تحقیق ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت 25 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت
‏چکیده:
‏بعد از ارزیابی تعداد زیادی از برنامه های یکپارچه تکنولوژی در دانشگاه هاو مدارس مناطق مختلف ، مشخص شد که وجود تکنولوژی تضمین کننده استفاده از آن در کلاس درس نمی باشد. البته مدلها و فرضیه های مختلفی تلاش کردهاند تا عوامل دخیل در پذیرش تکنولوژیرا توضیح دهند مدلها و فرضیه ها بر عوامل مرتبط با تکنولوژی تکیه کر ده اند . بر مبنای باز بینی نوشته ها ،ما یک مدل جدید برای پذیرش تکنولوژی را فرض کرده ایم شامل ایدئولوژی آموزش و پرورش بعنوان یک عامل خارجی است. ما سعی کردایم مدلی را ایجاد کنیم که با توجه به اطلاعات گرد آوری شده از پرسشنامه های کامل شده بوسیله 320 معلم قبل از خدمت مطابق با مدل فرضی باشد .متغیرهای مورد استفاده از مراحل تحلیل مدل بخشهای از مدل اصلی پذیرش تکنولوزی وشش ایدئولوژی آموزشی مختلف هستند. نتایج نشان دادند که مدل جدید ،با مدل فرض شده مطابقت دارد. بنابراین نتایج نشان می دهد که ایدئولوژی های مختلف آموزشی ممکن است اثرات متفاوت روی پذیرش تکنولوزی توسط معامان داشته باشند.
‏واژه های کلیدی:ایدئولوژی های آموزشی ،پذیرش تکنولوژی ،انطباق تکنولوژی ،آموزش معلم
‏مقدمه:
‏با ظهور سریع تکنولوژی در دهه های گذشته تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT‏)در شرکتهای مدرن جدید همراه با دولتهای که زمینه لازم را فراهم کردند یک فرا ساختار تخصصی را ایجاد کردند .علاوه بر این تغییرات سریع در جنبه های مختلف جامعه ،آموزش و پرورشبصورت یک هنر مرسوم باقی مانده است .(پرکنیز1992ص3)براساس گفته استورمن تغییرات تکنولوژی که جامعه را تحت تاثیر قرار دادهاند ،عمدتا سیستمهای آموزشی را بدون تغییر قرار دادهاند . از آنجایی که کاربران مهم بوده ونقش عمده ای در بهینه سازی تکنولوژی دارند عواملی که استفاده از این تکنولوژی را تحت تاثیر قرار می دهند برای محققان از اهمیت خاص بر خوردار است این بدان خاطر است که مبدرت وجود تکنولوژی در کلاس درس تضمین کننده استفاده از آن تکنولوژی است. معلمان علاقه چندانی به ترکیب تکنولوزی در آموزش خود ندارند مگر اینکه آنها قبول کنند که تکنولوژی را احساس می کنند و چه عواملی باعث عدم بکار گیری آن میشود.
‏2
‏ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت
‏چکیده:
‏بعد از ارزیابی تعداد زیادی از برنامه های یکپارچه تکنولوژی در دانشگاه هاو مدارس مناطق مختلف ، مشخص شد که وجود تکنولوژی تضمین کننده استفاده از آن در کلاس درس نمی باشد. البته مدلها و فرضیه های مختلفی تلاش کردهاند تا عوامل دخیل در پذیرش تکنولوژیرا توضیح دهند مدلها و فرضیه ها بر عوامل مرتبط با تکنولوژی تکیه کر ده اند . بر مبنای باز بینی نوشته ها ،ما یک مدل جدید برای پذیرش تکنولوژی را فرض کرده ایم شامل ایدئولوژی آموزش و پرورش بعنوان یک عامل خارجی است. ما سعی کردایم مدلی را ایجاد کنیم که با توجه به اطلاعات گرد آوری شده از پرسشنامه های کامل شده بوسیله 320 معلم قبل از خدمت مطابق با مدل فرضی باشد .متغیرهای مورد استفاده از مراحل تحلیل مدل بخشهای از مدل اصلی پذیرش تکنولوزی وشش ایدئولوژی آموزشی مختلف هستند. نتایج نشان دادند که مدل جدید ،با مدل فرض شده مطابقت دارد. بنابراین نتایج نشان می دهد که ایدئولوژی های مختلف آموزشی ممکن است اثرات متفاوت روی پذیرش تکنولوزی توسط معامان داشته باشند.
‏واژه های کلیدی:ایدئولوژی های آموزشی ،پذیرش تکنولوژی ،انطباق تکنولوژی ،آموزش معلم
‏مقدمه:
‏با ظهور سریع تکنولوژی در دهه های گذشته تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT‏)در شرکتهای مدرن جدید همراه با دولتهای که زمینه لازم را فراهم کردند یک فرا ساختار تخصصی را ایجاد کردند .علاوه بر این تغییرات سریع در جنبه های مختلف جامعه ،آموزش و پرورشبصورت یک هنر مرسوم باقی مانده است .(پرکنیز1992ص3)براساس گفته استورمن تغییرات تکنولوژی که جامعه را تحت تاثیر قرار دادهاند ،عمدتا سیستمهای آموزشی را بدون تغییر قرار دادهاند . از آنجایی که کاربران مهم بوده ونقش عمده ای در بهینه سازی تکنولوژی دارند عواملی که استفاده از این تکنولوژی را تحت تاثیر قرار می دهند برای محققان از اهمیت خاص بر خوردار است این بدان خاطر است که مبدرت وجود تکنولوژی در کلاس درس تضمین کننده استفاده از آن تکنولوژی است. معلمان علاقه چندانی به ترکیب تکنولوزی در آموزش خود ندارند مگر اینکه آنها قبول کنند که تکنولوژی را احساس می کنند و چه عواملی باعث عدم بکار گیری آن میشود.
‏2
‏پذیرش تکنولوژی:
‏عموما پذیرفته شده است که معامهن امروزی از تکنولوژی آموزشی بنحو گستردهای بهره برداری می کنند .بنابراین ضعف در بکار گیری یا پذیرش تکنولوژی یک مسئله مهم است .از این نظر لازم است که وازه "پذیرش تکنولوژی"را برای تعیین عوامل اثر گذار براستفاده حقیقی از تکنولوژی آموزشی در محیط کلاس تعریف کنیم.
‏دیویسی ،باگوزی و وارث (1989)عوامل خاص تاثیرگذار بر پذیرش تکنولوژی را در مدل پذیرش تکنولوژی خود نشان تعریف کردند . (TAM‏ )TAM.‏از تئوری رفتاری مشتق شده است ویک مدل کاملا شناخته شده است .که پس از پذیرش آن پیشرفته های قابل ملاحظه ای کرد .برای مشخص شدن استفاده از تکنولوژی عوامل متعددی به TAM‏اضافه شده است . با این حال فقط برخی عوامل باقی مانده اند که تاثیر عمدهای بر استفاده از تکنولوژی دارند برای درک صحیح مدل TAM‏لازم است تا تئوری های تایید کننده آن مشخص گردند . یکی از این تئوری ها ی رفتاری فرضیه شناخت اجتماعی (SCT‏)است . فرضیه SCT‏سه عامل متقابل فرد ؛رفتار و محیط را مشخص می کند.و روابط بین آنها را توضیح می دهد . بر اساس این تقابل عوامل فردی و محیطی رفتار را تحط تاثیر قرار می دهند و بالعکس.
‏4
SCT‏ دو کانال مختلف نتیجه مورد انتظار و خود اثری را برای دو عامل فرد و رفتار مشخص کرده است بر اساس این فرضیه افراد قبل از انجام کاری دو سوال را از خود می پرسند "آیا من می توانم آن را انجام دهم؟"و"آیا من باید آن را انجام دهم؟"اگر آنها بر این باور باشند که قادر به انجام آن رفتار هستند ونیز اگر آنها نتایج خوبی بعد از انجام آن بدست آورند آنها به احتمال زیاد آنرا انجام می دهند . البته مدل SCT‏ نشان میدهد که چگونه دو عامل اصلی نتیجه مورد انتظار و خود اثری که بر رفتار اثر می گذارند عوامل گرایشی هستند که همچنان نا مشخص مانده اند . در سال 1975فیش بین وآژن با توجه به عوامل گرایشی در رفتار تئوری عملکرد استدلالی (TRA‏)را ایجاد کردند.TRA‏گرایش رفتاری را به عنوان معیار توجه فرد به انجام یک رفتار خاص معرفی کرد و پیش بینی اولیه از رفتار واقعی را نشان داد. بنابراین مطابق با TRA‏خود اثری و نتیجه مورد انتظار مستقیما بر روی رفتار واقعی تاثیری ندارد و تنها گرایش رفتاری را تحت تاثیر قرار می دهند در سال 1988مدلTRA‏اصلاح شد و تئوری به تئوری رفتار طراحی شده(TPB‏)تغییر کرد .براساس TPB‏؛رفتار به ندرت بوسیله گرایش رفتاری تحت تاثیر قرار می گیرد و در عوض گرایش رفتاری بوسیله اهداف نُرم شده و کنترل رفتاری دریافت شده و گرایش به سمت رفتار تحت تاثیر قرار می گیرد .
‏سرانجام در سال 1989،دیویس ،ب ا گوزیوورث و مدلی تحت نام "مدل پذیرش تکنولوژی" "TMA‏"را معرفی کردند که شامل برخی عوامل شاخص تاثیر گذار بر استفاده از تکنولوژی بود . همانند TRA‏مدل TAM‏توضیح می دهد که چگونه یک عامل اولیه گرایش رفتاری به استفاده بر کاربرد و اتمی سیستم تاثیر مشابه با

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4173 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:71 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل


مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت در آموزش و پرورش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت در آموزش و پرورش منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات: 20 ضرورت و چگونگی ایجاد نظام تضمین کیفیت در آموزش و پرورش تلاش آموزش و پرورش

قیمت : 30,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق بررسي ويژگي‌هاي آموزش و پرورش کارآمد 32 ص

تحقیق بررسي ويژگي‌هاي آموزش و پرورش کارآمد 32 ص - ‏2 ‏بررس‏ي‏ و‏ي‏ژگ‏ي‏‌ها‏ي‏ آموزش و پرورش کارآمد ‏چکيده‏ ‏آموزش و پرورش، کل‏ي‏د فتح آ‏ي‏نده ا...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اهمیت آموزش ضمن خدمت در سازمانها

تحقیق اهمیت آموزش ضمن خدمت در سازمانها - ‏1 ‏اهم‏ی‏ت‏ آموزش ضمن خدمت در سازمانها ‏ آموزش افراد در زم‏ی‏نه‏ شغل و حرفه ا‏ی‏ که در آن فعال‏ی‏ت‏ م‏...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اهميت نظام آموزش و پرورش 43 ص

تحقیق اهميت نظام آموزش و پرورش 43 ص - ‏ ‏اهميت نظام آموزش و پرورش : ‏اهميت نظام آموزش و پرورش : ‏نظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت تغييرات اجتماع...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق اهميت نظام آموزش و پرورش 43 ص

تحقیق اهميت نظام آموزش و پرورش 43 ص - ‏ ‏اهميت نظام آموزش و پرورش : ‏اهميت نظام آموزش و پرورش : ‏نظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت تغييرات اجتماع...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق انباداري آموزش و پرورش 33 ص

تحقیق انباداري آموزش و پرورش 33 ص - ‏1 ‏مقدمه ‏انبارها را از دو جهت مي‏‌‏توان مورد بررسي قرار داد: يكي از لحاظ فيزيكي نظير محل انبار، نوع قفسه‏‌...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق ارزشيابي در آموزش و پرورش

تحقیق ارزشيابي در آموزش و پرورش - ‏مقدمه‏ با‏ي‏د ا‏ي‏ن مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پ‏ي‏شرفته بشر‏ي‏ با عنا‏ي‏ت به توسعه آموزش و پرورش خود ...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت 25 ص

تحقیق ارتباط بین ایدولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت 25 ص - ‏2 ‏ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش و پرورش 74 ص

تحقیق آموزش و پرورش 74 ص - ‏1 ‏مقدمه ‏آموزش و پرورش زير بناي توسعه اجتماعي ، سياسي و فرهنگي هر جامعه است بررسي عوامل مؤثر بر پيش رفت و ترقي جوام...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش پرورش و تولید میگو 17 ص

تحقیق آموزش پرورش و تولید میگو 17 ص - 2 ‏آموزش ‏پرورش و تول‏ی‏د‏ م‏ی‏گو ‏ا‏ی‏ن‏ مقاله اطلاعات كل‏ی‏ در مورد ب‏ی‏ولوژ‏ی‏ و تكث‏ی‏ر‏ و پرورش م‏ی...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش پرورش ماهی 29ص

تحقیق آموزش پرورش ماهی 29ص - ‏2 ‏آموزش ‏پرورش ماهی ‏رشد ماهيها : رشد ماهيان و عواملي كه روند رشد ‏تحت تأثير آنهاست براي پرورش دهنده ماهي ، در در...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش و پرورش ایران 63 ص

تحقیق آموزش و پرورش ایران 63 ص - ‏آموزش و پرورش‏........................‏..................................................‏.........‏.............

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش و پرورش در آينه آمار 24 ص

تحقیق آموزش و پرورش در آينه آمار 24 ص - ‏آموزش و پرورش ‏ کميسيون فرهنگيان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان: آموزش و پرورش وزارتخانه اي است با 2/1 ميليون...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آموزش و پرورش 57 ص

تحقیق آموزش و پرورش 57 ص - ‏1 ‏1 ‏مقدمه: ‏1 ‏1 ‏مقدمه: ‏1 ‏4 ‏هدف و اهميت آموزش و پرورش در كشور ما تربيت انسانهايي مؤمن و متعهد، دلسوز و از طرفي...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق آلمان و آموزش و پرورش در آن 27 ص

تحقیق آلمان و آموزش و پرورش در آن 27 ص - ‏1 ‏آلمان و آموزش و پرورش ‏در آن ‏نظام آموزشی در آلمان ‏تحصیلات پایه ‏آموزش ابتدایی در اکثر استانها ، ب...

قیمت : 8,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق استعدادهاي اهميت آموزش و پرورش درخشان 71 ص

تحقیق استعدادهاي اهميت آموزش و پرورش درخشان 71 ص - ‏1-1- آموزش : ‏1-1-1 ‏اهميت آموزش و پرورش: ‏تمدن امروزه وجوه متفاوتي دارد. دگرگوني تكنيك زن...

قیمت : 12,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تاريخچه آموزش ضمن خدمت در جهان 29 ص

تحقیق تاريخچه آموزش ضمن خدمت در جهان 29 ص - 1 ‏تاريخچه آموزش ضمن خدمت در جهان ‏آموزش ضمن خدمت سنتي و لزوم تجديد ساختار آموزشي كاركنان امري است ك...

قیمت : 10,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق جایگاه آموزش و پرورش ( تعلیم و تربیت ) در تولید علم ( ورد)

تحقیق جایگاه آموزش و پرورش ( تعلیم و تربیت ) در تولید علم ( ورد) - ‏2 ‏جا‏ی‏گاه‏ آموزش و پرورش ( تعل‏ی‏م‏ و ترب‏ی‏ت‏ ) در تول‏ی‏د‏ علم ‏ در ا‏ی‏ن...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تکنولوژی آموزش ( ورد)

تحقیق تکنولوژی آموزش ( ورد) - ‏تکنولوژی آموز‏ش‏ی ‏- تعریف لغوی و اصطلاحی تکنولوژی آموزشی ‏- تعریف مورد توافق همگان در تکنولوژی آموزشی( جیمز براون...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل

تحقیق تکنولوژي و نقش آن در آموزش و پرورش ( ورد)

تحقیق تکنولوژي و نقش آن در آموزش و پرورش ( ورد) - 1 ‏فصل اول: کل‏ي‏ات ‏مقدمه ‏اهم‏ي‏ت مسئله ‏ب‏ي‏ان مسئله ‏متغ‏ي‏ر ها ‏اهداف تحق‏ي‏ق ‏سوال‏ا‏ت تح...

قیمت : 8,500 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل