کناب.استراتژی توسعه بازاربارویکرد شناسایی مشتریان ایده آل و ارتباط بلند مدت با آنها

دسته بندي : بازاریابی » بازاریابی آنلاین و رسانه های دیجیتال
پیشگفتار؛

بازارامروزمحل کشمکش و نبرد برندهاست و مدیران و صاحبان کسب وکارهابا هوشمندی ویژه ای این بازاررا رصد می کنند و به این نکته کلیدی دقت نظر دارندکه محصول و خدمت جدید تخصصی به منظور بهره مندی جامعه هدف از مزایای آن درزمره اقداماتی است که سبب توسعه هرچه بیشتر بازار خواهد شد. استمرار این قبیل برنامه ها بر پایه شناخت دقیق وضعیت موجود و آگاهی از کم و کیف مطالبات و توقعات مشتریان امکان پذیر می باشد.

ضرورت بازار محوری، به عنوان یکی از ارکان توسعه بازار است زیرا که برای توسعه بازار مبتنی بر ارائه محصولات و خدمات جدید، اول باید بازاری را تعریف کنیم و بدانیم منظورمان از بازار و توسعه بازار چیست؟ یکی از روش‌های توسعه بازار هم ارائه خدمات و محصولات جدید است. توسعه بازار فقط فروش بیشتر و جذب منابع بیشتر نیست.وبایستی با نگاه به مدیریت ذائقه مشتریان،این مهم صورت پذیردو هرکسی از ظن خود وارد بازارنشود که علاوه بر تحمیل خسارت کلان به خودش ،موجب رنجش خاطر مشتریان نیز خواهد شد .

با هدف توسعه بیش ازپیش بازار و همچنین نفوذ عالمانه در بازارهای جدید می تواندگام بسیار موثری در جهت رکن اصلی توسعه بازارو بازار محوری برداست. در حوزه بازار محوری، وقتی یک بازار را به عنوان هدف انتخاب می‌کنیم، لازمه پوشش بازار و جلب رضایت مشتریان مستلزم ارائه خدمات خوب است تا از این طریق بتوانیم هم بازار مورد تعهد خود، هم بازار جانبی کسب‌وکار را پوشش دهیم.

یکی دیگر از ضرورت های توسعه بازار ،تحلیل رقباو استفاده از تحقیقات بازاریابی است.اگر به دنبال توسعه بازار هستیم، پیش‌فرض آن این است که ما در ذهن خودمان این تصور را داریم که الآن محصولات و خدماتی که داریم هنوز جذابیت‌های لازم را دارد که بتواند طیف گسترده‌تری از مردم را جذب کند و کاربرهای بیشتری را به خودش اختصاص دهد؛ اما اگر هدفمان این باشد که می‌خواهیم سراغ بازارهای جدید برویم، معنایش این است که ما الآن در بازاری که قرار داریم، دیگر فضایی برای فعالیت آن‌چنانی نمی‌بینیم، سهم جدیدی برای خودمان یا به لحاظ توانایی‌ها یا به لحاظ فعالیت‌های رقبا قائل نیستیم.

در بازاریابی می‌گویند: “بازاریابی جنگ محصولات نیست، جنگ تصورات است”؛ یعنی محصول شما نیست که جایگاه شما را در بازار تعیین می‌کند، این تصوری که دیگران نسبت به خدمات و محصولات شما دارند، قضاوتی که شکل می‌گیرد، تعیین می‌کند که در بازار آینده چه جایگاهی را کسب می‌کنید. حالا برای پیشبرد آن و برای اینکه برویم درون آن بازار؛ باید استراتژی نفوذ یا توسعه محصول یا تنوع محصول یا استراتژی‌های مختلف را پیاده‌سازی کنیم. نیازمند یک همگرایی هستیم که باید بازاریابی داخلی هم‌زمان با بازاریابی بیرونی به صورت هارمونیک عمل کند؛ یعنی ما اگر نتوانیم مجموعه پرسنل را به عنوان یک مجموعه متحد هم‌راستا و هم هدف، به حرکت دربیاوریم و انرژی لازم را در جهت پیشبرد امور نگذارند به‌طور قطع و یقین نمی‌توانیم وارد بازار جدیدی شویم و دستاورد زیادی داشته باشیم. اگر نتوانیم و این قدرت را نداشته باشیم که نیروهای خودمان را به حرکت درآوریم، خیلی نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که جامعه را به حرکت در آوریم. تولید خدمت جدید و متفاوت و متنوع یکی از گام‌های مهم درزمینه تسخیر بازارهاست، گام‌های دیگری هم باید اتفاق بیفتد، فقط تولید کردن یک محصول نیست، گام اول شناخت بازار است، گام دوم تولید محصول مبتنی بر نیاز و سلیقه و ذائقه بازار است و گام‌های مهم دیگری هم وجود دارد. ما خیال نکنیم که اگر محصولی تولید کردیم بازار را می‌گیریم، آیا ما محصولمان را به خوبی به جامعه هدفی که در نظر داریم معرفی می‌کنیم؟

اگر می‌خواهیم توسعه مبتنی بر محصول جدید داشته باشیم، باید هم بازار هدفی را که مدنظر داریم خوب بشناسیم و خوب آنالیز و تحلیل کنیم، مشتریانش را خوب و به دقت بشناسیم، طبقه‌بندی‌های لازم را انجام دهیم، پیکربندی‌های لازم اتفاق بیفتد و محصولات متناسب با آن‌ها را تأمین کنیم تا این محصولات را خوب معرفی کنیم. گام آخر ارائه خدمت هست.

ضمن آنکه وفاداری مشتری اصل و اساس است. وفاداری مشتری به سه عامل بستگی دارد، عنصر رفتاری، انگیزشی و در دسترس بودن محصول وخدمت. اگر بخواهیم از عنصر رفتاری تعبیر ساده‌ای داشته باشیم، این است که چگونه می‌شود مشتری را ترغیب کرد که از خدمت ما استفاده کند. این مسئله پیوند عمیقی با وظایف کمیته طراحی محصول و با حوزه تحقیقات و توسعه بازار، بازاریابی و مشتری مداری دارد.

توسعه بازار یک استراتژی است، از جنس رشد. در همین بازار و محصولاتی که داریم اگر روی فروش و کیفیت محصولات تأکید کنیم، هزینه‌ها را پایین بیاوریم و یک برنامه تبلیغات وسیع داشته باشیم، به معنی نفوذ در بازار است که با توسعه بازار بسیار متفاوت است. البته سال به سال نفوذمان در بازار زیاد شده، ولی آیا نفوذ در بازار، توسعه بازار است؟

چیزی که مورد انتظار مشتری است، گاهی خود محصول یا خدمت نیست، بلکه جنبه‌های دیگر معنوی کار است.یعنی مشتریان با خرید محصولات وخدمات ما احساس ارزش افزوده و یا پرستیژ بنمایند.

ومهم تر این که؛ ارائه کالا و خدمات جدیدی که مطابق با تقاضاهای به روز شده مشتریان باشد یکی از الزامات هر کسب و کاری است و همین نشان دهنده این مطلب است که دنیای تجارت و کسب و کار دائماً در حال تغییر است. بنابراین ، متناسب با تغییرات جدیدی که رخ می دهد باید روابط و تعاملات تازه ای با شکل متفاوت تری نیز با مشتریان برقرار شود. در نتیجه مسئله توسعه بازار پیش می آید که می تواند مدیران شرکتها را در این خصوص یاری کند. مدیران و برنامه ریزانی که در بخش بازاریابی فعالیت دارند ، هدفشان رسیدگی کردن به ارتباطات و تعاملات میان فروشندگان ، مشتریان و واحدهای توزیع است. در صورتی که مسئله یا مشکلی برای یکی از کارمندان شرکت پیش بیاید مدیران این واحد هستند که در برطرف یا کم کردن این مسائل و مشکلات مداخله می کنند. اغلب مدیران این بخش به دلیل مطالعات و بررسیهایی که در زمینه بازار کالای مورد نظر خود دارند و سعی می کنند آخرین یافته ها و تحقیقات را مطالعه کنند ، حضور فعالی در جلسات بحث و گفتگو برای تصمیم گیری ها دارند. مدیران توسعه بازار از طریق همین مطالعاتی که دارند می توانند به تولید کنندگان و صاحبان شرکتها و صنایع جهت رقابت موفقیت آمیز در بازار کمک کنند. مدیران این بخش یکی از مهره های اصلی و کارگشای هر کسب و کاری هستند و با غنای مطالعاتی که دارند در تمامی جلسات تصمیم گیری نقش اساسی دارند.

بخش توسعه بازار هر شرکت یا سازمانی است که تحقیقات لازم در خصوص شناسایی بازار و رقبا را به عهده دارد. تحقیقاتی که توسط این بخش انجام می شود مدیران شرکتها را نسبت به نیازهای مشتریان حال حاضر و دائمی آگاه کرده و همچنین می تواند در شناساندن مخاطبانی که می توانند جزو مشتریان بالقوه محصولات شرکتها باشند کمک کند. علاوه بر موارد بالا یکی از زمینه هایی که بخش بازاریابی به تولید کنندگان و مصرف کنندگان کمک می کند این است که راه های جدیدی را جهت استفاده از محصولات پیشنهاد و معرفی می کند.

کلام آخر و نکته کلیدی برای صاحبان ومدیران کسب وکارهای کشورمان؛

بازارعصردیجیتال ،منحصر به مکان ،کشورو شخص و برند خاصی نیست،مشتریان حق انتخاب دارند و برندهایی موفق خواهند شد که مشتریان عصردیجیتال تصویر ذهنی مثبتی به آن دارند .وتا زمانی که مشتریان به برند ما تصویر ذهنی مثبت داشته باشند .

ماپادشاه آن بازارخواهیم بود وگرنه همانند صلاطین زمان های گذشته و بدون شک وتردید:

منقرض خواهیم شد

و بازارمارا کسان دیگر تصاحب خواهند نمود .

کما اینکه تاج و تخت پادشاهان را نیز کسان دیگر تصاحب نمودند.



با سپاس و احترام

دکتر محرم غفاری

.مهرماه ۱۴۰۰



فهرست مطالب

استراتژی توسعه محصول جدید چگونه تعریف می شود؟. ۱۲

مقدمه ای بر استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۲

بازنگری تحقیقات استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۳

عوامل متمایز کننده در استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۴

رویکرد عام گرایان در مقابل خاص گرایان. ۱۴

رویکرد روش شناختی.. ۱۴

سطح تجزیه و تحلیل. ۱۵

موفقیت، شکست یا هر دو. ۱۵

اندازه گیری موفقیت.. ۱۵

انواع استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۶

شناسایی مفروضات مهم در استراتژی توسعه محصول جدید. ۱۶

یافته های پایدار و مشابه. ۱۶

موضوعات کلیدی.. ۱۷

موضوعات استراتژیک و پروژه ای.. ۱۷

مطالعات خاص گرایان در تحقیقات توسعه محصول جدید. ۱۸

الف) موضوعات استراتژیک… ۱۸

گرایش استراتژیک… ۱۸

مدیریت عالی.. ۱۹

ب) موضوعات پروژه ای.. ۲۱

هماهنگی وظیفه ای.. ۲۳

معرفی مدل مرحله-دروازه در استراتژی توسعه محصول. ۲۶

استراتژی توسعه محصول. ۲۷

۱ بازار و خلاء‌های آن را بشناسید. ۲۸

۳ فرصت‌ها و تهدیدها را ثبت و پالایش کنید. ۲۹

۴ تیم خلاق بازاریابی و طراحی محصول تشکیل دهید. ۲۹

نقش و وظایف مدیر توسعه بازار. ۲۹

وظایف مدیر توسعه بازار. ۳۰

استراتژی توسعه بازار چیست؟‏ ۳۰

تجربه شکست، اهمیت نقش مدیر توسعه بازار. ۳۰

تدوین استراتژی توسعه محصول کسب و کار. ۳۱

استراتژی فعالیت در زمینه تولید محصول چیست؟. ۳۲

تولید ایده و غربالگری ایده. ۳۲

تحلیل کسب و کار چگونه انجام شود و توسعه ایجاد کند؟. ۳۳

فرآیند توسعه محصول – توسعه پیشنهادات بازار جدید. ۳۴

فرآیند توسعه محصول. ۳۵

چارچوب‌های اصلی فرایند توسعه محصول. ۳۶

پنج عنصر توسعه محصول. ۳۶

پنج مؤلفه تفکر طراحی.. ۳۶

سؤالاتی که در طول تجزیه و تحلیل به آن‌ها پاسخ داده می‌شود: ۳۷

ماتریس آنسوف ( تکنیکی برای توسعه محصول – بازار ). ۳۸

رسوخ در بازار. ۳۸

توسعه بازار. ۳۸

توسعه و تنوع محصول. ۳۹

توسعه ناهمگون. ۳۹

توجه به مشتریان قبلی.. ۳۹

فروش محصولات پرفروش.. ۳۹

شناسایی نقاط قوت.. ۴۰

شناسایی خلا رقیبان. ۴۰

حفظ مشتریان. ۴۰

چگونه استراتژی توسعه بازار بنویسیم؟ الگوهایی برای برنامه ریزی.. ۴۰

نفوذ در بازار. ۴۲

راه اندازی محصولات: ۴۲

توسعه محصول. ۴۲

تغییر نام تجاری.. ۴۲

قیمت گذاری مجدد. ۴۳

توسعه بازار. ۴۳

فرانشیز. ۴۳

متنوع سازی.. ۴۴

متنوع سازی محصولات مشابه. ۴۴

تنوع منحصر به فرد محصول. ۴۴

نمونه های استراتژی توسعه بازار. ۵۰

Lash Lounge – فرانشیز یا Franchise. 53

Unilever تنوع. ۵۳

استراتژی توسعه محصول. ۵۴

استراتژی توسعه محصول یا بازار چیست؟. ۵۵

استراتژی توسعه محصول/بازار شامل چه اجزایی است؟. ۵۵

استراتژی توسعه بازار. ۵۶

استراتژی توسعه محصول. ۵۶

استراتژی تنوع بیزینس.. ۵۶

نحوه ایجاد استراتژی توسعه بازار. ۵۷

توسعه بازار چیست؟. ۵۸

نفوذ در بازار. ۵۸

توسعه محصول. ۵۹

توسعه بازار. ۵۹

تنوع. ۶۰

استراتژی کسب و کارتوسعه بازارتوسعه کسب و کار. ۶۴

استراتژی توسعه بازار : ۶۵

برای ایجاد استراتژی بازار چه باید کرد؟. ۶۵

شرح فرآیند توسعه کسب وکار: ۶۵

۳ نمونه از استراتژی های توسعه بازار: ۶۶

گسترش جغرافیایی: ۶۶

مشتریان فعلی: ۶۶

سهم بازار رقبا : ۶۶

استراتژی رسوخ در بازار، استراتژی توسعه بازار. ۶۷

۵ راه برای گسترش سهم بازار و توسعه سازمان. ۶۸

افزایش سهم بازار (Market Share) به چه معناست؟. ۶۹

شخصیت و هویت خود را مشخص کنید و فقط روی آن تمرکز کنید. ۶۹

همواره خلاق باشید و ابداع کنید. ۷۱

با مشتریان خود ارتباط مناسب برقرار کنید. ۷۲

به تصاحب کردن کمپانی های دیگر فکر کنید. ۷۲

به راضی نگه داشتن مشتریان و ایجاد جذابیت ادامه دهید. ۷۳

توسعه فروش، گام های موثر در توسعه فروش محصول. ۷۴

مهارت های لازم برای توسعه فروش در کسب و کار. ۷۴

توسعه فروش به چه معناست؟. ۷۷

تکنیک های مدرن برای موفقیت در توسعه فروش.. ۷۸

تجزیه و تحلیل فروش چیست؟. ۷۹

چرا باید تجزیه و تحلیل فروش را کنترل کرد؟. ۸۰

روش های توسعه بازار. ۸۲

۵ نوع توسعه بازار که کارشناسان بازار باید بدانند!. ۸۴

بخش بندی بازار (Market Segmentation). 85

اهمیت بخش‌بندی بازار. ۸۵

بخش‌های بازار چگونه تعریف می‌شوند ؟. ۸۶

فرایند بخش بندی بازار. ۸۸

تعین بازار هدف بازارهدف تقسیم بازار. ۸۸

انتخاب بازار هدف.. ۹۰

تقسیم بازار چیست؟. ۹۵

مبانی تقسیم بازار. ۹۸

بخش بندی بازار(Market Segmentation)،. ۹۸

اهمیت بخش‌بندی بازار. ۹۸

بخشهای بازار چگونه تعریف می‌شوند؟. ۹۹

مبنای بخش بندی بازارهای مصرف.. ۹۹

بخش بندی بازار ، انتخاب بازار هدف و تعیین جایگاه محصول در بازار. ۱۰۴

انتخاب بخش هدف بازار. ۱۰۶

تعیین جایگاه محصول. ۱۰۷

بازارهدف.. ۱۰۸

انتخاب شاخص های مناسب برای ارزیابی بازارها ۱۰۹

معیارهای انتخاب بازار هدف.. ۱۱۰

اندازه بازار. ۱۱۰

رشد بالقوه مورد انتظار بازار (استعداد بازار). ۱۱۱

موقعیت رقابت.. ۱۱۱

هزینه. ۱۱۱

سازگاری با اهداف و منابع سازمانی.. ۱۱۲

تناسب محصول. ۱۱۲

شباهت بازار. ۱۱۲

شرایط سیاسی_ قانونی.. ۱۱۳

پیش بینی نسبت سود به حجم سرمایه گذاری.. ۱۱۳

پیش بینی فروش بالقوه ۱۱۴

هدف‌گذاری در بازار. ۱۱۴

تحلیل ۵C برای شرکت ها( مورد مطالعه شرکت پاک) ۱۱۴

معرفی شرکت صنایع لبنی پاک.. ۱۱۵

اهمیت تحقیقات بازاریابی.. ۱۱۵

۷) طراحی نوع و قالب گردآوری اطلاعات ( مصاحبه یا پرسشنامه از مهمترین این ابزارها میباشد). ۱۱۶

تحلیل C 5. 116

اندازه و روند رشد بازار. ۱۱۹

منافع مشتری (ملموس و غیر ملموس). ۱۱۹

دفعات خرید ، عوامل فصلی یا دوره‌ای.. ۱۲۰

بخش بندی بازار. ۱۲۰

شبکه خرده فروشی ( جایی که مشتری محصول را دریافت مینماید). ۱۲۰

دفعات خرید مشتریان. ۱۲۱

رقبای فعلی.. ۱۲۲

رقبای بالقوه ۱۲۲

محصولات رقبا ۱۲۲

رقبای جدید. ۱۲۳

محصولات جایگزین. ۱۲۳

سیاستهای دولتی و قوانین موثر بر بازار. ۱۲۳

محیط اقتصادی (سیکل بازار، نرخ نفوذ، نرخ علاقه و دیگر پارامترهای اقتصاد کلان). ۱۲۵

محیط فناوری (دانشهای جدید که ممکن است راه‌های جدید ی برای پاسخگویی به نیاز مشتری باشند یا به عبارت دیگر تاثیر فناوری بر نیازهای مشتریان). ۱۲۵

شبکه توزیع. ۱۲۶

شبکه تامین کنندگان. ۱۲۷

بازاریابی چه جایگاهی در میان شرکت‌های ایرانی دارد؟. ۱۲۸

تقاطع وفاداری مشتری و برندسازی.. ۱۲۹

مشتریان حرفه‌ای.. ۱۲۹

محکوم‌به شکست.. ۱۳۰

معاون توسعه بازار محصولات غذایی برتر. ۱۳۰

اهمیت ارزیابی رضایتمندی مشتری برای توسعه بازار. ۱۳۲

ضرورت آگاهی از فرصت، تهدید و نقاط قوت و ضعف.. ۱۳۳

مقاله بخش بندی بازار یا تقسیم بندی بازار. ۱۳۵

تعریف بخش بندی بازار. ۱۳۵

مراحل تقسیم بازار. ۱۳۶

فرآیند تقسیم بازارها در دو مرحله انجام می‌گیرد: ۱۳۶

فواید بخش بندی بازار. ۱۳۷

تسهیل انتخاب بازار هدف.. ۱۳۷

افزایش سودآوری.. ۱۳۷

شکل‌دهی به نیازها ۱۳۷

ایجاد نوآوری.. ۱۳۷

افزایش کارایی بازاریابی.. ۱۳۷

سودمندی مشتریان: ۱۳۷

رابطه پایدار با مشتری.. ۱۳۷

افزایش در سهم بازار. ۱۳۸

سطوح مختلف تقسیم بازار. ۱۳۸

مبانی تقسیم بازار. ۱۳۸

۴ استراتژی در توسعه ی کسب و کار/ ماتریس انسوف.. ۱۴۰

نفوذ در بازار: محصول فعلی در بازار فعلی.. ۱۴۱

توسعه‌ی بازار: محصول فعلی در بازار جدید. ۱۴۱

توسعه و تنوع محصول: محصول جدید در بازار فعلی.. ۱۴۱

توسعه‌ی ناهمگون: محصول جدید در بازار جدید. ۱۴۱

بررسی ۴ استراتژی انسوف در راستای توسعه‌ی بازار. ۱۴۱

نفوذ در بازار. ۱۴۱

توسعه‌ی بازار. ۱۴۲

توسعه‌ی محصول. ۱۴۳

توسعه‌ی ناهمگون. ۱۴۴

توسعه ی کسب و کار. ۱۴۴

مدیریت استراتژیک بازاریابی.. ۱۴۷

استراتژی های مرحله ورود به بازار. ۱۴۷

الگویی برای انتخاب و تدوین استراتژی توسعه بازار. ۱۵۲

(مطالعه موردی صنام). ۱۵۲

انواع استراتژی‌های دیجیتال بانک‌ها ۱۵۳

استراتژی‌های مشتری دیجیتال. ۱۵۴

استراتژی‌های سازمانی دیجیتال. ۱۵۴

استراتژی‌های عملیاتی دیجیتال. ۱۵۴

استراتژی‌های دیجیتال تهاجمی در بانک‌ها ۱۵۴

بازآفرینی مدل کسب‌وکار. ۱۵۴

استراتژی‌های دیجیتال تدافعی در بانک‌ها ۱۵۴

سازمانهای توسعه محصول جدید. ۱۶۰

تولید و غربالگری ایده ها برای محصولات جدید. ۱۶۱

تولید ایده. ۱۶۱

مسائل طوفان مغزی محصول. ۱۶۱

استفاده از فرایندهای تحقیق و توسعه. ۱۶۱

فرآینهای بررسی تضمین کیفیت.. ۱۶۱

بررسی پرونده شکایت مشتری.. ۱۶۱

تدوین استراتژی توسعه محصول کسب و کار. ۱۶۷

تولید ایده و غربالگری ایده. ۱۶۹

آزمون و تجاری سازی چگونه انجام شود؟. ۱۷۰

مدل های تدوین استراتژی.. ۱۷۲

ویژگیهای یک استراتژی خوب ( کارآمد ). ۱۷۶

ماتریــس SWOT. 176

ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (Space). 177

نقش بازارپرداز در فرآیند توسعه محصول. ۱۹۱

نقش بازارپردازان پوشاک در فرآیند توسعه محصول. ۱۹۲

بازاریابی داده محور | ۷ مثال عملی در بازاریابی داده محور. ۲۰۰

فاکتورهای بخش‌بندی بازار. ۲۰۱

دموگرافیک (Demographics). 201

روانشناسی(Psychographics). 201

سبک زندگی (Lifestyle). 202

اعتقادات و ارزش‌ها (Belief and Values). 202

مراحل زندگی (Life Stages). 202

جغرافیا (Geography). 202

رفتار (Behaviour). 202

مزایا (Benefit). 203

تقسیم بازار چه مزایایی دارد؟. ۲۰۳

تقسیم بندی جغرافیایی در بازاریابی هدفمند. ۲۰۵

توسعه بازار؛ شکلی از آینده. ۲۰۸

بسته توسعه بازار. ۲۰۹

استراتژی رشد چیست؟. ۲۱۸

انواع استراتژی رشد. ۲۱۸

اهمیت استراتژی رشد در چیست؟. ۲۱۹

چند مثال استراتژی رشد. ۲۱۹

توییتر. ۲۱۹

لینکدین. ۲۲۰

فیس‌بوک.. ۲۲۰

یاهو. ۲۲۰

پی‌پال. ۲۲۰

گیت هاب.. ۲۲۱

آی بی ام. ۲۲۱

چالش‌های توسعه استراتژی رشد کدام است؟. ۲۲۱

چگونه می‌توان یک استراتژی رشد موفق تدوین کرد؟. ۲۲۲

استراتژی رشد چیست؟ | چند مثال استراتژی رشد موفق | انواع استراتژی رشد | چالش‌های توسعه استراتژی رشد. ۲۲۳

چند مثال استراتژی رشد موفق.. ۲۲۴

انواع استراتژی رشد. ۲۲۶

استراتژی توسعه محصول. ۲۲۶

استراتژی استفاده از کانال‌های جایگزین. ۲۲۷

استراتژی توسعه بازار. ۲۲۷

استراتژی نفوذ به بازار. ۲۲۸

استراتژی تنوع. ۲۲۹

تنوع غیرمرتبط یا غیرهمگن. ۲۳۰

تنوع همگن یا مرتبط.. ۲۳۰

استراتژی ادغام و تملک… ۲۳۰

استراتژی بخش‌بندی بازار. ۲۳۱

استراتژی مشارکت و شبکه‌های ارتباطی.. ۲۳۲

چالش‌های توسعه استراتژی رشد. ۲۳۳

کمبود منابع. ۲۳۳

مغایرت با ارزش‌ها یا فلسفه وجودی سازمان. ۲۳۳

انتظارات بی‌جا ۲۳۳

عوامل خارجی.. ۲۳۳

مروری بر اهمیت «جایگاه سازی» در ذهن مخاطب.. ۲۳۶

دسته بندی ذهنی برای محصولات.. ۲۳۷

نرد‌بانی برای دسته‌بندی‌ها ۲۳۷

اهمیت «نام» در نردبان دسته‌بندی.. ۲۳۸

یافتن راهی به ذهن مشتری.. ۲۳۹

به اصل آنچه در ذهن‌ها نشسته رجوع کنید! ۲۳۹

نمی‌توان جایگاه برند در ذهن را تغییر داد. ۲۴۰

حروف مخفف در ذهن جا نمی‌گیرند. ۲۴۰

Slogan یا tagline جایگاه‌ سازی نیست.. ۲۴۱

«جایگاه سازی» در بازاریابی.. ۲۴۱

ضرورت جایگاه متمایز. ۲۴۳

مشتری وفادار؛ خوب یا بد؟!. ۲۴۴

مثال «مک دونالد»؛ پایان عصر جایگاه سازی یا اشتباه کاتلر؟. ۲۴۵

اصل «رقیب‌مداری» در عصر جدید. ۲۴۶

«اینترنت» ابزار قدرتمند. ۲۴۶

DNA خود را پیدا کنید. ۲۴۷

با این ۷ راهکار، برند خود را در ذهن مشتری جای بیاندازید. ۲۴۷

نمونه‌های موفق و ناموفق در توسعه بازار. ۲۴۹

منابع ومآخذ؛. ۲۵۵





دسته بندی: بازاریابی » بازاریابی آنلاین و رسانه های دیجیتال

تعداد مشاهده: 4783 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 255

حجم فایل:6,734 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    دانلود فایل

  • محتوای فایل دانلودی:
    257صفحه وردPDF



کناب.استراتژی توسعه بازاربارویکرد شناسایی مشتریان ایده آل و ارتباط بلند مدت با آنها

بازارامروزمحل کشمکش و نبرد برندهاست و مدیران و صاحبان کسب وکارهابا هوشمندی ویژه ای این بازاررا رصد می کنند و به این نکته کلیدی دقت نظر دارندکه محصول و خدمت جدید تخصصی به منظور بهره مندی جامعه هدف از مزایای آن درزمره اقداماتی است که سبب توسعه هرچه بیشتر بازار خواهد شد.

قیمت : 75,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل