دانلود مقاله در مورد عفاف 36 ص

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏بسمه تعالی
‏در آن هنگام که خداوند بر حضرت آدم احسان کرد و باغ زندگي او را به وجود «حوا» معنا بخشيد، غم تنهايي را از او زايل ساخت. از آن زمان به بعد که عالم را بقايي و آدم را اميدي به حرکت آورد، خيمه زندگي بشر بپا شد. در حالي که نيمي از آن را «زن‏» استوار کرده بود، موجودي که بدون او، براي نظام آفرينش، آغاز و انجامي تصور نمي‏شود.
‏بر همين اساس، در آيين حيات‏بخش اسلام براي «زن‏» شخصيتي فوق‏العاده و منزلتي والا مقرر شده است و از او به عنوان موجودي ياد شده که بايد مورد تکريم و مشمول مهر و محبت کافي قرار گيرد. به گونه‏اي که در قرآن کريم سوره‏اي است‏ ‏‏به نام «نساء» و مشتمل بر 176 آيه. علاوه بر اين در اسلام براي تمامي جوانب زندگي فردي و اجتماعي، خانوادگي و زناشويي و حقوق زن، قوانين عادلانه‏اي وضع شده است. و از زنان شايسته آن چنان ياد مي‏کند که گويي هيچ فرشته‏اي نمي‏تواند به مقام او نايل آيد. در ميان قوانين آسماني که خداي متعال، با توجه به نياز زن به امنيت و آرامش، بر او مقرر کرده است، حکم «حجاب‏» است. ‏حجاب قانوني است که نه براي محدود کردن استعدادهاي زنان، بلکه براي محدود کردن خطرهايي است که استعدادها و موجوديت زن را تهديد مي‏کند‏. ديدگاه اسلام به اجتماع و مسائل آن، کاملا حکيمانه است. اسلام مي‏خواهد جامعه‏اي آن چنان پاک بسازد که در آن اثري از فساد و انحراف وجود نداشته باشد. از جمله عوامل اساسي که پاکيزگي اجتماع و سلامت اخلاقي را ضمانت مي‏کند، حکم حجاب است. با وجود حجاب، زنان از بي عفتي و عشوه‏گري و انحراف باز داشته مي‏شوند و ‏این امر ‏موجب صيانت‏خانواده و جلوگيري از به هم پاشيدگي آن مي‏گردد. «حجاب‏» ايمني بخشنده و نگهبان جامعه است و هرگز هيچ جامعه‏اي نمي‏تواند از پاکي و امنيت اجتماعي برخوردار باشد، مگر وقتي که زنانشان نخواهند بي‏بند و بار و برهنه باشند; زيرا «بي‏حجابي‏» همچون «وبا» يي است که در صورت گسترش آن در ميان توده مردم، بسيار زود همه را آلوده و بيمار مي‏کند. اسلام با دورانديشي کامل، پيروان خود را به حجاب و ‏ترک خودنمايي‏ امر مي‏کند تا پيش از وقوع حوادث خانمان برانداز و شيوع فساد، ريشه‏هاي آن خشک گردد و امکان رشد فساد اجتماعي بوجود نيايد.
‏عفاف
‏«عفاف» به معنای پارسایی و پاک دامنی و خودداری از کارهای حرام و زشت است و «عفت»، حالتی نفسانی است که بر شهوت غلبه کند. در عرب نیز به گُلی که در برگ هایش پوشیده شده باشد، «مُعفَّف» می گویند.
‏عفاف، بنیادی ترین عامل ایجاد امنیت اجتماعی است. بی پروایی در نگاه، بی توجهی در نوع پوشش و پرده دری در روابط جنسی، امنیت اجتماعی را به خطر می اندازد و تجاوزهای جنسی که بی شرمانه ترین نوع تجاوز به حقوق مردم است، رواج می یابد. بر این اساس عفت مداری از اصولی ترین پایه های حراست امنیت جامعه است.
‏«غیرتمندی، انسان را از فساد می رهاند. انسان غیور، نه بر خود آلودگی را می پذیرد و نه بی عفتی دیگران را برمی تابد. غیرت اجتماعی، به این معناست که مردان موظفند در برابر هرزگی ها و مرزشکنی ها بایستند و به حرمت شکنی ها نزدیک نشوند. تنها در چنین اجتماعی است که می توان به سلامت شخصیت زن و حرمت ناموس او امیدوار بود. عفاف بر همه بخش های جامعه اثرگذار است. و تنها زنان را در برنمی گیرد، بلکه مردان نیز موظف به رعایت محدودیت های اخلاقی هستند. وجود فضای سالم برای رشد مادی و معنوی، حق جامعه است. در جوامعی که مردم به راه های انحرافی کشیده می شوند، حفظ هویت اسلامی و حدود شرعی دشوارتر می شود و ‏مسلمانی که از ایمان و اراده ای استوار برخوردار نباشد، هم رنگی با جماعت را می پذیرد و چون با ساختار درونی جامعه بیگانه است، دچار بی هویتی می گردد‏». بر این اساس، وقتی بنیادهای عفاف فرو ریخت، ارزش های اخلاقی نیز از زندگی انسان رخت برمی بندد.
‏عفاف، روح پوشش است که سلامت روانی و جاذبه جسمانی را تضمین می کند. بانوی مسلمان، نماد عفت و حیا در‏ جامعه است و پوشش زن، نگهبانی در ‏ نگاه های آلوده و پاسدار حرمت اوست. ‏زیبایی صورت و سیرت از الطافی است که خداوند به رسم امانت در اختیار انسان قرار داده است و شکرانه نعمت زیبایی نیز حفظ عفت است
3
‏. ‏چنانچه علی علیه السلام می فرماید: «زَکاةُ الْجَمال العِفافُ؛ پاکیزگی زیبایی در عفت ورزی است.‏»‏ این زیبایی به ویژه برای زنان سرمایه است و طبیعت هر سرمایه ای آن است که از یک سو سودمند و از سوی دیگر، فسادانگیز است که در حقیقت لطافت و زیبایی و جوانی با عفت پیشگی پاس داشته می شود. گفتنی است بی قید بودن در امور جنسی موجب پیری زودرس و گاه ناتوانی زودهنگام جنسی می شود و عفت پیشگی، جمال و جوانی را پایدارتر ‏ ‏می سازد.
‏روح عفاف، کنترل کننده رفتار و متانت است که با حیا زیباتر می شود. خداوند در قرآن، دختران شعیب را نمادی از عفاف معرفی ‏ ‏می کند و عفت ورزی آنان را با واژه «تَمْشی عَلَی اسْتِحیاءٍ» بیان می دارد و نجابت آنان به دلیل نوع راه رفتنشان را در حضور حضرت موسی تحسین می کند. دختر شعیب در بازگشت به پدر گفت: پدر، او را به خدمت گیر که او خدمت گزاری نیرومند و امانت دار است. حضرت شعیب علیه السلام گفت: نیروی وی را به کشیدن دلوها شناختم، ولی امانت داری او را چگونه شناختی؟ دختر گفت: موسی در بازگشت گفت راه را به من نشان بده و خودت از پشت سر بیا؛ زیرا ما دودمان یعقوب به پشت زنان نظر نمی افکنیم. بدین گونه او به خاطر پرواپیشگی، به امانت داری شناخته شد.
‏بدحجابی

‏بدحجابی، پرتگاهی بین حجاب و بی حجابی!
‏اینکه چرا عده ای از زنان و دختران جوان ایرانی، بدون توجه به شخصیت و هویت و ارزش زن، برای ابراز وجود و ارائه خود به جامعه، شیوه آرایش غلیظی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی خاص فواحش می باشد را انتخاب می کنند، و با پوشش های اغواکننده درجامعه حضور می یابند، نکته ای است که ریشه یابی نشده، و دلایل آن مورد توجه قرار نگرفته است.
‏دختران و زنان بدحجاب ایرانی، بدون توجه به معنا و مفهوم آزادی، از میان تمام تصاویر آزادی، تنها یک تصویر کوچک آن را انتخاب کرده اند؛ ‏آزادی برهنگی‏ و حق انتخاب پوشش و لباس و آرایش.
‏و اما تصویر دوم این آزادی را نیز می بایست در نظر گرفت، آزادی مردان و پسران جوانی که می خواهند برای لذت جویی، از این عروسکهای نمایشی، هر گونه که خواستند استفاده کنند .
‏بی حیایی و هرزگی، خاص دختران خیابانی است، و با بدحج‏ابی تفاوت بسیاری دارد، در جامعه ای که بنا بدلایلی‏ سن ازدواج و طلاق افزایش چشمگیری دارد و راهی برای ارضاء طبیعی و قانونی و اخلاقی جوانان نیست، بدحجابی به بی حیایی، بی حیایی به برهنگی، و برهنگی، به هرزه گی و لذت جویی و عشرت طلبی ختم می شود، و در این میان بازنده بزرگ؛ دختران و زنان نا آگاه و بی دفاعی هستند، که بسیار زود زیبایی و سلامت و طراوت و زندگی و هستی خود را خیلی ارزان و راحت، و یخاطر هیچ از دست می دهند.
‏بدحجابی اینک یک فرهنگ است، فرهنگی که قسمتی از حجاب را کنار گذاشته و بصورت نیمه پنهان و با جذابیتی خاص وارد جامعه و بازار شده است.
‏بخشی از نامه چارلی چاپلین به دخترش :
‏شاید روزی چهره ی شاهزاده ایی ترا گول زد در آنروز تو بند بازی ناشی خواهی بود ‏و بند بازان ناشی همیشه سقوط می کنند. ‏دل به زر و زیور مبند. ‏زیرا بزرگترین الماس دنیا آفتاب است که خوشبختانه این آفتاب بر گردن همه می درخشد. ‏اما اگر روزی دل به آفتاب چهره مردی دادی پاکدل باش و با او یکدل باش. ‏به مادرت گفته ام در اینباره نامه ای برایت بنویسد. ‏او عشق را بهتر از من میشناسد. ‏او برای تعریف یکدلی شایسته تر از من است. ‏هیچ کس دیگری در این جهان شایسته آن نیست که دختری ‏حتی ‏ناخن پایش را هم به خاطر او عریان کند. ‏برهنگی بیماری عصر ماست. اما تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست میداری؛ بد نیست اگر اندیشه تو در اینباره مال دهسال پیش باشد مال دوران پوشیدگی است نترس. ‏این دهسال ترا پیر تر نخواهد کرد.‏ .
‏ ‏در محیط های پاک اسلامی این مرد است که حق ندارد در نشست و برخاست ها از زن بیگانه بهره برداری کند. این مرد است که همواره حرص می ورزد که زن را وسیله چشم چرانی و کامجوئی و لذت طلبی خود قرار دهد. هیچگاه مرد به میل خود مایل نبوده است حائل و مانعی میان او و زن وجود داشته باشد و هر وقت که این حائل از میان رفته آنکه برنده بوده مرد بوده است و آنکه باخته و وسیله شده زن.
3
‏امروز که مردان موفق شده اند با نامهای جذاب و فریبندۀ آزادی و تساوی این حائل را از میان ببرند زن را در خدمت کثیف‏ ‏ترین اهداف خود گرفته اند‏. بردگی زن امروزه بیش از هر دورۀ دیگری به چشم می خورد؛ که زن برای تأمین منافع مادی یک مرد در یک مؤسسه تجاری خود را صد نوع برای جلب مشتری مرد می آراید و بصورت ‏"مانکن"‏ در می آید و شرف خود را در ازاء چندرغاز حقوق می فروشد.
‏اینگونه نشست و برخاست ها جز بهره کشی مرد و بهره دهی زن چه مفهوم دیگری می تواند داشته باشد؟
‏به گفته کارشناسان زنان و دختران باید خود را بپوشانند تا مردان جامعه دچار 140 هیجان غیر اخلاقی نشوند‏. ‏حجاب برای این در قرآن آمده است که زن مورد آزار و اذیت قرار نگیرد و با حیثیت انسانی با جامعه در تعامل باشد، نه با جذابیت ظاهری‏.‏ ‏اگر جامعه بخواهد بر مبنای فطرت رشد کند بدون شک خواهید دید یکی از مترقی ترین قوانین فرضیه حجاب است.
‏زن و مردی که از صبح تا شب، همه جور ارتباطات عاطفی با همه دارند، شب نیازی به هم ندارند. امروز دختر شیعی ما زیبایـﻰهایش ‏را ‏در جامعه نمایان می کند و فکر مـﻰکند که به عالم فخر مـﻰفروشد، درحالـﻰکه به خانوادﻩی پنج سال بعد خودش خیانت مـﻰکند. یعنی بذری را که پاشیده دختران دیگر یاد گرفتـﻪاند، و پنج سال بعد همین دختران در معرض دید شوهر خودش قرار مـﻰگیرند. حالا نوبت دختران جوان دیگری است که مهر مردش را به خود جلب کنند. شوهر بیرون از خانه سیر مـﻰشود و شب هیچ عاطفـﻪای نسبت به این زن ندارد. تازه به ایـﻦجا که مـﻰرسد، زمان دعای توسل و اماﻡزادﻩها مـﻰشود، یا ایـﻦکه دنبال چیزی مـﻰگردد که به خورد شوهرش بدهد تا مهرش در دل او بیافتد.
‏در جزوات و دستورالعمـﻞهای CIA‏، ‏پنتاگون‏، MI6‏ و سیستـﻢهای جاسوسی خارجی غرب و دشمنان ما چنین آمده است:‏ ‏"‏باید مملکـﺖهای اسلامی را به اختلاط دختر و پسر و ایجاد روابط و پلورالیسم و لیبرالیسم جنسی تشویق و ترغیب کنیم تا جواﻥها با دین و ارزﺵها و مکتب خود بیگانه باشند و به ما کاری نداشته باشند‏." چون دین شیعه خیلی خطرناک است، دغدغـﻪهای جوان شیعه را از ایـنکه ‏چـرا در جهان ظلم حاکم است‏، به این سمت ببرید که ‏چـرا نمـﻰتوانم با فلان دختر ارتباط برقرار کنم!‏ تا دائم فکر و ذهن او مشغول این مطلب باشد. این جوان دیگر برای ما خطری ندارد، بگذارید در دانـشگاههای آﻥها اولین پرسش این ب‏اشد که حدود روابط دختر و پسر چـ‏قدر است!
‏ابا عبدالله علیه السلام فرمودند : "زندگی نیست، مگر عقیده و جهاد"
‏"زن غربی گمان کرد با ارائه دادن زیبایـﻰها و عریان کردن و آرایش کردن خود، مـﻰتواند قلب مرد غربی را جذب کند، درحالـﻰکه قلـﺐاش را جذب نکرده است، حواسش را جذب کرده است.‏" این جمله، ماحصل یک عمر تلاش و تحقیق رواﻥشناسان غربی و تجربیات و آزمون و خطاهای بسیار بوده است.
‏در دبیرستاﻥها و دانـشگاﻩها، جوهایی ایجاد مـﻰکنند تا کسانی که مقید هستند، مسخره شوند. دختر چادری، پسر محجوب و چشـﻢپاک را مسخره مـﻰکنند. خیلی عجیب است که در یک مملکت شیعه، پسر و دختری که مـﻰگویند اماﻡام علی (علیه السلام) ‏است و مادرم فاطمـﻪی زهراء (سلام الله علیها)، و بعد افتخارش تعداد ارتباطاﺕاش با نامحرم باشد. فکر کنید، ببینید این دو مطلب چگونه در یک فکر و عقل جمع مـﻰشود!
‏بهتر است مقداری ‏از روزمرگی ها فاصله بگیریم و‏ ‏نسبت به افکار و رفتارمان حساس تر باشیم ...
‏گناهانی که تبدیل به عادت شده اند و قبه و زشتی آنها ریخته شده است اما همچنان گناه هستند و نافرمانی از حق تعالی‏.‏ اکثر ماها‏ ‏سرمان را مانند کبک داخل برف کرده ایم و نمی خواهیم حقایق را بپذیریم.
4
‏گاهی مشاهده می‎‏کنیم که بسیاری از زنان محجبه در پوشش خود از رنگ‎‏های شاد و زیبا و تحریک برانگیز استفاده می‎‏کنند که به اندامشان زیبایی خاصی می‎‏بخشد و در عین پوشیده بودن بدن زن، زیبایی‎‏اش آشکار است، گویی که اصلاً لباس نپوشیده است؛ و این دور از روح حجاب است.
‏بسیاری از افراد ادعای عفاف کرده و با تعابیری، مثل «من قلب پاک دارم، خدا با قلب‌ها کار دارد»، خود را سرگرم می‌کنند؛ چنین انسان‎‏هایی باید در قاموس اندیشه‌ی خود این نکته‌ی اساسی را بنگارند که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن میوه‌ی ناپاکِ بی‌حجابی نخواهد شد.
‏وَ الْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذِی خَبُثَ لا یَخْرُجُ إِلاَّ نَکِداًً؛[16] زمین پاک نیکو گیاهش به اذان خدا نیکو برآید و زمین خشن ناپاک بیرون نیاورد، جز گیاه اندک و کم ثمر.
‏چند علت بدحجابی
‏ ‏
‏۱‏ـ اظهار غنای مالی: ‏ ریشه خودنمایی برخی زنان تفاخر و خودنمایی‌های مالی است‏. دوست دارند دیگران شاهد برخورداری‌های مالی‌ آنها باشند و تفاوتی نخواهد بود كه بیننده زن باشد یا مرد‏. به همین منظور النگوهای خود را به نمایش می‌گذارند و حلقه یا گلوبند گران‌قیمت خود را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند و لباس‌های فاخر به تن می‌كنند. آنها ارزش خود را به طلا و جواهرات می‌دانند و این به معنای آن است كه ارزش الهی و انسانی خود را در حد طلای دنیا پایین آورده‌اند و برخی خود را در طلا خلاصه كرده‌اند.
‏چنین زنانی باید اندیشه كنند كه این‌گونه فخر كردن‌های مالی همراه با جاذبه‌های زنانه، تمایلات نامحرمان را برمی‌انگیزد و چه بسا موجودیت مالی آنها را طعمه دیگران سازد. بینش چنین زنانی بسیار سطحی و ظاهر بینانه است. ‏اگر آگاه شوند كه انسان خلیفه خداست و می‌تواند ارزشی برتر از ملایك داشته باشد، روحیه و عملكرد آنها عوض می‌شود و دیگر حاضر نخواهند بود برای یك لحظه خود و دارایی خویش را وسیله معصیت خود و غفلت مردان جامعه كنند‏ .
‏ ‏۲‏-‏خانواده : خانواده‌هایی كه از تعالیم دینی فاصله می‌گیرند به یك فرهنگ برزخی بین اسلام و خواسته‌های نفسانی خود می‌رسند. بسیاری از عقاید آنها رنگ مذهبی و دینی ندارد‏. ‏اینان همان كسانی هستند كه دین را لقلقه زبان ساخته و با كمترین سختی یا تضاد با تمایلاتشان به‌راحتی از دین خدا چشم‌پوشی می‌كنند.‏
‏یكی از مسایل مهم اجتماعی كه از ابعاد معنوی مبارزه با نفس برخوردار است پوشش دینی است كه در خانواده‌های شبه مذهبی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و فرزندا‏ن آنها نیز به فرهنگی‏ كه از رهاوردهای تربیتی والدین است خو می‌گیرند و در نتیجه زاد و ولد آنها نیز نسخه‌های تكراری آنها خواهد بود. یعنی آنها نیز فرهنگ بی‌اعتنایی به احكام دینی را دنبال می‌كنند. بخشی از بدحجابی‌های جامعه منسوب به این خانواده‌ها و والدین شبه مذهبی است كه از غیرت دینی تهی مانده‌اند. خوشا به حال دختری كه از مادری عفیف و پوشیده برخوردار است كه روحیه چنین مادری بهترین زمینه حجاب او خواهد بود.
‏3ـ ملامت دیگران ‏: یكی از ریشه‌های بدحجابی و خودنمایی دختران و زنان ملامت اعضای خانواده، فامیل و دوستان است. چه بانوانی كه به خاطر سلامت نفسی كه دارند، می‌خواهند از حجاب دینی كامل برخوردار باشند اما راهزنان راه خدا به آنها شبیخون می‌زنند و زبان به ملامت می‌گشایند. ‏گاهی ملامت‌ها از سوی مردان‏ صورت می‌گیرد. ریشه اصلی ملامت اكثر این افراد هواهای نفسانی آنهاست. زیرا با بی‌حجابی و خودنمایی زنان و دختران بهتر می‌توانند به لذت‌های‏ ‏ خود دست یابند.‏
‏يک زن هر قدر شان بالاتري داشته باشد ،بهتر حجاب خود را رعايت مي کند

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 3838 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:72 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


دانلود مقاله درمورد واقعه غدیر word

دانلود مقاله درمورد واقعه غدیر word - ‏امام در روز, پنج ساعت از آفتاب بالا آمده, به منبر بر آمد در آغاز, خداي را ستايش كرد, آنگونه كه چونان ستاي...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله درمورد جوان و پیامبر word

دانلود مقاله درمورد جوان و پیامبر word - ‏عنوان ‏جوان از منظر پیامبر ‏استاد محترم ‏دکتر فروغی راد ‏تهیه کننده ‏مریم دستان ‏آذر 85...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله درمورد اعجاز قرآن word

دانلود مقاله درمورد اعجاز قرآن word - 1 ‏اعجاز قرآن ‏صحبت ما درباره اعجاز قرآن از نظر معارف الهى يعنى از نظر مسائل مربوط به خدا بود . عرض كرديم...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد مشتق

دانلود مقاله در مورد مشتق - ‏ ‏1- مقاديري از X‏ را كه تابع h‏ به ازاي آنها پيوسته است را بيابيد ؟ Y‏ يك تابع چندجمله اي است وبه ازاي هرعددحقيقي...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد مبانی جهت یابی و نقشه خوانی 19 ص

دانلود مقاله در مورد مبانی جهت یابی و نقشه خوانی 19 ص - ‏مقدمه: ‏آ‏ی‏ا‏ تا به حال در جا‏یی‏ گمشده ا‏ی‏د؟‏ و در ‏ی‏ک‏ شهر جد‏ی‏د‏ و ‏ی‏ا‏ در مس‏ی...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد ماشین های ابزار

دانلود مقاله در مورد ماشین های ابزار - ‏ماشين هاي ابزار ‏ماش‏ي‏ن‌ابزار‏ نام‏ي‏ کل‏ي‏ است برا‏ي‏ اشاره به دستگاه‌ها‏ي‏ و‏ي‏ژه کارها‏ي‏ مختلف صنعت...

قیمت : 25,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد كاروزي مرکز تحقيقات کشاورزي ومنابع طبيعي استان گلستان 120 ص

دانلود مقاله در مورد كاروزي مرکز تحقيقات کشاورزي ومنابع طبيعي استان گلستان 120 ص - ‏مقدمه: ‏کارآموزي دو واحد دانشگاهي براي دانشجويان رشته کشا...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد كارآفريني ريخته گري

دانلود مقاله در مورد كارآفريني ريخته گري - ‏0 ‏دانشگاه آزاد اسلامي واحد خمين ‏موضوع: ‏احداث كارخانه ريخته گري ‏مربوط به ‏درس: ‏كارآفريني ‏فصل او...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد قالی بافی 146ص

دانلود مقاله در مورد قالی بافی 146ص - ‏2 ‏قالی بافی ‏مقدمه ذوق و خلاقيت هنري هر جامعه اي از سنن ‏ زندگي و سوابق تاريخي و محيط زيست آحاد آن قوم ...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد قالبسازی

دانلود مقاله در مورد قالبسازی - ‏1 ‏تحقيق و تدوين دانش فني كاربرد فولاد تنگستن كاربايد در قالب‌هاي فلزي   ‏در دنياي كنوني براي توانايي رقابت در ...

قیمت : رایگان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد فورچ آلياژهاي آلومينوم

دانلود مقاله در مورد فورچ آلياژهاي آلومينوم - ‏1 ‏2 ‏فورج آلياژهاي آلومينيوم ‏(بخش اول) ‏مقدمه : ‏با توجه به اينكه تا به حال مقاله‌اي در مورد ف...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد فناوري هسته اي و كاربرد نظامي

دانلود مقاله در مورد فناوري هسته اي و كاربرد نظامي - ‏فناوري هسته اي و كاربرد نظامي ‏مقدمه انرژی هسته‌ای از عمده‌ترین مباحث علوم و تکنولوژی هسته...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد عوامل موثر بر ارتقا فرایند نوآوری فناورانه در مرکز بهمن موتور 78 ص

دانلود مقاله در مورد عوامل موثر بر ارتقا فرایند نوآوری فناورانه در مرکز بهمن موتور 78 ص - ‏62 ‏ ‏بسمه تعالی ‏عنوان تحقیق: ‏عوامل موثر بر ارتقا ‏...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد عفاف 36 ص

دانلود مقاله در مورد عفاف 36 ص - 2 ‏بسمه تعالی ‏در آن هنگام که خداوند بر حضرت آدم احسان کرد و باغ زندگي او را به وجود «حوا» معنا بخشيد، غم تنهاي...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد شناخت خداوند و فلسفه وجو خدا از ديدگاه علامه طبابائي

دانلود مقاله در مورد شناخت خداوند و فلسفه وجو خدا از ديدگاه علامه طباباي - ‏1 ‏2 ‏مقدمه: ‏درد امروز بشر فقط مولود فقر صنعت و تكنولوژي نيست بلكه ...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد سيكاها ( نيروگاه آبي )

دانلود مقاله در مورد سيكاها ( نيروگاه آبي ) - ‏سيكاها (آبشارها) ‏  ‏  ‏  ‏  ‏  ‏در ‏جنوب‏ پل گرگر يا پل دروازه‏(آبشارها)‏، در سمت چپ و راست ‏رود...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد سنسور 33 ص

دانلود مقاله در مورد سنسور 33 ص - ‏28 ‏مقدمه: ‏امروز وابستگي علوم كامپيوتر، مكانيك و الكترونيك نسبت به هم زياد شده‌اند و هر مهندس و با محقق نياز...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد رياضيات مهندسي

دانلود مقاله در مورد رياضيات مهندسي - ‏رياضيات مهندسي: ‏فصل اول: ‏بررسي هاي فوريه: ‏مقدمه: تفكيك يك تابع به چند جزء مختلف و يا بسط آن به يك سري...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد رودخانه هاي ايران 49 ص

دانلود مقاله در مورد رودخانه هاي ايران 49 ص - ‏2 ‏ ‏رودخانه ها ‏مقدمه ‏نياز انسان به آب باعث شده تا اكثر تمدن هاي بشري در كنار رودخانه ها شكل ب...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود مقاله در مورد رابطه روانشناسي و دين 160 ص

دانلود مقاله در مورد رابطه روانشناسي و دين 160 ص - ‏12 ‏رابطه روان‌شناسي و دين ‏تولد روان‌شناسي دين به ابتداي قرن حاضر باز مي‌گردد . اين گستره د...

قیمت : 6,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل