مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی 17 صفحه

دسته بندي : پیشینه تحقیق » نمونه پیشینه تحقیق
مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی

خصوصیات محصول:
منابع فارسی و انگلیسی دارد.
ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
رفرنس دهی استاندارد دارد.
گارانتی بازگشت وجه دارد.
فرمت: doc
تعداد صفحات: 17

بخشی از متن:
خودکارآمدی

خودکارآمدی به درجه ای از احساس تسلط فرد در مورد توانایی هایی برای انجام فعالیت های خاص می باشد و به اعتماد و اطمینان فرد نسبت به توانایی هایش در انجام رفتار خواسته شده از وی تأکید دارد( والترز[1]، 2004).

بندورا( 2006) خودکارآمدی را چنین تعریف می کند باور فرد در مورد توانایی مقابله او در به موقعیت خاص است و الگوهای فکری، رفتاری و هیجانی را در سطوح مختلف تجربه انسانی تحت تاثیر قرار می دهد و تعیین کننده این است که آیا رفتاری شروع خواهد شد یا خیر و اگر شروع شد فرد چقدر تلاش برای انجام آن خواهد داشت و در رویارویی با مشکل استقامت از خود نشان خواهد دارد.

به علاوه خودکارآمدی عبارت است از ارزشیابی هر فرد از توانایی ها و صلاحیت هایش برای رسیدن به اهداف و یا غلبه بر موانع، به عبارت دیگر انتظارات خودکارآمدی به باورهای مربوط به توانایی های ما برای انجام موفقیت آمیز یک رفتار اطلاق می شود( بود[2] و همکارن، 2006).

بندورا بیان می کند که سطح انگیزش، وضعیت های احساسی و اقدامات افراد بیشتر بر آنچه اعتقاد دارند مبتنی است تا آنچه که واقعا درست است. افراد تمایل دارند وظایف و فعالیت هاییی را انتخاب کنند که احساس می کنند در انجام آن ها شایسته هستند و اعتماد به نفس دارند و از بقیه آن ها اجتناب می کنند. بنابراین، هر چه خودکارآمدی بیشتر باشد، تلاش، پایداری و برگشت پذیری بیشتر خواهد بود( خجسته مهر و همکاران، 1391).

خودکارآمدی مجموعه متفاوتی از باورهای مربوط به حیطه های مختلف عملکرد است که شامل خودنظم دهی فرایند شناختی، انگیزشی، حالت های هیجانی و فیزیولوژیک است. خودکارآمدی مربوط به دستیابی به هدف، بهتر از کارآمدی مربوط به یک عملکرد خاص، عملکرد را پیش بینی می کند. کارآمدی مربوط به خودنظم دهی نیز یک عامل مهم در باور خودکارآمدی مربوط به دستیابی به هدف است. باور خودکارآمدی مربوط به یک مهارت ممکن است بالا باشد، اما هنگام استفاده در موقعیت های تنیدگی زا ضعیف می شود.خودکارآمدی هم چنین با هماهنگ ساختن مهارت های مختلف ارتباط دارد. از آنجا کل چیزی بیش از مجموع اجزای آن است، باورهای خودکارآمدی به جای این که مجموعه ی بی ربطی از خوباورهای خاص بالا باشند، حاصل تجارب و افکار بارآور هستند( بندورا، 1997).

تاریخچه خودکارآمدی

درباره تاریخچه خودکارآمدی می توان گفت یکی از جنبه های نظریه شناخت اجتماعی آلفرد بندورا است، نظریه شناختی- اجتماعی از دیدگاه کارگزارانه سرچشمه گرفته است که در آن رفتار فرد به صورت هدفمند و پیش بینی پذیر تلقی می شود، و این دیگاه در ابتدا به نظریه یاگیری اجتماعی معرف بود و این نظریه بر خواستگاه اجتماعی رفتار و اهمیت فرایندهای شناختی در تمام ابعاد زندگی انسان، انگیزش، هیجان و عمل تاکید می کند و این نظریه از قویت فاصله گرفته بر اهمیت فرایندهای شناختی تاکید می کند، در این دیگاه افراد نه به وسیله نیروهای درونی برانگیخته می شوند نه به وسیله نیروهای بیرونی به طور خودکار کنترل می شوند و عملکرد انسان در چهارچوب یک مدل تقابلی سه جانبه تبیین می شود که در آن رفتار شخص و محیط یکی از این برای رسیدن به انواع عملکرد تعیین شده است( پروین و جان، 1386).

براساس این دیدگاه افراد دارای باورهای خودکارآمدی هستند که به عنوان یک الگوی کاری[3] به وسیله آنها می توانند، روی احساس ها و اعمال خودمهارداشته باشند و چگونگی رفتار افراد به وسیله این باورها قابل پیش بینی است. باورهای خودکارآمدی، بنیان کارگزاری آدمی را تشکیل می دهند و یک منبع کلیدی در تحول، سازش یافتگی و تغییر شخصی است؛ و منظور از آن داوری و قضاوت های فاعلی[4] شخص، درباره قابلیت ها[5] و توانایی هایش برای سازماندهی و اجرای دورهای عمل موردنیاز برای مدیریت موقعیت های پیشایندی موثر بر زندگی شان می باشد و بر این افراد چگونه فکر می کنند خودازنده سازی[6] یا خود تحقیر گری[7] در رویارویی با مشکلات چگونه برانگیخته شده، و پشتکار نشان می دهند( بندورا، 2006).

مفهوم خودکارآمدی بندورا در زمینه های بسیاری از جمله در مسائل آموزشی و تحصیلی به کار گرفته شده و پژوهش های زیادی در مورد آن صورت گرفته است. باورهای خودکارآمدی بر رفتار، افکار و انگیزه فراگیران در حین انجام تکالیف تاثیر دارد. دانش آموزانی که اطمینان ندارند که در کامل کردن یک تکلیف شایستگی دارند و آنهایی که معتقدند تمرین و تلاش به موفقیت منتهی نمی شود اغلب مضطرب شده و احساس عدم شایستگی می کنند و بر عکس دانش آموزانی که به شایستگی خود ایمان دارند می توانند بر روی راهبردهای حل مسئله تمرکز داشته باشند( اسلاوین[8]، 2003؛ ترجمه سید محمدی، 1389). مفهوم خودکارآمدی بیان می کند که فرایندهای شناختی و تحلیلی متفاوت و مطالعات بین فرهنگی نشان داده اند که خودکارآمدی بالا به صورت مثبتی مرتبط با عزت نفس بالاتر، اهداف بالاتر، افزایش انگیزه و بهبود عملکرد می شود. در حالی که خودکارآمدی پایین با اضطراب، افسردگی و عملکرد پایین مرتبط است( شفیعی و معتمدی، 1390).

خودکارآمدی تحصیلی

باورهای خودکارآمدی تحصیلی بیانگر اطمینان فرد به توانایی خود در انجام موفقیت آمیز تکالیف تحصیلی، در یک تراز مشخص، می باشد( بانگ[9]، 2004). در برخی از ابزارهای اندازه گیری این مفهوم، خودکارآمدی تحصیلی را در یک درس خاص یا محتوای درسی ویژه را اندازه گیری می کنند. براین اساس، طبق دیدگاه برخی از محققان، خودکارآمدی تحصیلی بیانگر اطمینان فرد به توانایی خود را اندازه گیری می کنند( زیمرمن ، 2008) و مقیاس های خودکارآمدی هندسه وجبر پیشرفته( لوپز، لنت، براون و گاری، 1997) جزو آن دسته از مقیاس هایی هستند که دانش وابسته به محتوای یک درس خاص را اندازه گیری می کند.

گروه دیگر مقیاس ها، براساس رابطه با یک درس با قلمرو محتوایی خاص تعریف می شوند. در پاسخ به این مقیاس ها از مشارکت کنندگان تقاضا می شود که اطمینان به توانایی خود را در دستیابی به یک نمره ی خاص در یک کلاس درسی، مشخص کنند. برای مثال مان، بیکر و جفریس(1995) و لنت، براون و لارکین(1987)، به منظور مطالعه ی نقش باورهای خودکارآمدی در قلمروهای موضوعی علوم و مهندسی، دو مقیاس خودکارآمدی تحصیلی متفاوت را گسترش دادند. در این رابطه، لنت و همکاران(1987) با استفاده از یک مقیاس خودکارآمدی مطالبات تحصیلی، اطمینان یادگیرندگان به توانایی خود را در انجام موفقیت آمیز مطالبات تحصیلی و وطایف شغلی بررسی کردند.

در سطح دیگری از تخصیص، محققان به منظور مطالعه باورهای خودکارآمدی تحصیلی، ابزارهایی را گسترش دادند که باورهای خودکارآمدی تحصیلی یادگیرندگان را بر اساس رفتارهای تحصیلی عمومی تر اندازه گیری می کنند. برای مثال، پنتریچ و دی کرات(1990) در گسترش پرسشنامه ی یادگیری و راهبردهای انگیزشی، بخشی را به باورهای خودکارآمدی تحصیلی اختصاص دادند.در این مقیاس یادگیرندگان به توانایی خود در انجام موفقیت آمیز تکالیف درسی و دستیابی به نمرات بالا، اندازه گیری می شوند(زینلی پور، زارعی و زندی نیا، 1388).

ابعاد خودکارآمدی

باورهای خودکارآمدی از لحاظ سطح، عمومیت داشتن و شدت با هم تفاوت دارند.
سطح؛ باورهای خودکارآمدی از لحاظ سطح متفاوت هستند که می تواند به دشواری تکلیف خاص اشاره داشته باشد. در ماهیت چالش هایی که در برابر کارآمدی شخصی قرار دارد بر اساس سطح هوش، کوشش، دقت، احساس تهدید و خودنظم دهی کسب شده متفاوت قضاوت می شود. افراد در مواجه شدن با فعالیت ها و تکالیف خیلی ساده، احساس خودکارآمدی کاذب می کنند و در مواجه با تکالیف خیلی دشوار احساس عدم کارایی خواهد کرد براساس خودنظم دهی، مسئله این نیست که آیا می تواند خود را ملزم کند که آن ها را در مواجه با شرایط دلسرد کننده متفاوت، به صورت منظم دائم انجام دهد.

عمومیت یا تعمیم پذیری؛ اشاره به قابلیت انتقال احساس کارآمدی از فعالیت و تکلیفی به فعالیت دیگر دارد. براساس درجه شباهت فعالیت ها، شرایط رفتاری، شناختی و عاطفی که در آن ها توانایی ها بروز می کند و خصوصیات کیفی موقعیت ها یعنی بروز خودکارآمدی آن هایی اساسی تر از همه هستند که افراد بر مبنای آن ها زندگی خود را شکل می دهند.

شدت و قدرت؛ یکی دیگر از ابعاد خودکارآمدی بعد قدرت و شدت است، اشاره دارد به قضاوت خودکارآمدی به اطمینان از توانایی انجام تکلیفی خاص، باورهای خودکارآمدی شدت وضعف دارد. افرادی که اعتقاد بالای به خودکارآمدی خود دارند در برابر مشکلات و موانع کارآمدی خودشان را حفظ می کنند در نتیجه باورهای قوی تر باعث احساس قوی تر خودکارآمدی شخص، پشتکار بیشتر و بالا رفتن احتمال انجام موفقیت آمیز فعالیت انتخاب شده می شود( بندورا، 2006).

مراحل خودکارآمدی در گستره زندگی

دوره های متفاوت زندگی اقتضائات گوناگونی را برای کارکرد موفق و شایستگی ایجاب می نماید. تغییرات هنجاری متناسب با رشد، شایستگی های متفاوتی را می طلبد. در هر دوره ای از زندگی، افراد اساسا از نطر چگونگی کارآمدی در ادامه زندگی متفاوت هستند.

کودکی :

احساس کارایی به تدریج رشد می کند کودکان زمانی که یاد می گیرند اعمالشان اثراتی بر محیط اجتماعی و فیزیکی خود دارند، احساس خودکارآمدی را آغاز می کنند، و آن ها از پیامد توانایی های خود؛ مهارت اجتماعی و شایستگی کلامی آگاه می شوند و از این توانایی ها برای تاثیر گذاشتن بر محیط، عمدتا از طریق تاثیراتشان بر والدین، عمل می کنند. والدین به صورت ایده ال، به فعالیت ها و تلاش های فرزندان در حال رشد برای ارتباط برقرار کردن پاسخ می دهند و محیط فیزیکی غنی را فراهم می آورد که اجازه رشد و اکتشاف را به کودک می دهند. رفتارهای والدین باعث احساس کارایی زیاد در کودکان می شود که در مورد پسرها و دخترها متفاوت می باشد( شولتز[10]، 1390).

[1] Valtarz
[2] Boud
[3] gcntic perspective
[4]subjective judgments
[5] capabilitics
[6] self- enhancing
[7] self- deabilitating
[8] Slavin
[9] Yang
[10] Schultz
دسته بندی: پیشینه تحقیق » نمونه پیشینه تحقیق

تعداد مشاهده: 1557 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:24 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش مذهبی 29 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی گارانتی بازگشت وجه دارد. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی فرمت: doc تعداد صفحات: 29

قیمت : 36,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی 53 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش هیجانی خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی گارانتی بازگشت وجه دارد. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش هیجانی فرمت: word تعداد صفحه: 53

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پرخاشگری خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی گارانتی بازگشت وجه دارد. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پرخاشگری فرمت : Word تعداد صفحات: 46

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی 17 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت. گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت: doc تعداد صفحات: 17 بخشی از متن: خودکارآمدی به درجه ای از احساس تسلط فرد در مورد توانایی هایی

قیمت : 20,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی 34 صفحه

بانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی گارانتی بازگشت وجه دارد. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی فرمت: doc تعداد صفحات: 34

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی 17 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کمال گرایی خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت. گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات : 17

قیمت : 25,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر در موفقیت مدیران آموزشی 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عوامل موثر در موفقیت مدیران آموزشی منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنتعوامل موثر در موفقیت مدیران آموزشی عوامل موثر در موفقیت مدیران مدیریت مدیران موفق عوامل موثر در موفقیت روش CSF عوامل کلیدی

قیمت : 30,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری آموزشی 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی رهبری آموزشی مدیریت آموزشی سبک بوروکراتیک دموکراتیک دیپلماتیک پیشینه منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد.

قیمت : 30,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوهای ارتباطی خانواده 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره الگوهای ارتباطی خانواده خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت دارای پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات : 27

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های هویت 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره سبک های هویت خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات : 30

قیمت : 35,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله با استرس 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره راهبردهای مقابله با استرس خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات : 30

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره انعطاف پذیری کنشی 29 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره انعطاف پذیری کنشی دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای پیشینه داخلی و خارجی دارای رفرنس دهی استاندارد فرمت : DOC تعداد صفحات : 29

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره سرطان 26 صفحه

مبانی نظری پیشینه تحقیق سرطان انواع سرطان های سرطان های شایع در ایران مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره سرطان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرطان دارای 26 صفحه قابل ویرایش با فرمت word دارای منابع کامل دارای رفرنس دهی استاندارد دارای پیشینه داخلی و خارجی و فصل دوم پایان نامه گارانتی بازگشت وجه

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان شناختی رفتاری‌ 25 صفحه

درمان شناختی درمان شناختی رفتاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق cbt ادبیات پیشین پیشینه تحقیق درمان شناختی رفتاری مبانی نظری درمان شناختی رفتاری‌ تعریف درمان شناختی رفتاری‌ تاریخچه درمان دارای منابع کامل دارای رفرنس دهی استاندارد دارای گارانتی بازگشت وجه در 25 صفحه قابل ویرایش با فرمت word فصل دوم پژوهش

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع تیپ شخصیتی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی مبانی نظری پیشینه تحقیق تیپ شخصیت تیپ شخصیتی مبانی نظری تیپ شخصیت تعریف تیپ شخصیت تاریخچه تیپ شخصیت دارای 39 صفحه قابل ویرایش با فرمت word دارای منابع کامل دارای رفرنس دهی استاندارد پیشینه داخلی و خارجی و گارانتی بازگشت وجه فصل دوم پژوهش

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره شخصیت 35 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره شخصیت 35 صفحه قابل ویرایش با فرمت word پیشینه تحقیق درباره شخصیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره شخصیت شخصیت پیشینه تحقیق شخصیت مبانی نظری شخصیت تعریف شخصیت تاریخچه شخصیت

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی منابع: فارسی و انگلیسی دارد تعداد صفحه: 47 صفحه نوع فایل: word پژوهش های داخلی و خارجی: دارد رفرنسدهی و منبع نویسی استاندارد APA پیشینه داخلی و خارجی دارد.

قیمت : 40,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی عمومی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی عمومی فرمت: WORD تعداد صفحات: 27 رفرنس دهی استاندارد منبع نویسی استاندارد APA دارای پیشینه تحقیق جدید (1395 - 1402) دارای منابع فارسی و انگلیسی

قیمت : 80,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

شرح فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره افسردگی پس از زایمان خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات :34

قیمت : 60,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

شرح فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات :18

قیمت : 60,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل