دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 44 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏دانشگاه ‏آ‏زاد اسلامي واحد گرمسار
‏دانشكده كشاورزي
‏عنوان :
‏رهيافت ترويجي ‏–‏ مشاركتي
‏مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS
‏اهميت موضوع :
‏با گذشت بيش از پنج دهه از فعاليتهاي رسمي ترويج در ايران در حال حاضر فعاليتهاي نظام ترويج كشور اغلب در قالب رهيافت متعارف مي باشد ، البته فعاليت در قالب اين رهيافت يكي‏ ‏از ضعفهاي اساسي نظام ترويج كشور و اكثر كشورهاي جهان سوم محسوب مي شود .
‏در اين رهيافت مسائل و مشكلات كشاورزي در موسسات ، مراكز ‏،‏ ايستگاهها و ازمايشگاهها بررسي شده و نتايج و راه حلها به مروجين و كارشناسان ترويج منتقل شده و به وسيله انها در بين روستائيان و كشاورزان ترويج مي گردد ، در رهيافت متعارف چنين تصور مي ش‏و‏د كه كشاورزان نمي توانند مشكلات خودشان را حل كنند و لازم است بخش ترويج از طريق نمايشهاي نتيجه اي و طريقه اي ، روزهاي مزرعه رسانه هاي انبوهي و غيره در كشاورزان ايجاد اگاهي نموده و انها را به استفاده از فن اوري هاي موجود ترغيب نمايد . فن اوري هاي جديد اغلب به وسيله افراد حرفه اي و اموزش ديده در سطوح عالي و در محيط هاي كنترل شده و سر بس
‏2
‏ت‏ه اي مانند ازمايشگاهها كارگاههاي اموزشي يا ايستگاههاي تحقيقاتي و گلخانه اي ازمايش و توليد شده و سپس به كاركنان ميداني ترويج انتقال مي ‏ي‏ابد تا ان را در بين كشاورزان نشر دهند و بدين ترتيب عاملان ترويج عمدتا خود را بعنوان انتقال دهندگان يك سويه فن اوري ها فرض كرده و نقش خود را در برگشت مشكلات كشاورزان به محققان مورد غفلت قرار مي دهند ( Swanson, 1997 ; Sadighi and Mohammadzadeh , 2002‏ ).
‏در واقع در ترويج متعارف به برقراري يك نظام ارتباطي عمودي با بهره برداران با هدف انتقال اطلاعات پرداخته مي شود و اگاهي از بازخورد و نظرات روستاييان و نيز جوابگويي به نظرات و نيازهاي انان چندان امكانپذير نيست و بدين ترتيب اين رهيافت نتوانسته انچنان كه شايسته است پاسخگوي كشاورزان و نيازهاي فن اوري توليد كنندگان كشاورزي در مناطق و موقعيتهاي مختلف ‏باشد و در اين الگو بسياري از عوامل و سازه ها از جمله مشاركت كشاورزان و بهره گيري از دانش بومي انها كشاورزي پايدار و .. به فراموشي سپرده نشده است Pretty and Roling 1997

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 3312 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .zip

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:50 کیلوبایت

 قیمت: 14,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي

دانلود مقاله رهيافت ترويجي مشاركتي - ‏2 ‏دانشگاه ‏آ‏زاد اسلامي واحد گرمسار ‏دانشكده كشاورزي ‏عنوان : ‏رهيافت ترويجي ‏–‏ مشاركتي ‏مدرسه در مزر...

قیمت : 14,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد روش تحقیق نيازهاي آموزشي و ترويجي توتون كاران

دانلود مقاله در مورد روش تحقیق نيازهاي آموزشي و ترويجي توتون كاران - ‏1 ‏فصل‏ اول ‏روش تحقيق‏ ‏1 –‏ ‏1‏ مقدمه ‏در اين فصل با توجه به موضوع تحقي...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد روش تحقیق شناسايي نيازهاي آموزشي و ترويجي توتون كاران استان كردستان 60 ص

دانلود مقاله در مورد روش تحقیق شناسايي نيازهاي آموزشي و ترويجي توتون كاران استان كردستان 60 ص - ‏1 ‏فصل‏ اول ‏روش تحقيق‏ ‏1 –‏ ‏1‏ مقدمه ‏در ...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل