دانلود مقاله در مورد طرح كسب و كار تعاونیهای دانشجو
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
15
بهنام خدا
کاربرگ بررسي طرح اشتغالزايي تعاونيهاي دانشجويي و دانشآموختگي
عنوان طرح:
نام شرکت تعاونی:
نام مدیر عامل:
معاونت پژوهشي دانشگاه
مديريت فناوري
1
تعاونيهاي دانشجويي و دانشآموختگان دانشگاه جامع علميکاربردي
الف: مشخصات شرکت تعاونی:
نام شرکت تعاونی:
موضوع فعالیت:
شماره ثبت:
تاریخ ثبت:
شماره ثبت:
نشاني محل فعاليت شرکت تعاوني:
ب: مشخصات مديرعامل(نماينده شرکت تعاوني):
1. نام:
2. نام خانوادگي:
3. نام پدر:
4. شماره شناسنامه:
5. تاريخ و محل تولد:
6-كد ملي:
7-شماره تلفن:
کد شهرستان
8-شماره همراه:
9-آدرس الکترونيک
ج: مشخصات اعضای شرکت تعاونی:
ردیف
نام و نام خانوادگی
رشته
مقطع
استان
نام مرکز
نسبت با مدیر عامل
سال اخذ مدرک
1
2
3
4
5
6
7
طرح کسب و کار
(Business plan)
عنوان طرح:
2
1- بخش معرفي
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
فهرست مطالب طرح
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
2- خلاصه مديريتي
در خلاصه مديريتي مواردي از قبيل توصيف زمينه کسب وکار و اصل موضوع، فرصت و استراتژي، بازار هدف، مزيتهاي رقابتي و سوددهي بايد بهصورت خلاصه بيان شود.
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3- چشمانداز
در اين قسمت بايد تصوير روشن و شفافي از آينده كسب و كار تبيين شود و بدين منظور بايد ماهيت، ضرورت، چگونگي انجام كار، افراد مشاركتكننده در طرح و پتانسيلهاي مكاني و زماني طرح با گرايش به آينده مشخصشده بهطوري كه در چند سال آينده مشخص شود، كه طرح در چه جايگاه و موقعيتي قرار ميگيرد.
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
پيشنويس شرح چشمانداز
3
رشد/ تبديل ]اسم شركت[ ................................................................... به يك ]نوع فعاليت[ ................................................ موفق منطقهاي، ملي، بينالمللي كه در مدت]....... [ سال، به ]مشتريان[ ..............................................................، ]محصولات و خدمات[ ……………………….. ارايه كند.
......................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
4- ماموريت
در اين بخش چرايي كسب و كار بايد مشخص شود و بايد بيان نمايد كه كسب و كار چه تعهداتي در قبال ذينفعان آن دارد.
تعهدات شما به مشتريان چه خواهد بود؟
......................................................................................................................................................................
اين كسب و كار براي سرمايهگذاري چه مزيتي خواهد داشت؟
......................................................................................................................................................................
ساير ذينفعان از قبيل افراد حقيقي و حقوقي را مشخص كرده و منافع آنها را نيز بيان كنيد؟
......................................................................................................................................................................
پيشنويس شرح مأموريت
مأموريت ]نام شركت[ ............................................ فراهم ساختن / ارايهي ]محصول و خدمات[ .......................................................... براي مشتريان است. اين ]محصول و خدمات[ ................................................ ................ و استفاده از آن {چه امتيازي}……………………………………………………………….
......................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
براي مشتريان دارد؟ من متعهد شدهام اين كار را براي ]هدف (اهداف) محوري[............................................................... كه پيشبرد اين ايده را دنبال.ميكند انجام دهم.
5- اهداف
در اين قسمت اهداف طرح كه ميتواند با دستيابي به آن اهداف به چشمانداز مورد نظر دست پيدا كند بايد مشخص شود. بهطور مثال در اين قسمت بايد اهداف زير بهصورت دقيق، شفاف و قابل اندازهگيري مشخص شود.
هدف بازاريابي: ( مشخص شود كه قرار است اين كسب و كار در 10 سال آينده چه سهم از بازار را از آن خود كند)
هدف توليد: ( مشخص شود كه قرار است اين كسب و كار در 10 سال آينده چه مقدار بايد توليد نمايد و چه خدماتي ارائه نمايد)
هدف نيروي انساني: ( مشخص شود كه قرار است اين كسب و كار در 10 سال آينده چه تعداد نيروي انساني بهكار گيرد)
هدف مالي: ( مشخص شود كه قرار است اين كسب و كار در 10 سال آينده چه مقدار سود مالي مدنظر قرار دهد)
ساير اهداف: (در صورتي كه اهداف فوق نتواند بهتنهايي چشمانداز را محقق نمايد ساير اهداف مورد نياز بايد ذكر شود)
.....................................................................................................................................................................