پاورپوینت بازي هاي پرورشي بومي و محلي (با کیفیت)
دسته بندي :
علوم پایه »
دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 54 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
بازي هاي پرورشي بومي و محلي
ديدگاه ها در مورد بازي
بازی وسیلة طبیعی کودک برای بیان و اظهار «خود» است.
آلفرد آدلر، روانشناس معروف، میگوید که «هرگز نباید به بازیها بهعنوان روشی برای وقتکشی نگاه کرد».
کاینست اظهار میدارد که بازی کردن برای کودک مساوی است با صحبت کردن برای یک بزرگسال. بازی و اسباببازی، کلمات کودکان هستند».
اریکسون میگوید :«بازی عملکرد خود است. کوششی برای هماهنگ کردن فرآیندهای جسمی و اجتماعی با خویشتن
تعریف بازی:
همة محققان علوم تربیتی بر این عقیده هستند که تعریف قطعی و دقیقی برای بازی وجود ندارد.
یکی از ملاکها این است که بازی را فعالیتی، بیهدف بدانید یعنی فعالیتی که هیچ نوع نفعی برای فرد ندارد و هدف آن در خود آن است.
«کارل گروس»: معتقد است که بازی یک نوع کنش تمرینی مقدماتی و کمککننده است برای فعالیتهایی که فرد در آینده میخواهد انجام دهد.
«کارل بوملر» اصل لذّت را بهعنوان ملاک تعریف بازی قبول دارد.. بدین معنی که کودک در ابتدای مسیر تحول خود از اصل لذّت پیروی میکند و بعدها از اصل واقعیت تبیعیت میکند، بدون آنکه اصل لذّت کاملاً از بین برود.
پیاژه، روانشناس سوئیسی، بازی را تحت عنوان یکی ساختن واقعیت با خود تعریف میکند و برای شناخت بازی آن را با کار مقایسه کرده
بازی فعالیتی است که هدفش در خود آن نهفته است، در حالی که هدف کار در خارج آن قرار دارد.
بازی فعالیتی است که انجام آن موجب خشنودی و خوشحالی بازیکننده میگردد، در حالی که کار ضرورتاً خوشایند نیست.
بازی فعالیتی است که فرد آن را اختیار میکند، در حالی که کار خاصیتی اجباری و الزامی دارد.
بازی از قید سازمان آزاد و رهاست، در حالی که کار معمولاً با سازماندهی همراه است.
بازی از کشمکش و پرخاش دور است، در حالی که ماهیت کار گرایش آشکاری بهسوی کشمکش و پرخاش است.