طرف ديگر تبليغات صنعت و حرفه اي است كه اگر صحيح به آن پرداخته شود، مي تواند ايجاد اشتغال بسيار بالايي را داشته باشد، از يك طرف براي افرادي كه در اين رشته مشغول به فعاليت مي باشند واز طرف ديگر باعث رشد توليد و صنعت ملي و توسعه اقتصادي مي گردد و توليدات غير نفتي را بالا مي برد، زيرا سبب ايجاد رقابت صحيح مي شود و خود اين موضوع به امر صادرات – به جهت بالا رفتن كيفيت- نيز كمك كرده و پيوسته مشاغل جديدي را ايجاد مي كند. بايد دانست كه رشته هاي تبليغات ( تجاري، فرهنگي، سيا سي،مذهبي، نظامي و....) همگي در كليات يكي مي باشند ودر جزئيات اندكي با هم تفاوت دارند، زيرا همگي براي اشاعه وبه بار نشستن به ابزارها،شيوه ها و راهكارهاي تبليغ نيازدارند. همانگونه كه ذكر شد تبليغات خود يك صنعت عظيم است كه بايد از علوم متفاوتي بهره گيرد. پاره اي از آنها عبارتند از: روان شنا سي،مردم شناسي، جامعه شنا سي ، رفتار شناسي، مديريت سازماني، اقتصاد،مديريت صنعتي وعلوم مرتبط با توليد، بسته بندي، گرافيك، طراحي، نقا شي،حسابداري وغيره كه هركدام در محل عملياتي خود بسيار مهم واثر گذار مي باشند. اين را بايد بدانيم كه
تبليغات تجاري يك جزء لازم براي اقتصاد مما لك مي باشد. تبليغ سبب رونق اقتصادي، رونق اجتماعي، ايجاد شغل، تحول در بازار، سير تكاملي اجتماع وبالا رفتن فرهنگ مصرف صحيح مي گردد.
در جامعه ي امروزي تبليغات جزء لاينفک اقتصاد و فروش به حساب مي آيد و هر دستگاه سازماني که از آن به نحوه احسن استفاده برد به نتايج غير قابل مقايسه اي با رقبايي که از آن بي بهره اند دست خواهد يافت. درميان رسانه هاي مختلف و مجاري ارتباطي، اينترنت كانالي است كه با جمع كردن عناصر رسانه اي مي توان از آن به عنوان كانال ارتباطي شخصي و كانال ارتباطي غيرشخصي استفاده كرد. از آنجا كه قالب ارتباطي آن چندجانبه است و غناي اطلاعاتي آن بالاست، بنابراين، مي تواند وسيله مناسبي براي استفاده در برنامه هاي ترغيبي و ترفيعي باشد.
اين بررسي، بدون بحث پيرامون قوتها و ضعفهاي اينترنت و با گذار از كنار موضوع تجارت الكترونيك، تنها به معرفي روشها و ابزارهاي برخط ( ONLINE ) تبليغات و ترفيعات مي پردازد. اين روشها مي تواند درجهت فروش كالا در فضاي الكترونيك و يا در امر بالا بردن ترافيك مراجعان يك سايت كه خود در راستاي ارائه كالا يا خدمتي خاص است، به كار برده شود.
تاريخچه
تبليغات نيز مانند تمام علوم ديگر داراي تاريخچه اي كهن مي باشد، زيرااز هنگامي كه بشر به زندگي اجتماعي روي آورد و تصميم گرفت در جامعه زندگي كند و نياز به دادو ستد پيداكرد و محصولاتي براي فروش داشت نياز به تبليغ احساس شد، بنابراين اهالي شهر بايد به گونه اي از حضوركالاها يا كاروان كالا با خبر مي شدند وبراي خريد به بازارمي رفتند.استادكاران قديم براي اينكه نام خود راجاودان سازند،برروي توليدات صنايع دستي خود نام يا علامتي كه مختص انها بود حك مي كردندكه امروزه به نام علائم تجاري تغيير نام پيدا كرده است. هنگامي كه اين قطعات و صنايع دستي دست به دست مي گشت نام و علائم آنها نيززبان به زبان جاري مي شد و اين يك عمل تبليغي بود. به طور كلي در قديم روشهاي تبليغ تجاري كه پايه گذاري براي روشهاي جديد بوده عبارتند از:
1:حك اسم يا علامت مخصوص به استادكار:
امروزه علامت تجاري ناميده مي شود.
2:جارچيهاي شهر:
در يونان در عصر طلايي جارچيهاي عمومي وظيفه مهمي داشتند. اينها در شهر حركت مي كردند و اخبار مهم و وقايع مورد علاقه مردم را انتشار مي دادند و از اين بابت حقوقي دريافت مي كردند. در قرون وسطي در سخنان جارچيها تبليغات كالاها نيز وجود داشت. در انگلستان و فرانسه اين جارچيها حتي اتحاديه اي داشتند. در حال حاضرتبليغات صوتي مانند راديو وامثال آن اثراز همان جارچيها دارد.
3:تبليغ ونشان روي ديوارها:
مغازه دارهابر روي سنگها يا ديوار جنب مغازه خود از جنس تعريف و تمجيد مي كردند. امروزه به تابلوبالاي سر در مغازه تغيير شكل پيدا كرده است.ديرينه شناسان اعلام مي كنند كه در پمپئي هر دكاني حتي كوچك روي ديوارجنب مغازه هاي خود نوشته اي به عنوان تعريف وتشويق خريد نصب مي كردند. اما با وجود گسترش تبليغات از گذ شته دوواقعه مهم،به تبليغات شكل و روح تازه اي بخشيد و انقلابي در آن ايجاد كرد:
1:اختراع صنعت چاپ در سال 1450 كه پيامها را به تعداد زياد چاپ كرد.
2:اختراع دستگاه هاي پخش صوت در قرن بيستم كه پيامها رااز طريق امواج به دورترين نقاطي كه مطبوعات امكان رسيدن به آن مكانها را نداشتندبه گوش افراد مي رساند.
اختراع صنعت چاپ:
صنعت چاپ در سال 1450 اختراع شد.البته حروفچيني درابتداكار بسيار مشكلي بود واين صنعت به كندي پيشرفت مي كرد. تا سال 1885 كه در اين سال وسيله مكانيكي تنظيم حروف پيشرفت كرده،لينوتايپ به وجود آمد. در سال 1450 گوتمبرگ انجيل معروف خود را به چاپ رساند كه شروع تبليغات صنعتي مي باشد. اولين آگهي چاپ شده به زبان انگليسي در سال 1478 توسط ويليام كوآكستون منتشر گرديد كه از ايده گوتمبرگ استفاده كرده،مخاطبين را به خريد كتابي درباره قوانين مذهبي تشويق كرده بود.در اواسط قرن هفدهم روزنامه ايجاد شد،ابتدا نامه هفتگي بود به نام مركوري ودر انگلستان چاپ مي شد كه با چاپ جرايد،تبليغات به صورت جديدي براي افراد با سواد شروع به پيشرفت كرد و از اطلاع رساني به تبليغ علني رسيد. به عنوان مثال اولين آگهي معرفي قهوه در سال 1652 وشكلات در سال 1657 و چاي در سال 1658 در روزنامه منتشرگرديد.اولين آگهي كه ايجاد