پاورپوینت استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت شارپ برند با کیفیت و پیشگاه درخلاقیت و نوآوری

دسته بندي : بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی
تاریخچه شرکت شارپ ؛ فعالیت و محصولات این شرکت ژاپنی


شارپ ؛ بیش از یک قرن سابقه
تاریخچه شرکت شارپ ؛ فعالیت و محصولات این شرکت ژاپنی ؛ شرکت شارپ که در سال ۱۹۱۲ توسط تاکوچی هایاکاوا راه اندازی شد. می توان به عنوان بزرگترین شرکت نوآور و خلاق نام گذاری کرد .اولین محصول شرکت که مداد نوک تیز بود و توسط خود بنیان گذار خلق شده بود ، گواه بر این است که اکثر محصولات شرکت نوآوری خود شرکت هستند و تا به حال نیز همین رویه را تا حد زیادی حفظ کرده است .
به عقیده بسیاری از مردم شرکت شارپ یادآورنده مرام و معرفت تجارت خانه های باستانی در ژاپن است و کار شرکت بیشتر از هر چیزی برپایه خلاقیت ، کارهای دشوار و اخلاص بنا شده است .با وجود اینکه در ابتدای راه این شرکت ، کمپانی سنتی شناخته شده بود . به سرعت رشد کرد و وارد بازارهای جهانی شد و در بین سایر کشورها هم به عنوان برند با کیفیت معرفی گردید. به عقیده شرکت شارپ بسیاری از تولید کنندگان از او الگو می گیرند و در بسیاری موارد از روی دست شارپ کار می کنند. با این همه پیشرفت پر بی راه نیست چنین عملی انجام دهند. همراه ما « تا خرید » باشید با بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی.

شروع فعالیت شرکت با نوآوری
اولین محصول شرکت شارپ مداد نوک تیز بود و در ابتدا برای همین منظور شرکت ایجاد شده بود .

در سال 1912 « تاکوچی هایاکاوا » Tokuji Hayakawa شرکت را تحت عنوان «شارپ » Sharp تاسیس کرد. شارپ به معنای نوک تیز است و علت نام گذاری شرکت این است که شرکت برای تولید همین مداد ایجاد شد و اولین محصولش همین وسیله بود . شرکت شارپ در شهر اوساکا ، کشور ژاپن پدیدار شد. در سال های ابتدایی عمر شرکت تنها وسیله ای که تولید می شد مداد همیشه شارپ بود ، اما بعد از مدتی حوزه فعالیت شرکت شارپ گسترش یافت . در این شرکت نوآوری حرف اول را می زند و در تمامی دوره ها افراد شاهد نوآوری های بی نظیر در شرکت بوده اند.

فعالیت شرکت شارپ در سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۵۰

در سال ۱۹۱۲ در ژاپن مخترعی جوان مدادی سرب گرافیت جمع‌شدنی در میله فلزی را ساخت . این مخترع که تاکوجی هایاکاوا نام داشت ، به سایر نوآوری های دیگر نیز علاقه مند بود و مدام مشغول کار با لوازم بود تا محصولی با ویژگی جدیدی را معرفی نماید . پس از معرفی مداد نوک تیز که به «مداد همیشه شارپ » معروف بود ، در مناطق زیادی این محصول شناخته شد . و در ژاپن و ایالات متحده به عنوان اختراع برتر معرفی گردید .تقاضا برای این مداد جالب با طراحی معمولی روز به روز افزایش می یافت . تاکوجی هایاکاوا که شاهد این فروش بی نظیر اختراعش بود، در همین سال تصمیم گرفت خط تولیدش را بزرگتر کند . برای این منظور کارخانه ای بزرگتر را راه اندازی کرد. با توجه به اولین محصول شرکت راه اندازی شده توسط آقای هایاکاوا ، شرکت شارپ نام گذاری شد.
شرکت شارپ
زمین لرزه بزرگی در سال ۱۹۲۳ و ماه سپتامبر در منطقه ای که کارخانه شارپ در آن قرار داشت ، روی داد . این زمین لرزه بزرگ باعث شد که کارخانه شارپ آسیب زیادی ببیند ، تخریب شود و آتش سوزی بزرگی در شارپ روی داد. خط تولید مداد نوک تیز کاملا تعطیل شد . بازسازی این کارخانه حدود یک سال طول کشید، در سال ۱۹۲۰ رادیو ساخته شده در آمریکا به ژاپن وارد شد . در مدت تخریب کارخانه، هایاکاوا با توجه به رادیوی آمریکایی و علاقه مندی بسیار زیاد خود به تولید محصولات و نوآوری های جدید در این زمینه تحیقاتی انجام داد و با وجود اطلاعات کمی در زمینه رادیو و برق داشت . با این همه موفق شد این وسیله را تولید نماید ، که برای اولین بار در ژاپن تولید شده بود.
شرکت در زمینه تولید رادیو بسیار موفق بود و فروش بسیاری را در این زمینه داشت . به منظور پاسخگویی به نیازهای بی شمار مشتریان ، شرکت مجبور شد کارخانه جدیدی ایجاد نماید . تا خط تولید بزرگتری را در اختیار داشته باشد ، کارخانه و قسمت خدمات جدیدی توسط شارپ با عنوان ، شارپ ژاپن در سال ۱۹۲۹ برای این منظور ایجاد گردید . این شرکت نوپا به سرعت به عنوان تولید کننده پیشرو رادیو در ژاپن شناخته شد.با توجه به پیشرفت روز افزون شرکت ، در سال ۱۹۳۵ تصمیم گرفته شد که این قسمت سازماندهی جدید گردد، تا موفقیتش ادامه یابد. در زمان شروع جنگ جهانی اول ، تمامی شرکت ها با توجه به قوانین جدید صنعتی ملزم بودند کارخانه جات خود را بازسازی نمایند و در این کارخانه ها محصولات و دستگاه های نظامی تولید نمایند . شرکت شارپ نیز از این مسئله مستثنی نبود و برای این منظور هایاکاوا هم شرکت خود را بازسازی کرد . و در این زمینه گام برداشت و به تولید ابزار نظامی مشغول شد.



نحوه کارکرد شرکت از تاریخچه شرکت شارپ ؛ فعالیت و محصولات این شرکت ژاپنی
بعد از پایان یافتن جنگ در سال ۱۹۴۲ با وجود اینکه بسیاری از شرکت ها و سایر صنایع مشغول پاکسازی مناطق جنگی بودند و از صنایع سایر شرکت ها حمایت می کردند، با این وجود شرکت شارپ و موسس این شرکت ، به فکر منافع خود بود و به ادامه راه و نحوه کارکرد این شرکت در بقیه حیاتش تمرکز کرده بود و اینکه آیا در ادامه دادن به فعالیش موفق خواهد بود . آیا می تواند با وجود رکود در ژاپن موفقیت دوباره کسب نماید؟
فعالیت شرکت شارپ در سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰
با ورود به دهه ۵۰ میلادی ، شرکت نیز وارد مرحله ای دیگر در زمینه تولید محصولاتش گردید ، پس از تحقیق فراوان در زمینه تولید تلویزیون ، در سال ۱۹۵۳ موفق شد که این محصولات را تولید کرده و به بازار ژاپن و جهان عرضه کند. این تلویزیون ها رنگی بودند . شرکت با ورود محصولات جدید که برای اولین بار در ژاپن تولید می شوند . خود را به ژاپنی ها و کل جهان شناساند، این بار در سال ۱۹۶۲ اجاق مایکروویو در شارپ تولید گردید . دو سال بعد توسط شارپ ماشین حسابی تولید شد که دارای ترانزیستور بود و با قیمت تقریبا ۱۴۰۰ دلار فروخته می شد.
پیشرفت و تولید محصولات جدید در شارپ در دهه ۷۰ میلادی نیز همچنان ادامه یافت و در این مدت حدود ۱۰ ساله ،
محصولات دیگری را به سبد محصولاتش افزود و با تولید محصولاتی از قبیل ماشین لباسشویی ، یخچال ، دستگاه فتوکپی ، کامپیوتر رومیزی ، پخش استریوی قابل حمل و… در همه زمینه ها به موفقیت رسید و برای اکثر این محصولات خط تولید جداگانه راه اندازی کرد . که بعضی ها هم موفقیت بی نظیری داشتند و محصولاتشان بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گرفت . و شرکت مجبور می شد برایشان ، کارخانه ای جدید تولید نماید .
تاریخچه شرکت شارپ در محصولات
تغییرات و نوآوری ها ی شرکت و تولید محصولات جدید در دهه ۸۰ میلادی نیز ادامه پیداکرد . در این دوره در شرکت دستگاهی برای اجرای ویدئوها تولید شد که قادر بود تصاویر را به صورت سه بعدی نمایش دهد ، تلفن های بی سیم نیز در همین سال ها تولید شدند . و همچنین در این دهه در شرکت کامپیوترهایی تولید شد که قادر بودند دست نوشته های چینی را بخوانند و آن ها را به فونت کامپیوتر در آورده و نمایش دهند .
در اواخر این دهه در شرکت ال سی دی هایی تولید شد که کیفیت بسیار خوبی داشتند و شرکت شارپ در صدر بازار فناوری ال سی دی قرار گرفت . بعد از آن دوربین فیلم برداری در این شرکت تولید شد، این دوربین ها دارای نمایشگر ال سی دی ۴ اینچی بودند . رقیب اصلی این دوربین ها ، دوربین های تولید شده در شرکت سونی بودند . در دهه ۹۰ میلادی توسط شرکت ماشین لباسشویی تولید شد که در مصرف آب صرفه جویی می کرد و با محیط زیست سازگار بود. در سال ۱۹۹۷ موبایلی تولید شد که نور تاثیر چندانی بر روی وضوحیت صفحه نمایش نداشت و کاربران می توانستند با نور کم ، در روشنایی زیاد با موبایلشان کار کنند. اولین تقویت کننده یک بیتی جهان نیز در اواخر همین دهه و سال ۱۹۹۹ توسط شارپ تولید گردید .که با استفاده از این وسیله سیگنال صوتی آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شد .
فعالیت شرکت شارپ در سال ۲۰۰۰ تا امروز
دستگاه تصفیه کننده هوا با استفاده از فناوری Plasmacluster در سال 2000 در شارپ تولید گردید؛ که با داشتن یونی، ویروس ها و باکتری های موجود در هوارا از بین می برد. در محصولات شارپ به سلامت مشتریان نیز توجه شده است ، تا جایی که در سال 2004 فری را تولید کرد که با بخار فوق گرم غذاها را آماده می کرد . در این محصول غذاها با دمای 300 درجه سانتیگراد پخته می شوند و این باعث می شود روغن کمی روی غذاها بماند و غذاهای بدونه روغن نیز با کیفیت عالی پخته شوند . لامپ ال ای دی در سال 2009 در شرکت تولید شد که دارای کنترل از راه دور بودند و مصرف کننده قادر بود، نور آن را تنظیم نماید . مثلا زمانی که در زمستان می خواست نور سفید گرم داشته باشد و یا محیط با آرامش را با نور کمتر و ملایم تر را ایجاد نماید .


در سال 2010 در شرکت شارپ صفحه نمایشی تولید شد که تنها mm6.5 ضخامت داشت این نمونه در جهان بی نظیر بود. تا حدودی می توان گفت اکثر وسایلی که تولید می شوند برای راحتی بشریت است ، در سال 2012 رباتی ساخته شد که آسایش و آرامش را برای ذهن استفاده کنندگان مخصوصا افراد خانه دار به ارمغان می آورد .ربات RX-V100 با بهره بردن از هوش مصنوعی تمیزی محیط را بررسی کرده و با استفاده از فناوری تشخیص صدا با صاحب خود ارتباط برقرار می کند . این ربات قادر است در تمامی 360 درجه اطراف خود حرکت کند.

تاریخچه شرکت شارپ در اولین گوشی


SH-02E اولین گوشی با تکنولوژی صفحه نمایش IGZO است و روزلوشن فوق العاده بالاییدارد و در بهره وری انرژی در این محصول توجه بسیار شده است، تا جایی که 4.8 برابر سایر تلفن های هوشمند می توان از باتری آن استفاده کرد، همچنین بدونه نگرانی از اتمام شارژش کاربر می تواند از این محصول استفاده نماید. این محصول نیز در سال 2012 تولید گردید.صفحه نمایش IGZO را می توان مهمترین محصول شرکت شارپدانست که بسیاری از شرکت ها خواهان آن برای محصولاتشان هستند.
گوشی هوشمند Emopa-Equipped در سال 2014 تولید شد. در این مدل کاربر می تواند فرمان صوتی را به گوشی خود ارسال کند و با استفاده از صوت پیام متنی ایجاد نماید. البته این ارتباط دو طرفه است و گوشی نیز با کاربر حرف می زند . مثلا در یک روز بارانی هنگام خروج از خانه به کاربر یادآوری می کند که چترش را بردارد .گوشی با توجه به زمان و مکان خاصی که کاربر در آن قرار دارد صفحه نمایشش را تغییر می دهد.
در سال 2015 توسط شارپ و Huis Ten Bosch ربات Tuly ساخته شد تا در هتل Henn-na مورد استفاده قرار گیرد . این روبات ها مانند لامپی در تمامی اتاقها برروی میز قرار دارند و به عنوان یک مستخدم شخصی به میهمانان سرویس ارئه می دهد تا اقامت راحتی داشته باشند . نکته جالب توجه این هتل این است که ، تمامی مستخدمین و ارائه دهندگان سرویس در این هتل ربات ها هستند.
تاریخچه شرکت شارپ در حوزه فعالیت شرکت شارپ
از جمله مهمترین و باکیفیت ترین محصولات تولید شده در شرکت شارپ : لوازم خانگی ، سلول‌های خورشیدی، دورنگارها، دوربین‌های ویدیویی، تلویزیون، وسایل دیداری-‌شنیداری ، لامپ پرتو کاتدی، نمایشگر پلاسما، ال‌سی‌دی، سینمای خانگی، نشر رومیزی، چاپگر، کتابخوان الکترونیکی، دستگاه‌های مایکروویو، یخچال، باتری‌های قابل شارژ و از همه مهمتر ، انواع صفحه نمایش ها و ….البته محصولات شرکت بسیار بیشتر از این ها هستند.
تاریخچه شرکت شارپ در فعالیت شارپ در تیم های ورزشی
شرکت شارپ جزو حمایت کنندگان تیم های ورزشی بوده است . سال ۱۹۸۳ این کمپانی حامی تیم منچستر یونایتد شد و در ۲۰۰۰ این همکاری را قطع کرد. در طول این دوران بازیکنان این تیم قهرمانی هایی را با پیراهنی که آرم این شرکت روی آن نقش بسته بود ، جشن گرفتند ، که تعدادشان در کل مسابقات ۱۵ بار قهرمانی بود . سال ۲۰۱۲ مجددا کمپانی حامی دوچرخه سواری شدند ، که پس از آن تیم با نام گارمین شارپ شناخته شد.

پایان راه و فروش شارپ : تاریخچه شرکت شارپ
با وجود بدهی های شارپ ، این شرکت تصمیم گرفت سهام خود را بفروشد . در سال ۲۰۱۶ گمانه زنی های زیادی را با شرکت فاکس کان انجام داد . با وجود اینکه در ابتدا شرکت فاکس کان پیشنهاد ۲۴.۶ میلیارد دلاری را برای خرید شرکت شارپ داد . اما پس از تحقیق و مشاهده میزان بدهی شرکت این مبلغ را در ابتدا به ۵.۳ دلار کاهش داد ، سرانجام شرکت فاکس کان ، شرکت بزرگ شارپ را با مبلغ ۳.۸ میلیارد دلار خریداری کرد .
بسیاری از شرکت ها و مردم منتظرند این کمپانی بزرگ با این معامله سر پا شود و دوباره شاهد محصولات و نوآوری های این شرکت باشند . البته مهمترین چیزی که بسیاری از شرکت های بزرگ منتظرش هستند، صفحه نمایش های LGZO است.

ذهن خلاق فقیر و غنی نمی شناسد.
تاکوچی هایاکاوا در سال ۱۸۹۳ در توکیو متولد شد. هایاکاوا در خانواده ای فقیر به دنیا آمد . بزرگ کردن یک فرزند دیگر برای خانواده بسیار دشوار بود ، به همین خاطر توسط خانواده «ساتو» به فرزند خواندگی پذیرفته شد . او در دوران ابتدایی مدرسه ، متوجه این موضوع شد که توسط این خانواده به فرزند خواندگی پذیرفته شده است و خانواده اش بضاعت مالی مناسبی نداشته اند تا او را نزد خود نگه دارند. فهمیدن این موضوع برای او بسیار دشوار بود و باعث شد در درس خواندن بسیار ضعیف شود . با وجود استعداد بالایش پس از اتمام سطح دوم ، مدرسه را رها کرد .
پس از ترک تحصیل خانواده اش او را به شاگردی کارگاه سازنده زیور آلات فلزی فرستادند. او در ساخت این ابزارآلات و زیورآلات پشتکار وصف ناشدنی داشت . هدف او از کارش بالا بردن توانایی هایش بود تا بتواند به وسیله آنها به دنیای تجارت و خرید و فروش وارد شود . با توجه به پشتکار بالا و بالا بودن کیفیت کارهای ارائه شده توسط او به رئیسش ، توانست اعتماد او را جلب کند تا توجه بیشتری به او داشته باشد .


آقای تاکوچی هایاکاوا مدرسه را رها کرد و در کارگاه زیورآلات فلزی لستعدادش را شکوفا ساخت.
نوآوری و اختراعات
در مدتی که هایاکاوا در کارگاه مشغول به کار بود ، نوآوری و اختراعات زیادی تولید کرد. از جمله تولید کمربندی بود ، که بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت و سگک آن بدونه داشتن سوراخ روی کمر، کمربند را محکم می کرد . توسط رئیسش این نوآوری معرفی و عرضه شد . این محصول فروش بسیار خوبی داشت ، تقاضا در ژاپن برای این کمربند بسیار بالا بود و برای کسانی که می خواستند به سبک غربی ها لباس بپوشند ، مورد توجه فراوان قرار گرفت . نوآوری دیگر که می توان گفت زندگی آقای هایاکاوا را متحول کرد ، تولید مدادی مکانیکی توسط او بود.
مداد نوک تیز
مدادی که هیچ وقت نوکش کند نمی شد یا به قول خودشان مداد همیشه شارپ. با تولید این مداد فروش بسیار بالایی از این محصول صورت گرفت . تاکوچی هایاکاوا تصمیم گرفت کارخانه ای ایجاد کند تا این محصول را در آنجا تولید نماید . این کارخانه را شارپ نام نهاد . در طول سال های عمرش در شرکت شارپ کارهای بی نظیری انجام داد . شرکتی بزرگ پدید آورد و آن را جزو بزرگترین و برترین شرکت ها قرار داد .
او با نوآوری هایش همه را شگفت زده کرد و این باعث می شد شرکت های زیادی از روی دستش محصول تولید نمایند و با توجه به شارپ محصولاتشان را ارتقاء دهند . مدیر و بنیان گذار موفق شارپ ، تاکوچی هایاکاوا در سال ۱۹۸۱ و در سن ۸۶ سالگی با مرگ طبیعی دیده از جهان فروبست .
بررسی تاریخچه لوگوی sharp

شرکت شارپ یک شرکت بین المللی در زمینه الکترونیکی در ژاپن است که مقر اصلی آن در اوساکا قرار دارد. در این نوشتار قصد داریم در خصوص لوگوی sharp بیشتر صحبت کنیم و البته تاریخچه این لوگو را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

گام های اولیه لوگوی sharp
شرکت شارپ در سال 1912 توسط تاکوجی هایاکاوا تاسیس شده است و شارپ به معنی تیز است. اولین تولیدی از این برند مداد نوکی است! امروز شرکت شارپ در زمینه سامسونگ، ال جی، سونی و همینطور پاناسونیک به عنوان پنجمین تولیدکننده تلویزیون در جهان شناخته می شود.
اگر دقت نمایید از شرکت بزرگترین تولید کننده تجهیزات اداری در دنیا محسوب می شود. فلسفه و باور موسس این شرکت این است که سایر افراد بتوانند از آن تقلید نمایند و این گزینه برای وی یک تقلید محسوب می شود.
شارپ در بسیاری از زمینه ها توانسته بیشترین تولیدکننده سنتی الکترونیک محسوب شود. ساختمان اداری این شرکت نیز بسیار خاص و ارزشمند است.
طراحی اولیه لوگوی sharp به طور کلی با رنگ قرمز و سیاه همراه است و در کل دوره لوگوی sharp چیزی به جز این دور رنگ دیده نمی شود.
اولین لوگوی sharp به این شکل بود که حروف کلمه شارپ به صورت بزرگ در کنار هم با رنگ قرمز قرار گرفته بود و مؤسس این شرکت در تمام طول عمر خود معتقد بوده است که استفاده از المان های اضافی یک ایراد بزرگ در طراحی لوگو محسوب می شود.
در نظر داشته باشید که لوگوی شارپ با رنگ قرمز به محض ورود به دنیای الکترونیک توانست نگاه ها را معطوف خود نماید، این لوگو در زمینه انواع وسایل الکترونیکی طراحی شده بود و بسیار زیبا و خاص طراحی شده بود.
دومین سری از لوگوی sharp در سال 1925 طراحی شد که فرقی با گزینه اول نداشت اما کلمه be original در بخش زیری آن استفاده شده بود که از رنگ سیاه برای آن به کار رفته و نشان می داد شارپ همیشه بهترین است.
این طراحی یک دلیل دیگر نیز داشت که البته باور موسس این برند نیز دقیقاً همین بود. در اوایل سال 1924 شاهد یک سری کپی ها از سوی برندهای دیگر بودیم به طور یکه محصولاتی مشابه با شارپ تولید و عرضه شده بود.
این رویه سبب شد که لوگوی sharp با یک تغییر اساسی همراه باشد و مشخص شود که شارپ اصلی کدام است.

لوگوی sharp نسخه تکمیلی
لوگوی sharp در نسخه سوم خود در سال 1952 توانست یک تغییر سمبولیک ایجاد نماید، در این مدل نوشته شارپ به رنگ سفید استفاده شد و درون یک کادر قرمز رنگ قرار گرفت که به نوبه خود چیزی متفاوت از گزینه های قبلی بود.
این طراحی بسیار خاص بود و سبب می شود که کاربران بیشتر در خصوص این برند صحبت کنند. البته اینطور که مشخص بود عمر این طرح آنقدرها ادامه دار نبوده و یک طراح ژاپنی اعلام کرد که باید طرح جدیدی از لوگوی sharp ارائه شود که نیاز است مورد استفاده قرار بگیرد.
در طرح جدید لوگوی sharp در سال 1955 شاهد استفاده از فضای کوچکتر با همان ایده قبلی بودیم به طوری که نوشته شارپ کمی بزرگ تر و با رنگ سفید همراه بود در نظر داشته باشید که این طرح توانست به نوبه خود از ارزش بالایی برخوردار باشد.
در نسخه بعدی لوگوی sharp شاید یک نوشته در زیر لوگو هستیم که در خصوص کیفیت سیستم های برند شارپ صحبت می کند. در نظر داشته باشید که این لوگو توانسته بهترین گزینه برای خود محسوب شود و ایده بسیار عالی باشد.
در سال های 2000 الی 2003 لوگوی sharp با تغییر رنگ همراه بود به طوری که از رنگ آبی برای آن استفاده شده بود. البته رنگ آبی به کار رفته کاملاً تیره و متمایل به سیاه بود و یک نوار زرد رنگ نیز در بخش بالایی لوگو دیده می شود.

که به نوبه خود بسیار جالب است. در نظر داشته باشید که این لوگوی زیبا در چند سال اخیر توانسته در ذهن بسیاری از کاربران قرار بگیرد.
لوگوی sharp در رنگ سیاه و سفید نیز در سال های 2004 و 2006 نیز دیده می شود که البته فونت آن با تغییر همراه بوده و از یک چاقوی فلزی برای آن استفاده شده است.
در نظر داشته باشید این طرح ها نشان از قدرت بی نظیر لوگوی sharp است که شاید هرگز نتواند رقیب بالایی برای خود پیدا نماید.
لوگوی sharp نسخه نهایی
در جدیدترین لوگوی sharp شاید استفاده از همان رنگ قرمز هستیم و فونت نوشتاری که برای لوگو استفاده شده است تغییری نکرده و بسیار خاص است. عموم افراد ترجیح می دهند که لوگوی sharp به رنگ قرمز باشد و طراح آن نیز این عقیده را در طرح خود مورد استفاده قرار داده است.
در نظر داشته باشید که برای طرح بندی های خاص لوگوی sharp در سال های آینده احتمال استفاده از حرف بزرگ S هستیم که یک تغییر اساسی محسوب می شود.

فهرست:
تاریخچه شرکت شارپ
اولین محصول شرکت شارپ
فعالیت شرکت شارپ در سال 1912 تا 1950
وقوع زمین لرزه و تغییر در تولید محصولات شارپ
ایجادکارخانه جدیدبرای تولیدرادیو
نحوه کارکرد شرکت از تاریخچه شرکت شارپ ؛ فعالیت و محصولات این شرکت ژاپنی
فعالیت شرکت شارپ در سال 1950 تا 2000
تاریخچه شرکت شارپ در محصولات
فعالیت شرکت شارپ در سال 2000 تا امروز
تولید صفحه نمایش در شارپ
تاریخچه شرکت شارپ درتولید اولین گوشی
تولید لوازم خانگی درشارپ
تاریخچه شرکت شارپ در فعالیت شارپ در تیم های ورزشی
پایان راه و فروش شارپ
ذهن خلاق فقیر و غنی نمی شناسد.
عملیات
ماتریس آنسوف درشرکت شارپ
استفاده از ماتریس آنسوف درشرکت شارپ در راستای رشد بین المللی
نفوذ در بازار
افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی
توزیع پیشرفته
قیمت های رقابتی وکاهش هزینه های عملیاتی
به دست آوردن رقبا(تملک و خرید سهام رقبا)
مشارکت و سرمایه گذاری مشترک
مزایا و ویژگی های محصول جدید
افزایش دفعات مصرف
توسعه بازار
تحقیق و توسعه
گسترش منطقه ای
گسترش بین المللی
بخش های جدید مشتریان
آموزش مشتری
توسعه محصول
توسعه محصول
محصولات جدید را راه اندازی کنید
مشارکت های استراتژیک
کیفیت محصول
تنوع بخشی
تنوع عمودی
تنوع افقی
تنوع به سمت کسب و کار جدید
تنوع به سمت کسب و کار جدید
مسئولیت اجتماعی شرکت سرمایه گذاری شارپ
ارزش ها در شارپ
اهداف CSR در شارپ
افزایش سلامت و رفاه جوامعی که با شارپ درگیر هستند
کاهش ردپای محیطی
چگونه خلق ارزش را به حداکثر برسانیم؟
تعهدات انجام شده توسط شارپ
برای افراد و خانواده ها
برای جوامع
زنجیره ارزش در شارپ و CSR
زنجیره تامین
ساخت
خرده فروشی و مصرف کنندگان
آموزش با کیفیت
تجزیه و تحلیل بازاریابی شارپ 5C
(5C Marketing)کاربرد مدل 5C در شارپ/شرکت
جدول زیر SWOT را به صورت خلاصه شده درشارپ(5cMarketing) ارائه می کند:
مشتریان
رقبا
همکاران
محتوا
مدل (7S Mc Kinsey) 7 اس مکنزی درشارپ
7 عنصر شناسایی شده در مدل McKinsey 7s را می توان به عنوان ماهیت سخت یا نرم طبقه بندی کرد.
کاربرد 7S Mc Kinseyدرشارپ
عناصر سخت
عناصر سخت/ استراتژی
عناصر سخت/ساختار
عناصر سخت/سیستم ها
عناصر نرم
عناصر نرم /ارزش های مشترک
عناصر نرم/سبک
عناصر نرم/کارکنان
عناصر نرم/مهارت ها
ضمیمه تحلیل برای 7 اس مکنزی
استراتژی اقیانوس آبی در شارپ
اقیانوس آبی در مقابل اقیانوس سرخ
استراتژی اقیانوس قرمز و آبی برای شارپ به روش های زیر متفاوت است
4روش عملکرد
چهار اقدام استراتژیک برای توسعه منحنی های ارزش خریدار جدید
چارچوب شش مسیر
شش راه شش مسیری که شارپ از آنها استفاده می کند
سه طبقه غیر مشتری
دنباله ایجاد یک نوآوری ارزش اقیانوس آبی
نقشه سودمند خریدار
چرخه تجربه خریدار و اهرم های ابزار
نقشه های کاربردی و خلق ارزش در اقیانوس آبی
ارزش نوآوری
مدل الماس پورتردرشارپ
شرایط فاکتور(تاثیرگذار)
صنایع وابسته و پشتیبان
حضور صنایع پشتیبان
حضور صنایع رقیب
حضور تامین کنندگان قوی جهانی
استراتژی شرکت
ساختار سازمان ها
سیستم مدیریتی
رقابت شدید بین رقبای محلی
رقابت با بازیکنان جهانی
دولت
سیاست های دولت
مقررات صنعت
دولت به عنوان یک کاتالیزور
دولت به عنوان یک رقیب
رویدادهای شانسی
بلایای طبیعی
پیشرفت های علمی
فعالیت های تروریستی
شرایط تقاضا
اندازه بازار داخلی
مشتریان داخلی پیچیده و خواستار
نیازهای مشتری که در جاهای دیگر آن را پیش بینی می کند
تجزیه و تحلیل SWOT شارپ
نقاط قوت در تحلیل SWOT شارپ
نقاط ضعف در تحلیل SWOT شارپ
فرصت ها در تحلیل SWOT شارپ
تهدیدات در تحلیل SWOT شارپ
ماتریس BCGدرشرکت شارپ
ستاره ها
گاوشیرده
سگ ها
علامت سئوال
آتالیز PESTELدرشرکت شارپ
عوامل سیاسی:
عوامل اقتصادی
عوامل اجتماعی
عوامل تکنولوژیکی
فاکتورهای محیطی
عوامل حقوقی
آمیخته بازاریابی درشرکت شارپ
تولید – محصول
قیمت
تعیین سطح
ترویج
مردم
روند
شواهد فیزیکی


دسته بندی: بازاریابی » مطالعات موردی بازاریابی

تعداد مشاهده: 3590 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 245

حجم فایل:2,975 کیلوبایت

 قیمت: 150,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    245اسلاید تخصصی



استراتژی بازاریابی در شرکت ریکو با رویکرد نوآوری و تبدیل کسب و کار به محیط دیجیتال(پاورپوینت)

Ricoh، یک نام مشهور در صنعت اتوماسیون اداری، یک استراتژی بازاریابی چشمگیر برای سال 2024 ایجاد کرده است.

قیمت : 220,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت ؛استراتژی بازاریابی شرکت بوش آلمان برند برترو امپراتوری لوازم خانگی در جهان

بوش از ترکیبی از راهبردهای دسته‌بندی جغرافیایی، جمعیت‌شناسی و روانشناسی استفاده می‌کند. راهبرد بازاریابی این شرکت از سایر شرکت‌ها متمایز است. بوش از ترکیبی از راهبرد موقعیت‌یابی مبتنی بر ارزش و مزیت کاربری استفاده می‌کند.

قیمت : 320,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت استراتژی بازاریابی شرکت کلگیت ،برند موفق درزمینه تولید محصولات بهداشتی با رویکرد نوآوری و

استراتژی های بازاریابی Colgate-Palmolive ریشه در درک عمیق رفتار مصرف کننده، تعهد به نوآوری و تعهد به ارتقای بهداشت دهان و دندان دارد. این استراتژی ها شرکت را قادر می سازد تا موقعیت خود را به عنوان یک رهبر جهانی در صنعت کالاهای مصرفی حفظ کند.

قیمت : 280,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت زاپوس برندی که دانشگاه مشتری نوازی جهان است

زاپوس در سال ۱۹۹۹ توسط تونی زیه در سانفرانسیسکو و در آپارتمانی شخصی شروع به کار کرد و در مدت ۱۰ سال توانست از فروش هیچ به فروش خالص سالانه یک میلیارد دلار دست پیدا کند.

قیمت : 180,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت ساعت سازی سیکو .برندمورد علاقه مشتریان منحصر به فرد جهانی

سیکو یک هلدینگ بزرگ در ژاپن است که با بیش از یک قرن سابقه در زمینه طراحی و ساخت ساعت، دستگاه‌های الکترونیکی، نیمه‌هادی‌ها، جواهرات و تجهیزات اپتیک فعالیت می‌کند.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت لگو امپراتوری بازاریابی محتوا و برندی برای همه نسل ها

لِگو یک شرکت ساخت اسباب بازی است و همانقدر که برای کودکان جاذبه دارد، برای بزرگسالان نیز جذاب است و این تبلیغ هم کودکان را سر ذوق می‌آورد و هم والدین آن‌ها را که دوباره دست به ساخت سازه‌های کوچک بزنند!

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت هیتاچی ژاپن برندی پرآوازه وپیشرو درفناوری اطلاعات

مدیریت استراتژیک درشرکت هیتاچی ژاپن برندی پرآوازه وپیشرو درفناوری اطلاعات تاریخچه شرکت هیتاچی ژاپن ؛ فعالیت های برند Hitachi سیر تحولی عظیمی را پشت سر گذاشته است.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت بازاریابی استراتژیک در برند رولکس (پادشاه ساعت سازی جهان)

رولکس : فردی آلمانی به نام Hanz Wilsdorf و یکی از خویشاوندان وی ، به نام William Davis در سال 1905 Rolex را در لندن بنیان گذاری کردند. Wilsdorf در سال 1908 به ثبت برند Rolex در کشور سوئیس اقدام کرد. و در سال 1910 نخستین محصول این شرکت که ساعت مچی بسیار ظریفی بود تولید شد.

قیمت : 170,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت تحقیقات بازاریابی با رویکرد حل مشکلات مدیریتی و استراتژیک برندهای جهانی

مطالعه موردی مطالعه موردی (Case Study) یک روش پژوهش علمی است که به صورت باز، ژرف و جزئی‌نگر به مطالعه یک مورد خاص می‌پردازد. در دسته‌بندی انواع روش تحقیق علمی این روش یکی از انواع تحقیق توصیفی محسوب می‌شود.

قیمت : 140,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت هواپیمایی دلتا با رویکردبازاریابی رابطه مند و احترام به زمان مشتری

دلتا ایرلاینز (به انگلیسی: Delta Air Lines ) شرکت هواپیمایی آمریکایی است، که هم‌اکنون پس از شرکت‌های لوفت‌هانزا، امریکن ایرلاینز و یونایتد کنتیننتال در رتبه چهارم از فهرست بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان قرار دارد.

قیمت : 160,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت شارپ برند با کیفیت و پیشگاه درخلاقیت و نوآوری

شرکت شارپ در سال ۱۹۱۲ توسط تاکوجی هایاکاوا تاسیس شده است و شارپ به معنی تیز است. اولین تولیدی از این برند مداد نوکی است! امروز شرکت شارپ در زمینه سامسونگ، ال جی، سونی و همینطور پاناسونیک به عنوان پنجمین تولیدکننده تلویزیون در جهان شناخته می شود.

قیمت : 150,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مجموعه کامل تحقیقات بازاریابی و استراتژی فروش درشرکت هوندا

شرکت هوندا ،یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می‌شود.

قیمت : 98,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت سامسونگ ،بزرگترین استارتاپ جهانی که بازاریابی محتوا را مزیت رقابتی

اغلب سامسونگ را به عنوان یکی از بهترین برندهای جهانی تلفن همراه می شناسند. برندی که همچنان برای تداوم حیاتش تلاش می کند و به دنبال سهم بازار بیشتری در بازار گوشی های تلفن هوشمند است. چیزی که سامسونگ را به رهبر صنعت تبدیل کرده است، استراتژی بازاریابی موفق این شرکت است.

قیمت : 65,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت اپل ،ارزشمندترین استارتاپ جهانی درفروش موفق

هیچگاه اپل تنها با هدف کسب درآمد به یک حوزه کاری جدید وارد نشده است ولی البته پول و درآمد را فراموش نمی‌کند.

قیمت : 52,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،استراتژی بازاریابی و فروش درشرکت نسکافه با استفاده از بازاریابی پارتیزانی

امروزه استفاده از روش های مختلف برای تبلیغات خدمات و محصولات مانند روش تبلیغات چریکی باعث شده است تا به واسطه ی آسان بودن اجرای آن ها، در هزینه ها صرفه جویی بسیار مناسب به عمل بیاید.

قیمت : 45,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت تحلیل بازاریابی و فروش در شرکت زارا،برند محبوب در دنیای مد و پوشاک

پاورپوینت تحلیل بازاریابی و فروش در شرکت زارا،برند محبوب در دنیای مد و پوشاک

قیمت : 85,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت، تحلیل محیط بازاریابی و استراتژی فروش درشرکت توشیبا

توشیبا از قدیمی‌ترین برندهای دنیای فناوری محسوب می‌شود که در بسیاری از حوزه‌های صنعت،‌ نقش پیش‌گام داشت و با بحران‌های متعددی هم دست‌وپنجه نرم کرد.

قیمت : 38,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،وال مارت پرفروش ترین خرده فروشی جهانی که با استراتژی بازاریابی و فروش خود،دنیای تجارت را ت

انگیزه اصلی استراتژی تجاری والمارت ورود به هر بخش از بازار و تسلط بر بازار با ارائه محصولات با قیمت پایین است. استراتژی اصلی بازاریابی شرکت مبتنی بر پیشبرد قیمت ، رقابت پذیری و ارائه تجربه ای عالی با شعار Everyday Low Price است.

قیمت : 68,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت،استراتژی بازاریابی و فروش در استارباکس ،محبوب ترین برند صنعت قهوه و کافی شاپ زنجیره ای جها

استارباکس فعالیت اولیه‌ی خودش را با عرضه‌ی قهوه‌ی بوداده آغاز کرد، بعد از مدتی اولین کافی‌شاپ خود را راه‌اندازی کرد و تبدیل به بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان شد.

قیمت : 58,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

پاورپوینت تاثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو (با کیفیت)

پاورپوینت تاثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو (با کیفیت) - مدیریت استراتژیک کارآفرینی موضوع : تاثیر نوآوری در تغییرا...

قیمت : 14,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل