تحقیق آشنایی با مفهوم صادرات و بازاریابی و برخی مفاهیم بازرگانی 15ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏آشنایی با مفهوم
‏« صادرات و بازاریابی »
‏و
‏برخی ‏اصطلاحات بازرگانی
2
‏مقدمه :
‏در برنامه سوم و چهارم ، صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی کشور محسوب شده است و بر آمادگی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی جهت بکارگیری استراتژی های صادراتی تأکید گردیده است .
‏توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن حاصل نمی شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده و هر کدام از دستگاههای اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه ها ‏
‏و تشکلهای صادراتی و سازمانهای خدمات رسانی تجاری از قبیل بانکها ، بیمه ، حمل و ‏
‏نقل و . . . به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی تولید بهترین کالا برای صادرات بوجود آید .
‏در این گزارش بطور مختصر و مفید به مفهوم صادرات و بازاریابی ‏می پردازیم با این ‏
‏شعار که :
‏« در دنیای آینده ، بازاریابی جهانی و جهان بازاری شدن ملاک عمل قرار می گیرد . »
‏تعریف صادرات :
‏صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .
‏صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب ‏
‏درآمد ارزی حاصل می‏ شود و در برقراری موازنه تجاری و‏ایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می‏ ‏نماید .
3
‏شرایط صادرات :
‏اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است .
‏دومین شرط صادرات کار کردن است – کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن .
‏سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است .
‏چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است .
‏اصول و قواعد صادرات
‏یکی از قواعد و مقررات صادرات شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است .
‏بازار سه اصل دارد :
‏هیچ چیز ثابت نیست .
‏هیچ کس کامل نیست .
‏هیچ چیز مطلق نیست .
‏حرفه ای های بازار پنج ویژگی دارند :
‏تخصص داشتن علمی ، اخلاقی ، رفتاری و کاری در امر صادرات
‏تعهد داشتن به صادرات
‏تعلق داشتن به صادرات
‏تداوم داشتن در امر صادرات
‏تحول داشتن در امر صادرات
4
‏صادرات نیازمند حرفه ای شدن است چون کل صادرات شکارگاهی است که به قدرت فرصتهایی بدست می آید برای شکار ، در بازارهای جهانی فرصتها به ندرت بدست می آید و به سرعت از بین می رود .
‏صادرات یعنی بازاریابی فرامرزی یعنی حرکت در آنسوی مرزهای ملی که از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اقلیمی با ما فرق دارند و لذا شیوه های برخورد ما هم باید متناسب با آن باشد .
‏اصول بازاریابی در تمام دنیا یکی است ولی ‏شرایط محیطی و فرهنگی فرق دارد بنابراین
‏در بازاریابی جهانی نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد :
‏تلاش برای متمایز ساختن محصول و شرکت
‏تولیدات انعطاف پذیر به جای تولیدات انبوه
‏سرعت و نوآوری در ارائه خدمات بهتر و بیشتر
‏بازار گرایی و توجه به نیازها و خواسته های روز بازار
‏تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر محصولات رقبا
‏توجه به تشکل گرایی و هم گرائی در بازار
‏ارتباط نزدیک و دائمی با توزیع کنندگان و مشتریان
‏توجه به تحقیق و بررسی بازار به شکل های مختلف
‏حضور هدفمند در نمایشگاهها و انجام تبلیغات هدفمند
‏توجه به خدمات فراگیر ( خدمات قبل از فروش ، خدمات در جریان فروش و خدمات بعد از فروش )
‏مطالعه جدی در مورد بهره وری و مدیریت کیفیت و ا ستانداردهای بین المللی
‏آشنایی و استفاده از تکنیک های مدرن فروش از جمله E-Commerce‏

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4979 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:23 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


پاورپوینت.تحقیقات بازاریابی وصادرات عسل بانگاه به رعایت الزامات واستانداردهای بین المللی دربازارهای

بازاریابی فروش عسل طبیعی یکی از مهمترین نکاتی است که هم در بهره وری شرکت های عرضه کننده عسل اثرگذار است و هم نقش مهمی در سلامتی مردم دارد.

قیمت : 110,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آشنایی با مفهوم صادرات و بازاریابی و برخی مفاهیم بازرگانی 15ص

تحقیق آشنایی با مفهوم صادرات و بازاریابی و برخی مفاهیم بازرگانی 15ص - 1 ‏آشنایی با مفهوم ‏« صادرات و بازاریابی » ‏و ‏برخی ‏اصطلاحات بازرگانی 2 ...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آشنایی با برخی مفاهیم و واژه های مورد عمل در بازرگانی خارجی

تحقیق آشنایی با برخی مفاهیم و واژه های مورد عمل در بازرگانی خارجی - ‏1 ‏مقدمه : ‏زنجیره کارهای اجرائی در بازرگانی خارجی در برگیرنده امور مختلف ...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل