دانلود مقاله در مورد لرزش گير
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
ضميمه
3
1-كاربرد
لرزش گير فرمان از انتقال ضربه و ناپايداري فرمان جلوگيري مي كند و در نتيجه خوش سواري و ايمني رانندگي را در خودرو افزايش مي دهد.گشتاوردهاي فرمان كه به صورت ضربه اي به سيستم وارد مي آيند،ميرا مي شوند و نوسان چرخشي در غريبلك فرمان كاهش مي يابد.در خودروي ديفرانسيل جلو وظيفة ديگري نيز به وظايف لرزش گير فرمان اضافه مي شود،كه عبارتست از جلوگيري از انتقال ارتعاش محرك به فرمان.
هنگام تغيير نيروي محرك و حركت در پيچ،اگر غريبلك فرمان آزاد باشد،بيش از حد نوسان مي كند و سبب افزايش ارتعاش خودرو حول محور عمودي مي شود.اگر نتوان با طراحي مناسب شاسي از بروز اين رفتار نامطلوب جلوگيري كرد و هم زمان گشتاور لازم براي چرخاندن غريبلك را كاهش داد،بايد به ناچار از لرزش گير فرمان استفاده كرد.نيروي ميرايي در لرزش گير فرمان معمولاً در كل محدودةكورس آن،به گونه اي يكنواخت توزيع و تنظيم شده است،كه در نتيجه،در اغلب خودروها فرمان پذيري به راحتي و بدون مشكل خاصي انجام مي شود.با به كارگيري لرزش گير فرمان با ميرايي وابسته به راستاي نصب و وابسته به زاوية فرمان،مي توان از اثرات نامطلوب برگشت فرمان،هنگام كاهش ضريب اصطكاك جاده جلوگيري كرد،(بخش 4 را ببينيد).لرزش گير فرمان به صورت افقي در خودرو نصب مي شود،(شكل 6-2 و 6-3 الف را دركتاب
3
سيستم تعليق چرخ و شكل 0 را ببينيد).
در سيستم فرمان شانه اي چنين متداول است كه يك طرف لرزش گير را با اتصال چشمي با پيني به دنده شانه اي و طرف ديگر آن را به پوستة جعبة فرمان متصل كنند.
در سيستم فرماني كه حركت با مكانيزم منتقل مي شود،يك سر لرزش گير را به بازوي فرمان يا بند فرمان متصل مي كنند.در محور صلب،اين نقطة اتصال،بند روابط است.
4
از آنجا كه در لرزش گير يك جدار،از لولة سيلندر(كه پيستون در آن حركت ميكند)محافظت نمي شود،درصورت آسيب رسيدن به لولة سيلندر لرزش گير در محدودة كورس پيستون،فرمان قفل مي شود.بنابراين براي حفاظت از لرزش گير در برابر پرتاب سنگ و جلوگيري از نفوذ آب،آن را داخل يك محفظة محافظ قرار مي دهند و براي محافظت ازميلة پيستون يك كلاهك گردگير نيز در نظر مي گيرند،كه بسيار مهم است.
در خودروي سواري،هنگامي از لرزش گير فرمان استفاده مي كنند كه جعبه فرمان كاملاً مكانيكي باشد.در فرمان با سيستم هيدورليكي،ميرايي دروني سيستم شيرهاي روغن و لوله هاي ارتباطي اغلب براي جلوگيري از بروز پديده هاي ياد شده كافي است.