دانلود مقاله سيستم تعليق 78 ص
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 84 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
1
سيستم تعليق
(1-1) مقدمه:
لرزشهاي پي در پي بدنه خودرو سبب خستگي راننده و سرنشينان ميشود. در پيآن كارآيي و بازدهي رانندگي و عمر مفيد خودرو كاهش يافته و سلامتي انسان به خطرميافتد. بنابراين مدل سازي مود سواري خودرو و به سازي لرزشي آن با بهره ازميرايندههاي ارتعاشي از ديدگاههاي مهم در طراحي خودرو بوده، كه آسايش سرنشين،افزايش دوام خودرو، ايمني و افزايش كنترل خودرو را به دنبال دارد.
خاصيت ميرايش ارتعاشات و لرزشها و رفع بعضي از اغتشاشات حركت درخودرو و حفظ بعضي ويژگيهاي مناسب جهت ايمني، از ويژگيهاي مناسب مكانيكياست كه انجام آن با يك وسيله مكانيكي امكانپذير است. مجموعه مشخصي كه فراهم گر هدف بالا است، سيستم تعليق نام دارد. اين مجموعه قلمرو وسيعي را با خواص و وظايفمتفاوت در بر دارد.
نقش سيستم تعليق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستاي Z , Y , X) وفراهم كردن حركات خطي و زاويهاي مناسب آن است. نيز چرخها را به صورت تكيهگاهيامن در زير خودرو نگاه ميدارد به گونهاي كه چرخها توان مهارسازي نيروهاي اعمالي بهخودرو (گرانش، گريز از مركز، نيروهاي رانشي و ترمزي و...) را داشته باشند.ويژگيهاي سختي و ميرايي تعليق بايستي چنان برگزيده شوند كه پايداري و آسايشخودرو تأمين گردد.
1
1
سيستم تعليق
(1-1) مقدمه:
لرزشهاي پي در پي بدنه خودرو سبب خستگي راننده و سرنشينان ميشود. در پيآن كارآيي و بازدهي رانندگي و عمر مفيد خودرو كاهش يافته و سلامتي انسان به خطرميافتد. بنابراين مدل سازي مود سواري خودرو و به سازي لرزشي آن با بهره ازميرايندههاي ارتعاشي از ديدگاههاي مهم در طراحي خودرو بوده، كه آسايش سرنشين،افزايش دوام خودرو، ايمني و افزايش كنترل خودرو را به دنبال دارد.
خاصيت ميرايش ارتعاشات و لرزشها و رفع بعضي از اغتشاشات حركت درخودرو و حفظ بعضي ويژگيهاي مناسب جهت ايمني، از ويژگيهاي مناسب مكانيكياست كه انجام آن با يك وسيله مكانيكي امكانپذير است. مجموعه مشخصي كه فراهم گر هدف بالا است، سيستم تعليق نام دارد. اين مجموعه قلمرو وسيعي را با خواص و وظايفمتفاوت در بر دارد.
نقش سيستم تعليق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستاي Z , Y , X) وفراهم كردن حركات خطي و زاويهاي مناسب آن است. نيز چرخها را به صورت تكيهگاهيامن در زير خودرو نگاه ميدارد به گونهاي كه چرخها توان مهارسازي نيروهاي اعمالي بهخودرو (گرانش، گريز از مركز، نيروهاي رانشي و ترمزي و...) را داشته باشند.ويژگيهاي سختي و ميرايي تعليق بايستي چنان برگزيده شوند كه پايداري و آسايشخودرو تأمين گردد.