تحقیق آلمان و آموزش و پرورش در آن 27 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏آلمان و آموزش و پرورش ‏در آن
‏نظام آموزشی در آلمان
‏تحصیلات پایه
‏آموزش ابتدایی در اکثر استانها ، باستثناء مدارس برلین و ‏براندِنبرگ (6 سال)، 4 سال بطول میانجامد. سیستم آموزش در مدارس متوسطه (کلاس 7/5 ‏تا 13/12) به رشته های گوناگون تقسیم میشود و به فارغ التحصیلان هردوره مدرک رسمی ‏اعطاء میگردد. برنامه تحصیلی هنرستانها (کلاس 11/10 ببالا) به اخذ گواهینامه ‏تحصیلات عمومی میانجامد. نظام آموزش عمومی و حرفه ای شامل دبیرستانهای عمومی، مدارس ‏ویژه معلولین و عقب افتادگان ذهنی و هنرستانهای تمام وقت و پاره وقت (کلاس 11/10 ‏ببالا) است. مدارس متوسطه عمومی برای تامیین خدمات آموزش اجباری به 4 گروه تقسیم ‏شده است. حوزه فعالیت (تک دوره ای یا چند دوره ای بودن) دبیرستانها توسط مراجع ‏استانی تعیین میشود. تحصیلات متوسطه جزو نظام آموزش اجباری بشمار میرود و برای ‏همگان رایگان است. کتب و سایر ملزومات بطور رایگان یا بصورت امانتی در بین محصلین ‏توزیع میشود. از کلاس 10 ببالا، محصلین کم بضاعت از انواع و اقسام مساعدتها (‏بورسیه) بهره مند میگردند.
‏تحصیلات عالی
‏2
‏مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی به 3 گروه ‏–‏ دانشگاه و مراکز آموزش عالی ‏دانشگاهی (مدارس عالی فنی/ دانشگاههای فنی ، مدارس تربیت معلم )، کالج هنر و موسیقی ‏و دانشگاههای علوم کاربردی - تقسیم میشود. از دهه 90 میلادی، ساختار برنامه های ‏تحصیلی در مقطع آموزش عالی دستخوش اصلاحات بنیادین شده است. اصلاحات شامل تجدید نظر ‏در مواردی چون طول مدت تحصیل و تفکیک دوره های حرفه ای از دوره های آکادمیک است. ‏یکی از اولویتها در برنامه اصلاحات، توسعه دانشگاههای علوم کاربردی جهت پوشش دوره ‏های پژوهشی و تکنولوژیکی است. با به اجرا درآمدن اصلاحات اخیر در قانون آموزش عالی ‏دولت مرکزی (مصوب 1998 و 2002)، بر دامنه اختیارات مراجع استانی افزوده خواهد شد (‏جهت انطباق با شرایط جدید،اصلاحات در مقررات محلی از هم اکنون آغاز شده است). از ‏طریق اعطاء اختیارات تام و دامن زدن به رقابت تنگاتنگ، امید است راندمان مراکز ‏آموزش عالی بمیزان قابل ملاحظه ای بهبود یابد. ساختار پرسنلی و ضوابط گزینش نیرو ‏نیز مشمول اصلاحات سال 2002 میباشد. آکادمی های حرفه ای از دیگر انواع مراکز آموزش ‏عالی در کشور بشمار میروند. این مراکز تابع سیستم دو منظوره فنی و حرفه ای در مقطع ‏آموزش عالی میباشند. مدرک رسمی دوره ها مشمول مقررات اتحادیه اروپا در خصوص ‏فعالیتهای آموزش عالیست (قطعنامه کنفرانس 1995 وزراء آموزش و پرورش و امور فرهنگی ‏استانها) و به قبول شدگان در آزمون نهایی اعطاء میشود.
‏4
‏مراحل تحصیلی
‏مرحله اول دانشگاهی:
‏دانشگاههای علوم کاربردی (دیپلم عالی/ ‏لیسانس): ‏برگزار کننده دوره های دیپلم عالی در رشته های مهندسی، اقتصاد، ‏مددکاری، مدیریت عمومی و حقوقی و بهداشت و درمان. مدرک دیپلم عالی به قبول شدگان در ‏آزمون دیپلم عالی (بعنوان مثال، دیپلم عالی مهندسی ). مدرک رسمی دانشگاههای علوم ‏کاربردی دارای پسوند اِف.اِچ (مخفف نام مرکز به آلمانی) است. براساس ضوابط مربوط به ‏زمان دوره ها ، هر دوره رسمی در دانشگاههای علمی و کاربردی باید ظرف 8 نیمسال (2 ‏نیمسال = 1 سال تحصیلی) تکمیل شود (شامل 1 یا 2 نیمسال آموزش عملی). موفقیت در ‏آزمون نهایی جواز ورود به جامعه حرفه ای مورد نظر است.
 ‏بعضی از دانشگاههای علوم ‏کاربردی، همانند آکادمیهای حرفه ای، به دوره های حین اشتغال نیز روی آورده اند (‏بالاخص در رشته های مهندسی و مدیریت بازرگانی). ایندوره ها اصطلاحا دوره های ‏تحصیلی 2 منظوره مینامند. داوطلبین به امر آموزش یا هر حرفه دیگر اشتغال دارند. ‏دانشگاههای علوم کاربردی در مقطع کارشناسی (منتهی به لیسانس ) و کارشناسی ارشد (‏منهی به فوق لیسانس) نیز دانشجو میپذیرند. سیستم فارغ التحصیلی جدید (1983) مکمل ‏سیستم کاردانی (دیپلم عالی) مرسوم در دانشگاههای علوم کاربردی است.
‏دانشگاهها: ‏برگزار کننده دوره های کارشناسی (عموما 2 سال) و کارشناسی ‏ارشد. در پایان مقطع کارشناسی، فارغ التحصیلان به دریافت دیپلم کارشناسی - که جواز
‏4
‏عبور به مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود ‏–‏ نائل میگردند (مدرک رسمی صادر نمیشود). در ‏سال 1998 (1377)، سیستم جدید تحصیلات پیوسته (لیسانس) برای نخستین بار در دانشگاه ‏به اجرا در آمد. دوره ها حداقل 3 سال (حداکثر 4 سال) بطول میانجامد و اکثر فارغ ‏التحصیلان جذب بازار اشتغال میشوند.
‏مرحله دوم دانشگاهی (فوق لیسانس):
‏در مقطع کارشناسی، آموزشها وارد مرحله تخصصی تر میشود و تمامی دوره ها به ‏آزمون نهایی ختم میگردد. دروه کارشناسی ارشد حداقل 5 نیمسال بطول میانجامد و فارغ ‏التحصیلان به دریافت دیپلم کارشناسی ارشد نائل میایند. مدرک لیسانس فقط توسط ‏دانشگاه صادر میشود (عموما در رشته های هنر و انسانی) و منوط به قبولی در آزمون ‏تخصصی است. برنامه آموزش یا حول 2 گرایش اصلی و یا ترکیبی از 1 گرایش اصلی با 2 ‏گرایش فرعی دور میزند. فوق لیسانس نخستین مدرک رسمی دانشگاهی بشمار میرود و فقط تحت 1 ‏عنوان (مشترکا برای تمامی رشته ها) صادر میشود. در دوره های جدید پیوسته، مقطع ‏کارشناسی (منتهی به لیسانس) 3-4 سال و مقطع کارشناسی ارشد (منتهی به فوق لیسانس) 2-1 ‏سال بطول میانجامد.
‏مرحله سوم دانشگاهی (دکترا):
‏دوره دکترا ‏فقط در دانشگاهها برگزار میشود. پذیرش فارغ التحصیلان دوره های رسمی دانشگاههای ‏علوم کاربردی محدود به ضوابط خاص است. مقطع دکترا ‏–‏ برای فارغ التحصیلان مقطع ‏کارشناسی (دارندگان دیپلم کارشناسی ارشد/ فوق لیسانس) 2 تا 4 سال است و حول محور

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4338 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:111 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت در آموزش و پرورش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت در آموزش و پرورش منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات: 20 ضرورت و چگونگی ایجاد نظام تضمین کیفیت در آموزش و پرورش تلاش آموزش و پرورش

قیمت : 30,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن آموزش و پرورش

شرح فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره افسردگی پس از زایمان خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات :30

قیمت : 60,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

دانلود تحقیق در مورد نظام آموزشی کشور آلمان و اهداف آن

در این تحقیق نظام اموزشی کشور آلمان ، مقاطع مختلف تحصیلی و اهداف و برنامه های آن و هزینه های آموزشی ان مورد مطالعه قرار گرفته است.

قیمت : 4,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسي ويژگي‌هاي آموزش و پرورش کارآمد 32 ص

تحقیق بررسي ويژگي‌هاي آموزش و پرورش کارآمد 32 ص - ‏2 ‏بررس‏ي‏ و‏ي‏ژگ‏ي‏‌ها‏ي‏ آموزش و پرورش کارآمد ‏چکيده‏ ‏آموزش و پرورش، کل‏ي‏د فتح آ‏ي‏نده ا...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اهميت نظام آموزش و پرورش 43 ص

تحقیق اهميت نظام آموزش و پرورش 43 ص - ‏ ‏اهميت نظام آموزش و پرورش : ‏اهميت نظام آموزش و پرورش : ‏نظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت تغييرات اجتماع...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اهميت نظام آموزش و پرورش 43 ص

تحقیق اهميت نظام آموزش و پرورش 43 ص - ‏ ‏اهميت نظام آموزش و پرورش : ‏اهميت نظام آموزش و پرورش : ‏نظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت تغييرات اجتماع...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق انباداري آموزش و پرورش 33 ص

تحقیق انباداري آموزش و پرورش 33 ص - ‏1 ‏مقدمه ‏انبارها را از دو جهت مي‏‌‏توان مورد بررسي قرار داد: يكي از لحاظ فيزيكي نظير محل انبار، نوع قفسه‏‌...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق ارزشيابي در آموزش و پرورش

تحقیق ارزشيابي در آموزش و پرورش - ‏مقدمه‏ با‏ي‏د ا‏ي‏ن مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پ‏ي‏شرفته بشر‏ي‏ با عنا‏ي‏ت به توسعه آموزش و پرورش خود ...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت 25 ص

تحقیق ارتباط بین ایدولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت 25 ص - ‏2 ‏ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش و پرورش 74 ص

تحقیق آموزش و پرورش 74 ص - ‏1 ‏مقدمه ‏آموزش و پرورش زير بناي توسعه اجتماعي ، سياسي و فرهنگي هر جامعه است بررسي عوامل مؤثر بر پيش رفت و ترقي جوام...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش پرورش و تولید میگو 17 ص

تحقیق آموزش پرورش و تولید میگو 17 ص - 2 ‏آموزش ‏پرورش و تول‏ی‏د‏ م‏ی‏گو ‏ا‏ی‏ن‏ مقاله اطلاعات كل‏ی‏ در مورد ب‏ی‏ولوژ‏ی‏ و تكث‏ی‏ر‏ و پرورش م‏ی...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش پرورش ماهی 29ص

تحقیق آموزش پرورش ماهی 29ص - ‏2 ‏آموزش ‏پرورش ماهی ‏رشد ماهيها : رشد ماهيان و عواملي كه روند رشد ‏تحت تأثير آنهاست براي پرورش دهنده ماهي ، در در...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش و پرورش ایران 63 ص

تحقیق آموزش و پرورش ایران 63 ص - ‏آموزش و پرورش‏........................‏..................................................‏.........‏.............

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش و پرورش در آينه آمار 24 ص

تحقیق آموزش و پرورش در آينه آمار 24 ص - ‏آموزش و پرورش ‏ کميسيون فرهنگيان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان: آموزش و پرورش وزارتخانه اي است با 2/1 ميليون...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش و پرورش 57 ص

تحقیق آموزش و پرورش 57 ص - ‏1 ‏1 ‏مقدمه: ‏1 ‏1 ‏مقدمه: ‏1 ‏4 ‏هدف و اهميت آموزش و پرورش در كشور ما تربيت انسانهايي مؤمن و متعهد، دلسوز و از طرفي...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آلمان و آموزش و پرورش در آن 27 ص

تحقیق آلمان و آموزش و پرورش در آن 27 ص - ‏1 ‏آلمان و آموزش و پرورش ‏در آن ‏نظام آموزشی در آلمان ‏تحصیلات پایه ‏آموزش ابتدایی در اکثر استانها ، ب...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق استعدادهاي اهميت آموزش و پرورش درخشان 71 ص

تحقیق استعدادهاي اهميت آموزش و پرورش درخشان 71 ص - ‏1-1- آموزش : ‏1-1-1 ‏اهميت آموزش و پرورش: ‏تمدن امروزه وجوه متفاوتي دارد. دگرگوني تكنيك زن...

قیمت : 12,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جایگاه آموزش و پرورش ( تعلیم و تربیت ) در تولید علم ( ورد)

تحقیق جایگاه آموزش و پرورش ( تعلیم و تربیت ) در تولید علم ( ورد) - ‏2 ‏جا‏ی‏گاه‏ آموزش و پرورش ( تعل‏ی‏م‏ و ترب‏ی‏ت‏ ) در تول‏ی‏د‏ علم ‏ در ا‏ی‏ن...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت ( ورد)

تحقیق جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت ( ورد) - ‏1 ‏جا‏ی‏گاه‏ آموزش و پرورش ( تعل‏ی‏م‏ و ترب‏ی‏ت‏ ) ‏مقدمه : ‏ت‏عل‏ی‏م‏ و ترب‏ی‏ت‏ ‏ی‏ک‏ی‏ ...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تکنولوژي و نقش آن در آموزش و پرورش ( ورد)

تحقیق تکنولوژي و نقش آن در آموزش و پرورش ( ورد) - 1 ‏فصل اول: کل‏ي‏ات ‏مقدمه ‏اهم‏ي‏ت مسئله ‏ب‏ي‏ان مسئله ‏متغ‏ي‏ر ها ‏اهداف تحق‏ي‏ق ‏سوال‏ا‏ت تح...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل