تحقیق اصول مديريت كيفيت 22 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏فهرست مقالات
‏بخش اول : ‏اصول مدیریت کیفیت‏ ........................‏................‏....‏..................‏.......2
‏اصل اول تمرکز بر مشتری‏ ............................................................................2
‏اصل دوم رهبری در مدیریت .................‏..........................................................3
‏اصل سوم مشارکت کارکنان ............................................................................4
‏اصل چهارم رویکرد فرآیندی ......................................................................‏....5
‏اصل پنجم رویکرد سیستمی به مدیریت ..............................................................6
‏اصل ششم بهبود مستمر ................................................................................7
‏اصل هفتم تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها ...........‏..............................................7
‏اصل هشتم ارتباط سودمند و دو طرفه با تامین کنندگان ............................................‏8
‏بخش دوم : چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم؟‏...................................‏10
‏رهبری تغییر چیست؟ ..‏...............................................................................10
‏فرآیند تغییر چیست و چه کسی باید در این فرآیند دخالت داده شود؟ ............................15
‏چگونه با مقاومت در برابر تغییر برخورد کنیم؟ ....................................‏...............‏19‏
‏منابع و مآخذ‏ ..........................................................................................21
2
‏اصول مديريت كيفيت
‏نويسنده : كميته فني 176 سازمان بين المللي استاندارد ISO
‏مترجم : صادق فر، حسين
‏چكيده
‏اين سند هشت اصل مديريت كيفيت كه در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000-2000 كاربرد دارد را معرفي مي‌نمايد. مديريت ارشد هر سازمان مي‌تواند از اين اصول بعنوان چارچوبي براي راهنمايي سازمان خويش به منظور بهبود عملكرد ها استفاده نمايد.
‏منبع : Intrnational Organization for Standardization‏. 2006. Quality management principles‏. http://www.iso.ch/iso/en/iso9000-14000/understand/qmp.html
‏كليدواژه : ‏كيفيت؛ مديريت كيفيت؛ استاندارد كيفيت؛ سيستم مديريت كيفيت؛ ايزو؛ بهبود عملكرد
‏اصل اول: تمركز بر مشتري (Customer Focus‏)
‏هر سازماني به مشتريان خود وابسته است و بايد نيازهاي حال و آينده آنان را درك نمايد و نيازمندي هاي مشتريان خود را برآورده نمايد. علاوه بر اين سازمان ها بايد براي عبور از انتظارات مشتريان خود برنامه ريزي و تلاش نمايند.
‏تمركز بر مشتري و درك نيازهاي حال و آينده او باعث پاسخگويي منعطف و سريع سازمان به فرصت هاي بازار و در نتيجه افزايش سود سهام و سهم بازار براي سازمان خواهد شد.
3
‏رضايت مشتريان با افزايش اثربخشي بكارگيري منابع سازمان، افزايش يافته و بهبود وفاداري مشتري به سازمان باعث ماندگاري در تجارت مي گردد.
‏بكارگيري اصل تمركز بر مشتري عموما باعث مي گردد كه سازمان:
‏براي درك نيازها و انتظارات مشتريان تحقيقات لازم را صورت دهد.
‏از ارتباط اهداف سازماني با نيازها و انتظارات مشتريان اطمينان حاصل نمايد.
‏ارتباطات درون سازماني را در راستاي نيازها و انتظارات مشتريان هدايت نمايد.
‏رضايت مشتريان را اندازه گيري نموده و بر مبناي نتايج حاصل از آن اقدام نمايد.
‏ارتباطات با مشتريان را به صورت سيستمي مديريت نمايد.
‏از وجود توازن بين رضايتمندي مشتريان و ساير ذينفعان سازمان (نظير مالكين، كاركنان، سرمايه گذاران، انجمن ها و مجامع محلي) اطمينان حاصل نمايد.
‏اصل دوم: رهبري در مديريت (Leadership‏)
‏مدير سازمان كه از منش رهبري برخوردار است بايد مقاصد و جهت گيري يكنواختي را در سازمان ايجاد نمايد و  محيط داخلي سازمان را به گونه اي ايجاد و نگهداري نمايند كه كاركنان بتوانند در دستيابي به اهداف سازماني كاملا مشاركت نمايند.
‏مديريت سازمان با منش رهبري باعث مي گردد كاركنان مقاصد و اهداف سازماني را درك نموده و براي دستيابي به آنها از انگيزه كافي برخوردار شوند. علاوه بر اين با بكاربستن منش رهبري فعاليت هاي سازمان ارزيابي شده و در مسيري يكسان، منظم گرديده و استقرار مي يابد و در نتيجه فقدان ارتباط بين سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسيد.
‏بكارگيري اصل رهبري در سازمان عموما باعث مي گردد كه:
4
‏نيازهاي تمامي ذينفعان سازمان شامل مشتريان، مالكين،‌كاركنان،‌ تامين كنندگان، سرمايه گذاران، انجمن هاو مجامع محلي در نظر گرفته شود.
‏اهداف چالش برانگيز با زمانبندي مشخص تنظيم گردد.
‏ارزش هاي مشترك، مدل هاي اخلاقي و جوانمردي در تمامي سطوح سازمان ايجاد شده و تقويت گردد.
‏اعتماد ايجاد گرديده و ترس از ميان برود.
‏كاركنان با منابع مورد نياز،‌ برخوردار از آموزش و آزادي عمل با داشتن مسووليت و پاسخگويي فعاليت نمايند.
‏كاركنان براي نقش و سهم خود اميدوار و دلگرم گرديده و آنرا تشخيص دهند.
‏اصل سوم: مشاركت كاركنان (Involvement of people‏ )
‏كاركنان جوهره سازمان بوده و مشاركت آنها باعث خواهد گرديد تا توانايي هايشان  مزيت سازمان محسوب گردد. ايجاد انگيزه،‌ تعهد و مشاركت كاركنان نسبت به سازمان،  نوآوري و خلاقيت در پيشبرد اهداف سازمان را به ارمغان خواهد آورد.
‏ايجاد مسووليت پاسخگويي كاركنان در رابطه با عملكردشان و همچنين ايجاد اشتياق در مشاركت و همكاري ايشان زمينه ساز بهبود مستمر در سازمان خواهد بود.
‏بكارگيري اصل مشاركت كاركنان در سازمان عموما باعث مي گردد كه:
‏كاركنان اهميت همكاري و نقش خود را در سازمان درك كنند.
‏كاركنان محدوديت هاي عملكردشان را شناسايي كنند.
‏كاركنان مالكيت مسايل را پذيرفته و مسووليت حل آنها را عهده دار شوند.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3813 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:24 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


تحقیق بررسي نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش 30 ص

تحقیق بررسي نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش 30 ص - 1 ‏بررسي نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش سازمانهاي دانش آفرين 1 ‏بررسي نقش مديريت كيفيت فرا...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اصول سرپرستي قاطعيت در مديريت 43 ص

تحقیق اصول سرپرستي قاطعيت در مديريت 43 ص - ‏1 ‏دانشگاه آزاد اسلامي ‏واحد كرج ‏تحقيق درس اصول سرپرستي ‏عنوان: ‏قاطعيت در مديريت ‏پيشگفتار : ‏...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اصول ومباني مديريت اسلامي 12 ص

تحقیق اصول ومباني مديريت اسلامي 12 ص - ‏به نام خدا ‏اصول ومباني مديريت اسلامي ‏بررسي سه نوع تصميم گيري امام (ره‏) ‏بررسي الگوي سه نوع تصميم گيري...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اصول مديريت و رهبري 26 ص

تحقیق اصول مديريت و رهبري 26 ص - ‏1 ‏2 ‏ ‏ ?‏ ‏به نام خداوند جان و خرد كزين برتر انديشه بر نگذرد ‏اصول مديريت و رهبري ، و بررسي آن در كاركردهاي...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اصول مديريت كيفيت 22 ص

تحقیق اصول مديريت كيفيت 22 ص - 1 ‏فهرست مقالات ‏بخش اول : ‏اصول مدیریت کیفیت‏ ........................‏................‏....‏..................‏...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اصول سرپرستي (قاطعيت در مديريت) 43 ص

تحقیق اصول سرپرستي (قاطعيت در مديريت) 43 ص - ‏1 ‏دانشگاه آزاد اسلامي ‏واحد كرج ‏تحقيق درس اصول سرپرستي ‏عنوان: ‏قاطعيت در مديريت ‏پيشگفتار :...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اصول و مباني سازمان و مديريت 30 ص

تحقیق اصول و مباني سازمان و مديريت 30 ص - 22 ‏دانشگاه علامه طباطبايي ‏دانشكده اقتصاد ‏تحقيق پيرامون : ‏سازمان سنجش آموزش كشور ‏عنوان درس: ‏اصول...

قیمت : 12,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق استراتژي براي مديريت كيفيت جامع

تحقیق استراتژي براي مديريت كيفيت جامع - ‏53 ‏1 ‏مقدمه : ‏ مديريت كيفيت جامع TQM‏ ، براي فرازير(1997) پيوستگي پيشرفت كيفيت است . (CQT‏) ، CQT‏‌ ...

قیمت : 12,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تئوري نوين مديريت كيفيت جامع 50 ص ( ورد)

تحقیق توري نوين مديريت كيفيت جامع 50 ص ( ورد) - ‏تئوري نوين مديريت كيفيت جامع ‏در بخش دولتي ايران ‏مقدمه ‏با پيشرفت روز افزون بشر رابطه بين دولته...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق پيشينة مديريت كيفيت 55 ص (قابل ویرایش)

تحقیق پيشينة مديريت كيفيت 55 ص (قابل ویرایش) - ‏2 ‏پيشينة مديريت كيفيت: ‎Total Quality Management (T.Q.M) ‏استانداردهاي كيفيت را براي نخستين بار ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل