بازاریابی اجتماعی و نقش ان در توسعه اقتصادی مناطق زعفران کاری
دسته بندي :
انسانی »
اقتصاد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..PPT) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..PPT) :
بازاریابی اجتماعیو نقش آن در توسعه اقتصادیمناطق زعفرانکاری
به نام خدا
مقدمه :
بازاریابی اجتماعی عبارت است از برنامه ریزی و اجرای برنامه طراحی شده به منظور ایجاد تغییرات اجتماعی با استفاده از مفاهیم بازاریابی تجاری
بعضی از این مفاهیم عبارتند از :
ایجاد تغییر رفتار داوطلبانه
هدف قرار دادن مخاطبین خاص
تمرکز بر رفاه شخصی و اجتماعی
دستیابی به تعداد مخاطبین بیشتر
هدف نهایی:
هدف نهایی این مقاله بازاریابی اجتماعی تاثیر گذاری بر عمل مخاطبین هدف می باشد.
تغییر رفتار داوطلبانه زمانی در مخاطبین هدف روی می دهد که مخاطبین باور داشته باشند مزایايی که آنها دریافت خواهند کرد بیشتر از هزینه ای است که متحمل خواهند شد.به همین منظور به این مهم می پردازیم که نخست بازاریابی چیست؟ و بعد مفاهیم بازاریابی را باز می کنیم.
بسیاری از کلمات و جملات در عین ساده بودن و ساده به نظر رسیدن بسیار پر محتوا هستند که کمتر به آن توجه می شود. مانند مدیریت ، مدیریت بازاریابی و بازاریابی علمی که از گذشتههای دور سکاندار موفقیت توسعه اقتصادی کشورها و جوامعی بوده است که به محتوای آن توجه اساسی نموده اند و آن را سر لوحه فعالیت های خود در امر تولید و صادرات و توسعه اقتصادی قرار داده اند و با تکیه بر این علوم بر سایر مشکلات اقتصادی خود یک به یک فائق آمده اند .
بازاریابی
نیاز
خواسته
تقاضا
کالا
مبادله
معامله
بازار
اکنون باید ما نیز به این مقوله خوب بنگریم چرا که رفتار و تعاملات کنش گران بازار می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در شکل گیری زیر بناهای کلان اقتصادی جامعه ایفا کند بطور کلی مفاهیم مرتبط با بازار با دقت و وسواس بسیار امروزه باید دنبال شود . با این هدف:
(1)نخست به تعریفی از بازاریابی می پردازیم تا به مفاهیم بازاریابی بیشتر پی ببریم.
بازاریابی یک فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن افراد و گروه ها، نیاز ها و خواسته های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کالاهای مفید و باارزش با دیگران تامین می کنند. بنابراین بازاریابی با تامین خواسته و نیازهای بشر آغاز می شود .اما یکی از جدیدترین فلسفه های بازاریابی مفهوم بازاریابی اجتماعی است زیرا در سال های اخیر مفهوم بازاریابی و کاربرد فلسفه های آن در عصر حاضر مورد تردید قرار گرفته است.