دانلود مقاله كاربرد هاي روبوت در سطوح مختلف آموزشي 22 ص
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
كاربرد هاي روبوت در سطوح مختلف آموزشي
فعاليت هاي يادگيري دبستاني
از روبوت ها مي توان جهت آموزش و يادگيري فعاليت ها و عناوين زير استفاده نمود:
مفاهيم چپ و راست ، توالي و سلسله مراتب
مشاهده كردن
شمردن و يادگيري اعداد
نواختن و آواز خواندن
كارهاي هنري / خلاقيت
هجي كردن
ارگانهاي حسي و حواس
آموزش بازيها و آزمايشات ساده
فعاليت هاي يادگيري راهنمايي
آموزش رياضيات
نوشتن خلاق
شناخت صداها، اندازه گيري فاصله ها از طريق صوت
استفاده از كتابخانه
برنامه ريزي
مشاهده كردن
هنر
مطالعه خود روبوت ها
اقتصاد
زبان
فعاليت ها ي يادگيري دبيرستان
برنامه ريزي روبوت ها
برقراري ارتباط
مطالعات اجتماعي
رياضيات
علوم فيزيكي
علوم زندگي
زبان انگليسي
كامپيوتر
مسائل تكنولوژيك
خلاصه فصل:
بسيار روشن است كه روزي روبوت ها همانند كامپيوترهاي امروزي، سراسر مكانهاي زندگي انسانها از منزل تا مدرسه تا محيط كار را فرا بگيرند. آنها را ممكن است به عنوان يك تكنولوژي مهم مطالعه كنند يا به عنوان ابزار استفاده نمايند و يا ممكن است حتي در آينده بجاي معلمان براي تدريس استفاده شوند. شايد حتي به طرقي خلاقه مورد استفاده قرار گيرند كه من و شما حتي نمي توانيم آن را تصور كنيم. بهر حال همانطور كه در شرح فصل ذكر شد، بسيار منطقي است كه هم اكنون آموزش جوانب علمي و تكنولوژيك روبوت ها را شروع نمائيم و فارغ التحصيلان و شاغلان آينده را براي كار با روبوت ها آماده سازيم.
كامپيوتر و آموزش
به قرن 21 خوش آمديد. قرن ارتباطات و كنار رفتن مرزها، درست است كه از نظر فيزيكي هر كدام در يك كشور زندگي مي كنيم، اما از طريق شبكه هاي كامپيوتري با هم در تماس هستيم (هاوبن و هاوبن 1997).
قرن 21 با تغيير شكل دراماتيك جوامع به وسيله شبكه هاي كامپيوتري شروع شده است. روش زندگي ، چگونگي انجام كار، تفريحات و سرگرمي، و ماهيت روابط انساني به طور معناداري تغيير كرده است. (جونز 1995 و تيله 1997). جهان آموزش نيز از اين تغيير دور نبوده است، و آنچه كه معلمان و دانش آموزان انجام مي دهند ، زمان و مكان وقوع يادگيري، و ماهيت تجارب يادگيري به طور معناداري دچار تغيير شده است. درس خواندن تغيير كرده است و همه افراد در سراسر عمرشان فراگير شده اند و بطور مداوم در فعاليت هاي يادگيري مختلفي چه رسمي و چه غير رسمي شركت مي كنند (كيرسلي 2000). اين تغييرات اكثراً مديون ساخت و گسترش كاربرد كامپيوتر مي باشد.